Världens mest realistiska shooter?

Robot
Världens mest realistiska shooter?

Helgens långläsning är en artikel om det kommande Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad. FZ:s systerpublikation PC Gamer har besökt utvecklarna Tripwire Interactive.

#tripwire-interactive, #red-orchestra-ostfront-41-45, #red-orchestra-2-heroes-of-stalingrad


Medlem
Världens mest realistiska shooter?

SHUT UP AND TAKE MY MONEY

Medlem

Tror detta kan bli grymt bra! skönt med pc-exculsive för en gångs skull!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Det här blir ett lätt köp som med ettan

Medlem

Nu blev jag riktigt sugen på att spela RO2. 1an var rolig när den kom men jag tycker att det kan kännas lite outdated nu. RO2 kommer bli ett köp direkt, det verkar vara en perfekt blanding av realism och vanlig fps. Inte som Arma2 och inte som COD utan på den perfekta linjen däremellan.

Medlem

Längtar, kommer bli det bästa köpet sen wow och cod4 känner jag

Medlem

Förväntningarna skruvades upp rejält efter den där mustigt härliga artikeln. Jag fick starka Prjoect Reality-vibbar.

Medlem

Game of the fucking year 2011 !
Hail PC

Medlem

Skönt att veta att det är endast till pc så att det inte blir nerdummat tack vare för få knappar på handkontrollerna.

Det här ser oerhört intressant ut. Äntligen ett Fps som inte är en klon av något annat, det har varit ett tag sen något annorlunda kom.

Medlem

Ohh! Om de bara får bra recensioner kan det här faktiskt bli ett spel jag köper

Medlem

Kört UT2004 modden, riktigt roligt (Dock aningen buggigt där i början).. Är bra sugen på detta... Som vanligt så släpps det för mycket bra spel så man inte har tid att lira det här säkerligen.. :/


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Inaktiv

lite som ett men of war FPS då alltså?

Medlem

RO2 + nya IL2 == PC win 2011

Medlem

Finns en del filmer att titta på för de som inte sett.

Medlem

Ren spelglädje är vad det här är

Medlem

Verkar vara ett helt jävla fantastiskt spel! Nu blev jag sugen på men of war som någon nämde!

Medlem

Helt klart årets bästa fps-spel. Lyssnar man på John Gibson och de andra på TWI så förstår man att de vet hur man för fpsgenren framåt. Inte som konsolspel där utvecklarna tror de är innovativa när de tillkännager att de har funktioner som föregående spel hade, istället för att tillkännage nya features.

The bar is set, DICE.

Medlem

Kul med spel som detta, synd att inte fler hakar på.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ett klart köp! Så här skulle jag vilja känna för bf3 också.......

Medlem

Hoppas att det blir så bra som dom hypar upp det till

Inaktiv

Tjaa. Om det betyder att du blir skjuten i benet så haltar du hårt. Blir du skjuten i armen har du svårt för att aima. Får du ett skott i magen dör du långsamt. Är det en vinter map med 20-30 minus grader så kan det leda många konsekvenser. Speciellt om den soldat du spelar har dåligt psyke, inte ätit nån mat den senaste tiden. Kanske fryser ihjäl tillslut. Förfryser händerna om han har tappat vantarna och håller i ett vapen som är ganska kallt i dessa temperaturer. Men de kör väl ett; OMG vi har ett nytt realistisk spel. Du vet inte hur många skott du har i ditt magasin. Jo det vet ja om ni följer den verkliga stilen. Då är det bara att skjuta med single shoot mode. Och räkna hur många skott du avfyrar. För om det är realistiskt så ska ETT skott från en AK5:a vara lika dödlig som ETT skott ifrån en pistol på rätt ställe. Och inte Call of Duty stil där Melee attack ger mer skada än granatgevär.

Inaktiv
Skrivet av rtew:

Tjaa. Om det betyder att du blir skjuten i benet så haltar du hårt. Blir du skjuten i armen har du svårt för att aima. Får du ett skott i magen dör du långsamt. Är det en vinter map med 20-30 minus grader så kan det leda många konsekvenser. Speciellt om den soldat du spelar har dåligt psyke, inte ätit nån mat den senaste tiden. Kanske fryser ihjäl tillslut. Förfryser händerna om han har tappat vantarna och håller i ett vapen som är ganska kallt i dessa temperaturer. Men de kör väl ett; OMG vi har ett nytt realistisk spel. Du vet inte hur många skott du har i ditt magasin. Jo det vet ja om ni följer den verkliga stilen. Då är det bara att skjuta med single shoot mode. Och räkna hur många skott du avfyrar. För om det är realistiskt så ska ETT skott från en AK5:a vara lika dödlig som ETT skott ifrån en pistol på rätt ställe. Och inte Call of Duty stil där Melee attack ger mer skada än granatgevär.

Skademodellerna räknar med kaliber(inte bara diameter utan även typisk skadekaraktäristik), avstånd, hastighet vid träff(inte bara utgångshastighet) och om kulan träffar skelett eller inte. Läs på deras forum, du blir nog inte besviken.

Några Ak5or lär du nog inte se dock

Inaktiv
Skrivet av aspunk:
Skrivet av rtew:

Tjaa. Om det betyder att du blir skjuten i benet så haltar du hårt. Blir du skjuten i armen har du svårt för att aima. Får du ett skott i magen dör du långsamt. Är det en vinter map med 20-30 minus grader så kan det leda många konsekvenser. Speciellt om den soldat du spelar har dåligt psyke, inte ätit nån mat den senaste tiden. Kanske fryser ihjäl tillslut. Förfryser händerna om han har tappat vantarna och håller i ett vapen som är ganska kallt i dessa temperaturer. Men de kör väl ett; OMG vi har ett nytt realistisk spel. Du vet inte hur många skott du har i ditt magasin. Jo det vet ja om ni följer den verkliga stilen. Då är det bara att skjuta med single shoot mode. Och räkna hur många skott du avfyrar. För om det är realistiskt så ska ETT skott från en AK5:a vara lika dödlig som ETT skott ifrån en pistol på rätt ställe. Och inte Call of Duty stil där Melee attack ger mer skada än granatgevär.

Skademodellerna räknar med kaliber(inte bara diameter utan även typisk skadekaraktäristik), avstånd, hastighet vid träff(inte bara utgångshastighet) och om kulan träffar skelett eller inte. Läs på deras forum, du blir nog inte besviken.

Några Ak5or lär du nog inte se dock

Tog ett exempel. Men säg MP40. Jag förväntar mig att ett pistolskott i det spelet ska ta lika mycket skada som ett sådant, eller varför inte BAR i singel shot. Skott som skott i huvet. Ta den klenaste pistolen, få ett skott mitt i magen som förstör hela tarmsystemet. Spelar ingen roll vilken caliber. De tränger igenom tillräcklig i våran klena kropp. Men visst. Ultra realistisk när man itne vet hur många kulor man har i magasinet. Jag skrattar.

Medlem
Skrivet av rtew:

Tjaa. Om det betyder att du blir skjuten i benet så haltar du hårt. Blir du skjuten i armen har du svårt för att aima. Får du ett skott i magen dör du långsamt. Är det en vinter map med 20-30 minus grader så kan det leda många konsekvenser. Speciellt om den soldat du spelar har dåligt psyke, inte ätit nån mat den senaste tiden. Kanske fryser ihjäl tillslut. Förfryser händerna om han har tappat vantarna och håller i ett vapen som är ganska kallt i dessa temperaturer. Men de kör väl ett; OMG vi har ett nytt realistisk spel. Du vet inte hur många skott du har i ditt magasin. Jo det vet ja om ni följer den verkliga stilen. Då är det bara att skjuta med single shoot mode. Och räkna hur många skott du avfyrar. För om det är realistiskt så ska ETT skott från en AK5:a vara lika dödlig som ETT skott ifrån en pistol på rätt ställe. Och inte Call of Duty stil där Melee attack ger mer skada än granatgevär.

Uhhh?
Säg något fps shooter spel som modellerar köldskador eller sjukdomar.. Seriöst spelet kan väl vara bland det mest realistiska spelet utan att vara löjligt realistiskt i den meningen du påpekar.

Vafan är kul eller intressant överhuvetaget med att ta sådant på beräkning?

Sen nej skjuter du full auto och ligger i strid är det tamefan inte lätt att veta hur många kulor du har kvar, men precis som i verkligheten kan du ju räkna dem i spelet också så det är ju knappast orealistiskt att de inte visar hur många kulor som finns kvar.

Jag tror förövrigt att folk hade mer att tänka på än antalet kulor i Stalingrad där striderna var mer cqc än någonsin tidigare i "semi-modern" tid.

Medlem

Vad kul! Äntligen ett spel som jag också kan se fram emot

Inaktiv

Nej. Visst det finns inte. Men det hade vart enkelt att skapa ifall de tog ett par extra timmar på sig. Det JAG reagerade på var nyhetens rubrik; Världens mest realistiska shooter? Jag tycker soldier of fortune 1 och 2 verkar mer realistisk. Om det ända de ska komma med är att du inte ska se hur många skott du har i magasinet. Herregud, finns mods till gamla Call of Duty (det första) som har den moden. Inget nytt. Det jag vill ha nytt tanke på att det är år 2011 är det jag nämde åvan. Och jag tycker att det borde inte vara något problem idag. Men det är väl det för alla spel idag ska vara till alla plattformar.

Medlem

PC exklusivt, där ser man. Det kan inte bli annat än bra då!

Inaktiv
Skrivet av Hannu87:

PC exklusivt, där ser man. Det kan inte bli annat än bra då!

Var Battlefield i början med!

Inaktiv

Diablo 3, starcraft 3. Sluta blunda för framtiden. Allt är i konsolernas hand i framtiden. Jag hatar det. Men många ser det icke!

Hur var det med The Elder scrolls i början. Hur jävla konsolanpassat var inte oblivion på PC tack vare 360? JHela jävla spelet var för fan förstört!

Medlem
Skrivet av rtew:
Skrivet av Hannu87:

PC exklusivt, där ser man. Det kan inte bli annat än bra då!

Var Battlefield i början med!

Ja, och det var bra.

Jämfört med dagens konsolsjuka BF titlar.

123
Skriv svar