Bobby Kotick vill släppa roligare Call of Duty-spel

Robot
Bobby Kotick vill släppa roligare Call of Duty-spel

Folk är oftast villiga att betala mer för saker som är spektakulära, säger Activision-bossen.

#activision, #call-of-duty


Medlem
Bobby Kotick vill släppa roligare Call of Duty-spel

Hmmm. Definiera "roligare att spela". Mer skämt och humor? Eller att spelupplevelsen blir bättre? Eller båda?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Det där leendet verkligen skriker "IT'S A TRAP"!

Medlem

Hur många gånger ska alla inblandade behöva intyga att de aldrig kommer ha prenumerationskostnad för att spela något Call of Duty-spel? Det börjar bli tröttsamt att det där gamla missuppfattade citatet fortfarande lever trots att det varit dödförklarat så länge.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Moderator | Testpilot

"våta drömmar"


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Den där bilden alltså.. Det känns som det är djävulen, som stirrar rakt igenom själen på mig. Stirrar på min plånbok som ligger bakom mig.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

högupplöst, trevligt.

Medlem

Inte den där bilden igen!!!!!!! GAAAHHHHHH


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Jag tror han menar längre och fler cutscenes och mer scriptade sekvenser.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Cod roligt? Det slutade vara roligt efter Cod4 enligt mig. För mycket bullshit som håller på hela tiden i de nya spelen.

De kanske skulle ta och ha en paus ett par år så att man får ett sug efter en ny titel, men icke sa nicke. Här ska man istället konvertera varenda spelutvecklare man har till att göra Call of duty-relaterat material och lägga ner arbetet på alla andra titlar.

Activision borde byta namn till COD-farmers...

Medlem

Ingen nyhet kan bli seriös efter man sett den där bilden.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Hmmmm...
du kanske du kunde ha gjort bättre CoD spel, OM DU INTE HADE SPARKAT INFINITY WARDS LEAD DESIGNERS!
Bobby Kotick, IQ som en tändsticksask


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Om de vill göra ett roligare CoD borde han vara en av karaktärerna XD


signatur

True to Caesar

Medlem

"– Oftast är folk villiga att betala för material om du levererar något spektakulärt till dem. Vilket är vår intention."

Nej Bobby...

Oftast är folk villiga att betala för bra och innovationsrika spel. Att spel har mer och mer "fotorealistisk" grafik, är sekundärt.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Om grafiken hade varit allt, då hade minecraft varit ett av de mest värdelösa spel i världen...
Bobby, du är dum som ett spån.


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Haha, jävla bild fick mig att börja skratta ut högt. Demongubbe!

Edit: Kan inte läsa nyheten om jag inte scrolla ner så bilden försvinner.. skrattar bara.

Medlem

sådär trovärdigt och engagerat låter det när narcicister försöker övertyga om att de faktiskt gör något för andras skull, ibland ...

Medlem

Oj, banbrytande tänkande från Bobby (Über banbrytande namn också), gör bra spel, så vill gamers ha spelet!
Hmmm, jag undrar jag, kan det verkligen vara så enkelt, EUREKA!

Medlem

Jag tyckte Modern Warfare 2 var otroligt bra som singleplayer lir, men sög något otroligt som multiplayer. Pyttesmå kartor, allt fokus på kills kills och kills blev tråkigt efter typ 20 minuter.

Medlem

Läser inte längre vad den människan kläcker ur sig, det är dummare för varje gång...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av darkthunder:

"– Oftast är folk villiga att betala för material om du levererar något spektakulärt till dem. Vilket är vår intention."

Nej Bobby...

Oftast är folk villiga att betala för bra och innovationsrika spel. Att spel har mer och mer "fotorealistisk" grafik, är sekundärt.

Har inte Bobbyboii redan bevisat motsatsen?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Alltså, ledsen Kotick men......DICE håller på att göra ett spel till en serie som ännu har faktiskt inte gjort mig missnöjd så...eh....jag är ledsen, men jag vill inte spela längre CoD.
http://www.fz.se/bilder/_imge.php?i=158975&w=632&h=9999&f=0&a=FlZmRhMjM5Y2


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Ish
Medlem

Är det April redan?!


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Han är ju så glad

Medlem

Det är ju bara ett MÅSTE att ha den bilden om det handlar om honom, älskar den, djävulen förklädd !

Medlem

Det fanns en tid då spel gjordes av passionen man hade för det, då kunde man inte bli rik på att jobba som utvecklare och man var verkligen tvungen att ge allt för att överhuvudtaget lyckas sälja sitt spel. Ett exempel på hur det kunde gå annars var när ET spelet som sålde så dåligt att de fick slänga merparten tydligen. Eftersom det var en chansning och man inte visste hur det kunde gå såg man både bra och dåliga spel stå i butikerna. Men de som gav allt, de som la ner sin stjäl började så småningom tjäna rejält med pengar tack vare de trogna fansen som köpte deras spel. Ja spelen idag må vara bättre rent grafiskt men något som allt färre utvecklare idag har är en passion kring det de gör och det är tragiskt att det har blivit så. Om Kotick får som han vill så kommer framtidens spel verkligen vara samma spel fast i en helt annan förpackning.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Det fanns en tid då spel gjordes av passionen man hade för det, då kunde man inte bli rik på att jobba som utvecklare och man var verkligen tvungen att ge allt för att överhuvudtaget lyckas sälja sitt spel. Ett exempel på hur det kunde gå annars var när ET spelet som sålde så dåligt att de fick slänga merparten tydligen. Eftersom det var en chansning och man inte visste hur det kunde gå såg man både bra och dåliga spel stå i butikerna. Men de som gav allt, de som la ner sin stjäl började så småningom tjäna rejält med pengar tack vare de trogna fansen som köpte deras spel. Ja spelen idag må vara bättre rent grafiskt men något som allt färre utvecklare idag har är en passion kring det de gör och det är tragiskt att det har blivit så. Om Kotick får som han vill så kommer framtidens spel verkligen vara samma spel fast i en helt annan förpackning.

Blir fan ledsen när man tänker på det Tur det finns folk som Notch där ute!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

han måste bort från spelindustrin

123
Skriv svar