Webbutik där man kan bygga egen dator?

MFC
Medlem
Webbutik där man kan bygga egen dator?

Finns det någon bra webbutik man kan bygga sin egen dator hos och beställa, förutom Komplett?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Jag tror att Inet.se gör det, och dom är bäst. Annars gör JME data det, men dom har jag ingen erfarenhet av.

MFC
Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Jag tror att Inet.se gör det, och dom är bäst. Annars gör JME data det, men dom har jag ingen erfarenhet av.

JME-Data idag är inte JME-Data för några år sedan. De gick ju ihop med datorbutiken.com sedan gick det utför.

Vad gäller Inet så verkar de "bygga" men jag kan inte välja komponenter, eller missar jag något?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Ah, ja det stämmer. Datorbutiken sjönk till botten och blev uppköpta av Inet.se, eller dom bakom butiken i alla fall. Jag kollade upp Inet.se nu, och det du gör att du köper alla komponenter du vill ha, och sen väljer du till "Montering och test av dator med valfria komponenter" som kostar 795kr.

MFC
Medlem

Men Inet känns ju lagom ostabilt om det är DE som är bakom "nya" datorbutiken. Måste ändå finnas fler konkurrenter till Komplett?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

varför känns inet ostabilt när dom till och med har råd att köpa upp datorbutiken och ändå ha lägst priser?

MFC
Medlem
Skrivet av simon857:

varför känns inet ostabilt när dom till och med har råd att köpa upp datorbutiken och ändå ha lägst priser?

De känns skumma, så enkelt är det! Sedan måste det finnas fler än Komplett o Inet" som bygger datorer?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Det finns även Dustin.se
Där köpte hag mitt datorpaket.
De är klart snabbast på leveranser om än lite dyrare än Inet.

Medlem

Inet är suveränt. Bra priser och skitbra support

Medlem

Både DustinHome och Inet är att rekommendera.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Varför undviker du komplett, om jag får fråga?

MFC
Medlem
Skrivet av sebbe133:

Varför undviker du komplett, om jag får fråga?

"undviker" är väl inte rätt ord men jag vill se vad alternativen är. Jag hittar en komponent jag vill ha i varje "modell" de har men man kan inte få till det som jag vill ha det med de färdiga modeller de har idag.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:
Skrivet av simon857:

varför känns inet ostabilt när dom till och med har råd att köpa upp datorbutiken och ändå ha lägst priser?

De känns skumma, så enkelt är det! Sedan måste det finnas fler än Komplett o Inet" som bygger datorer?

Varför känns de skumma? De kanske inte har det största sortimentet, men de har oftast det man är ute efter samt klockren support.
Jag och alla i min bekantskapskrets har handlat datorer från Inet, har inte hört ett negativt ord. De flesta på svenska hårdvaruforum hyllar Inet även dom.

Skumma? Nä, det håller jag inte med om ett dugg.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Inet är med god marginal den populäraste webbshoppen bland sweclockers användare.

De är absolut att lita på.

MFC
Medlem
Skrivet av Achronos:
Skrivet av MFC:
Skrivet av simon857:

varför känns inet ostabilt när dom till och med har råd att köpa upp datorbutiken och ändå ha lägst priser?

De känns skumma, så enkelt är det! Sedan måste det finnas fler än Komplett o Inet" som bygger datorer?

Varför känns de skumma? De kanske inte har det största sortimentet, men de har oftast det man är ute efter samt klockren support.
Jag och alla i min bekantskapskrets har handlat datorer från Inet, har inte hört ett negativt ord. De flesta på svenska hårdvaruforum hyllar Inet även dom.

Skumma? Nä, det håller jag inte med om ett dugg.

Ok, nyhet för mig.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Vill bara poängtera att inet absolut inte är skumma. Otroligt snabba leveranser och kunnig personal. Kontaktat support ett par gånger och har då inte tagit mer än någon minut innan man får prata med någon. Bästa priserna och bästa datorbutiken enligt mig just nu

Årets Datorbutik enligt Sweclockers läsare. Länk

9.64 i betyg på prisjakt ~1100 omdömen Länk

Tror det blev årets nätbutik enligt Prisjakts användare också. Finns det du behöver där tveka inte på att beställa.


signatur

Komplett.se är riktigt bra, det rekommenderar jag.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar