Autospara-fail

Skägg.
10 Chambers
Autospara-fail

Jag har alltid varit en frenetisk quicksavare så den funktionen är saknad när jag lirar på konsol. Igår skulle jag verkligen ha behövt den. Lirade närmare två timmar #Fable 2 medan lillspik sov middag och lät det stå på medan vi käkade mellis. Jag har så mycket fastigheter nu att pengarna rullar var femte minut. Inte tänkte jag på att han skulle studsa fram och trycka på powerknappen. Ouch!

Jag har inte vågat starta spelet igen men jag hoppas att det sparar varje gång man byter zon. Annars blir det att lira om ett par ganska trista uppdrag, bland annat ett på en sjörövarö där tio skatter ska hittas.

[eos_image="72269;w440"]Lite som att bli stucken i armhålan[/eos_image]

#blogg


signatur
Medlem
Autospara

Surt.. men va ska man göra.. man kan inte bli sur på busungarna

Det är därför man väljer PC alla gånger...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skägg.
10 Chambers

"I wanna F5 this moment forever"


signatur

"Who wants to F5 forever"


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Heh. När jag såg rubriken tänkte jag på en spelsession med Vanguard.

Jag fick ett uppdrag i stad A där man skulle till stad B, snacka med ngn och sedan tillbaka igen. Utan att kolla på leveln på questen knallade jag glatt iväg och tänkte, får testa och se om jag klarar det. Om det är för svåra fiender så går jag tillbaka och levelar lite till. "Problemet" var att jag stötte inte på en enda fiende på vägen fram till stad B och kunde utan problem ta mig dit, snacka med snubbe X, sedan var det bara dags att knalla tillbaka... trodde jag. Under tiden jag läste vidare på questen så spawnades det fram fiender på den väg jag nyss hade gått och dom var mycket högre level än mig. Till saken hör också att respawn-punkten, min alltså, dit jag kommer när jag dör, är på fel sida om alla mobsen. Varje gång jag dog, vilket jag gjorde vid varje försök att springa genom zonen, så kom jag tillbaka till stad B och alla höglevelmobs istället för tillbaka till A där jag kunde fortstätta spela och levela. Där slutade min Vanguard-epok...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers
Medlem

Ser fram emot att spela det här snart.

1
Skriv svar