Imponerande CGI-trailer från Total War: Shogun 2

Robot
Imponerande CGI-trailer från Total War: Shogun 2

Med bara en dryg månad tills släppet får vi tag på en mäktigt imponerande CGI-rulle från Shogun 2 – väntan blev just ännu mer olidlig!

#total-war-shogun-2


Medlem
Imponerande CGI-trailer från Total War: Shogun 2

Riktigt snyggt å bra = )

Moderator | Testpilot

Skulle inte vara förvånad om det var "Blur" som gjort den O.o


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Snyggt! Och TACK för att japanen inte pratade engelska med japansk brytning när han dog, det hade bara varit obekvämt

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Skulle inte vara förvånad om det var "Blur" som gjort den O.o

Som jag förstår det så var det mesta jobbet deras egna, men de skriver "we work with a whole range of people on these videos.." så det kan vara nån extern studio som rendrerat den.

http://forums.totalwar.com/showthread.php/7088-Awesome-CGI-in...

Medlem

Bruka ju vara Blur som gör allas cgi videos nu . är väl typ bara blizzard som gör sin egna nu ?


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Japaner Japaner!

Medlem

tänkte hela tiden, när kommer pilarna, sen kom dom
väldigt bra video hoppas dom gör nån till

Medlem

ugh.. riktigt immersion-brytande animationer. .kan vara för att jag jobbar med liknande saker.. men fortfarande, förstörde så mkt. :\

Medlem

fan så snyggt..

Medlem

Snygg men fan vad dålig "story"... Tror nog att de var intelligentare än så på den tiden...

Medlem
Skrivet av Omren:

Snygg men fan vad dålig "story"... Tror nog att de var intelligentare än så på den tiden...

Vad var de som inte var intelligent?


signatur

woop woop

Medlem
Medlem

Gäsp.
Borde byta namn till:
"Easy Money: Total War".
Känns som om 90% av budget lagts på grafik, 5% på marknadsföring, 4% på nån form av story och 1% på gameplay...
Ni får ursäkta, men jag tror för min del att det blir Total War seriens största flopp.

Medlem

samurajer är så galet coola

Medlem

Sådär tappar man ansikte...i ryggen och allt...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Visa bittar i klippet är riktigt bra gjort det ser verkligt ut men en del andra t.ex. porten som öppnas ser man är animerat.
Men i helheten så är det riktigt bra ^^
Så här gick det mesta dels till på den tiden, så som dom här duellerna och killen som fick pilarna i ryggen ser ut att vara generalens son då han blir ursinig och det brukade dom inte bli så ofta.

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:

Gäsp.
Borde byta namn till:
"Easy Money: Total War".
Känns som om 90% av budget lagts på grafik, 5% på marknadsföring, 4% på nån form av story och 1% på gameplay...
Ni får ursäkta, men jag tror för min del att det blir Total War seriens största flopp.

För det första, så va detta en trailer. Det betyder inte att spelet kommer se ut så in-game. Om du kollar på dom andra battle reports så ser du att det inte är alls likt. Faktum är att jag inte tycker att dom har höjt grafiken så mycket, om man jämför med Napoleon. Dom hade kunnat lätt göra grafiken MYCKET snyggare med dagens teknik men varför skulle dom göra det? Det är inte många personer som har den höga prestandan som krävs för att spela det spelet då. Spelet är redan ganska mycket krävande.

Marknadsföringen är jag inte så high på om dom har gjort men en story har som nästan aldrig lagt mycket krut på, Napoleon lite men den storyn va ingen höjdare.

Men det är ju gameplay dom har försökt att lägga så mycket som möjligt på. Dom sa det själv, "Vi släpper inte spelet, om inte AI är tillräckligt bra". Och tycker jag är den jätte bra inställning för att dom andra Total War spelen har inte AI varit lite efter realesen och ändå inte varit så bra.

Och att det skulle bli Total Wars största flopp. Det tror jag inte.

Dom vet ju hur man ska göra ett bra Total War spel med svärd och pil o båge. Titta bara på Rome eller Medieval II. Super bra exempel! Dom har iaf inte ont om kunskap när det gäller den biten.

"Easy Money: Total War" nä, tror inte det.

90 % av de som svarar "snyggt" tittar på naruto? Bara för att det är japanskt (till utseendet, låt japaner göra japanska spel ) är det inte häftigt.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Inaktiv
Skrivet av Vincent_graymore:

90 % av de som svarar "snyggt" tittar på naruto? Bara för att det är japanskt (till utseendet, låt japaner göra japanska spel ) är det inte häftigt.

Jag är ganska övertygad om att det inte är japan-fanbois som köper och spelar total war.

Medlem

Mestirio

Nä, mitt inlägg var rent allmänt om spelet, baserat på ingame filmer och info.

Så du anser att de inte lagt någon speciell tid på grafiken? Hm, intressant. Då är det ju än värre, då detta bara blir en mod till Empire. Precis som Medieval II i princip var en mod till Rome (som spelen kändes alltså)

"Vi släpper inte spelet, om inte AI är tillräckligt bra".
Och de släpper spelet snart.... Oroväckande. Jag litar inte ett skit på att de gjort en bra AI. Inget av de andra spelen har ens givit oss en hyfsad AI, utan det är duktiga moddare som lyft spelen och dess AI.

Att Rome och Medieval II skulle vara bra i sitt grundutförande, det får stå för dig. Rome var helt ok, Medieval II ganska kass. Empire, fortfarande ospelbart. Återigen, moddarna räddade spelen.

Jo, jag är övertygad om att det blir easy money.
Många kommer köpa spelet, forum runt om i världen kommer att översållas med människor som spyr sin galla över hur inget fungerar, över att det känns som en Beta, mm
Väldigt få patchar kommer förmodligen släppas...
Istället släpps en expansion.

Rome, helt ok i vanilla. Medieval II, dåligt. Empire, katastrof.
Men jag hoppas att du får rätt.
Blir det bra kommer jag att skriva att jag hade fel.
Men fram tills dess så hävdar jag att det blir som vanligt.

//GT

Medlem

Ljudet är lite "off" för mig när jag ser den högupplösta versionen...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Hehe snyggt och coolt, men det ska ändå till ett demo/ bra recensioner innan köp. Litar inte på CA längre.


signatur

yolo

1
Skriv svar