SC2: Heart of the Swarm och Diablo III - när släpps de?

Robot
SC2: Heart of the Swarm och Diablo III - när släpps de?

Det ena är förhoppningsvis att vänta i år, det andra verkar inte lika troligt.

#blizzard, #diablo-iii, #starcraft-ii-heart-of-the-swarm


Medlem
SC2: Heart of the Swarm och Diablo III - när släpps de?

jag vill inte veta, för det blizzard gör bäst, har de inte satt ett release datum, som de har sagt med alla deras spel
"its done when it is done" och jag anser att de ska hålla på det, så att de inte gör som CAPCOM gjorde med dark void...
släpper ett halvfärdigt spel


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Inaktiv

Go Blizzard! Jag begriper dock inte vad som gör att kampanjerna för Starcraft ska ta så lång tid. Hela baskonceptet finns ju där redan, med få undantag för nya enheter, röster och så.

Medlem
Skrivet av Segas:

Go Blizzard! Jag begriper dock inte vad som gör att kampanjerna för Starcraft ska ta så lång tid. Hela baskonceptet finns ju där redan, med få undantag för nya enheter, röster och så.

Cgin kanske

Medlem

Tycker Blizzard gör helt rätt, sitter o slipar på sina spel tills de är bra istället för att släppa något halvfärdigt buggigt skit som sedan försöks panik-patchas. Hoppas de blir färdiga med Diablo 3 snart dock


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Blizzards läckta road map verkar av allt att döma vara korrekt. Även om den var gjord för ett år sedan och således vissa förändringar och framför allt förseningar är att vänta utifrån det datumet de satt då. Se http://www.crunchgear.com/wp-content/uploads/2010/12/blizzard...

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Segas:

Go Blizzard! Jag begriper dock inte vad som gör att kampanjerna för Starcraft ska ta så lång tid. Hela baskonceptet finns ju där redan, med få undantag för nya enheter, röster och så.

Cgin kanske

Den är ju redan läckt, så man får förmoda att den var mer eller mindre klar redan då SC2 släpptes.

De drar nog ut på det hela för att kunna mjölka spelet under längre tid.

Medlem

Fattar inte hur Blizzard pallar med Starcraft. Hur kan det ta 2 år att skrapa ihopa ett spel, där allting egentligen redan är klart förutom story och filmer?
Men dom är ju kända för att vara extremt sega på att släppa spel.

Inaktiv

jag tycker inte man ska klaga på blizzard. de är ju våra "vänner". tänk de som släpper halvfärdiga spel o uppföljare som saknar nytt material osv. klaga på de ist....

Inaktiv
Skrivet av Paladia:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Segas:

Go Blizzard! Jag begriper dock inte vad som gör att kampanjerna för Starcraft ska ta så lång tid. Hela baskonceptet finns ju där redan, med få undantag för nya enheter, röster och så.

Cgin kanske

Den är ju redan läckt, så man får förmoda att den var mer eller mindre klar redan då SC2 släpptes.

De drar nog ut på det hela för att kunna mjölka spelet under längre tid.

Vaddå mjölka!? Helt seriöst är det de nya mode ordet på FZ?! Om de ska mjölka starcraft så ska de släppa 14 expansioner 5st filmer och tecknad TV serie, DÅ mjölkar du det. Starwars är mjölkat med 2-3 releaser per år, Mario är det och det är gränsfall att Call of duty är det. Det här är motsatsen, de släpper ingenting!

Men håller med, det borde ju inte ta så lång tid, men de kanske har flyttat över folk D3 teamet från SC2 teamet så färre folk sitter och jobbar med det.

Medlem

Gaah, vad jag längtar efter D3!! Det blir nog att spela Monk eller Demon Hunter

Medlem

Hoppas d3 håller tiden!

Medlem

De kommer när de kommer...

Medlem

D3 i år? Inte skuggan av en chans! Men jag har inte bråttom

Medlem
Skrivet av xector:

Gaah, vad jag längtar efter D3!! Det blir nog att spela Monk eller Demon Hunter

Snarare alla 5 klasser

Anyhoo, jag vågar inte riktigt lita på en DIII release iår och att läsa sånt här hypar bara upp en inför en eventuell besvikelse.

Medlem

Angående kommentarerna om att basen för SCII: Heart of the Swarm redan är färdig så håller jag inte helt med baserat på informationen de släppt. Kampanjerna ska utspela sig helt annorlunda från ras till ras och med tanke på hur mycket som fanns med i Terran kampanjen så vågar jag inte ens gissa på hur mycket arbete som krävs för att verkligen särskilja Zergs kampanj från den.

Sen angående det här med att mjölka Starcraft... err... sen när blev att släppa ETT spel i tre delar med c:a två till tre års mellanrum (som bäst) att mjölka en franchise? o__O


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Kanske dröjer för att de inte kommer att använda samma typ av singelplayer kampanj, läste att alla 3 kommer fungera på olika sätt, och att HotS skulle luta mer mot ett RPG

http://starcraft.wikia.com/wiki/StarCraft_II:_Heart_of_the_Sw...

Den som lever får se

Medlem

De får ta hur lång tid de vill på sig tycker jag så länge de släpper ett färdigt och hyffsat buggfritt spel. Det värsta som finns är ju när dom gör som treyarch när de släppte Black OPS ofärdigt, det var/är lika buggigt som en beta-release.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Folk verkar tro att det är Blizzard som bestämmer när ett spel släpps, så är det INTE. Det är Activision som bestämmer när Blizzard släpper sina spel, Det är helt enkelt så att Activision låter Blizzard hålla sin "when it's done" aproach eftersom de symboliseras med kvalité och är en av spelutvecklarnas största kassako.

Detsamma gäller andra utvecklare, dom är ledsna över att släppa spel så tidigt med buggar men de kan inte göra något åt det eftersom det är utgivaren som äger projektet och betalar utvecklarnas löner.

Den enda utvecklare som både är utvecklare och utgivare är vad jag vet Valve, och där kan vi prata om avsaknad av spel

Exempel på utgivare är EA, Activision, Ubisoft, Sony, Nintendo, Microsoft. Dessa företag betalar utvecklare för att tillverka spel det är också dessa företag som bestämmer släppdatum.

Medlem

Inte i år, gött. Då hinner man förberenda sig lite


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Blir aldig besviken av Blizzards spel :)! Men pc spel i övrigt är katastrof ofta fel är d inte grafic buggar så är d ljudet som strular men aldrig blizzard........en.

Medlem

When it's done

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Blir aldig besviken av Blizzards spel :)! Men pc spel i övrigt är katastrof ofta fel är d inte grafic buggar så är d ljudet som strular men aldrig blizzard........en.

Wow, det måste vara intressant att gå omkring med så'na selektiva glasögon du måste ha när du verkar tro att Blizzard inte behöver patcha sina spel för att de skall funka som de borde.

Medlem

Båda expansionerna till SC2 borde vara klara vid detta laget, snart även D3. Frågan är om dom håller på det med flit. Släppa både exp1 till SC2 och D3 samtidigt vore dumt, då säljer dom inte lika mkt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det kanske är battle.net 3.0 som tar tid? LOL

Medlem

Nu blev jag förvånad. Trodde på Heart of the Swarm i år och Diablo 3 nästa år. Positiv överraskning! Vill verkligen spela Diablo 3!

Medlem
Skrivet av Paladia:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Segas:

Go Blizzard! Jag begriper dock inte vad som gör att kampanjerna för Starcraft ska ta så lång tid. Hela baskonceptet finns ju där redan, med få undantag för nya enheter, röster och så.

Cgin kanske

Den är ju redan läckt, så man får förmoda att den var mer eller mindre klar redan då SC2 släpptes.

De drar nog ut på det hela för att kunna mjölka spelet under längre tid.

CGI:erna görs ju inte internt...

Medlem

Detta gör mig orolig; http://www.youtube.com/watch?v=WByqPqwBrzs

Är det He-maniablo 3 med world of warcrafts färgpalett eller? dialogen var inte heller nåt jag skulle associera med Diablo.. "This does not bode well" som en äldre herre en gång sade

Medlem

Jag är bara glad att Blizzard ger oss patchar med content och kallar de patchar, inte som dessa eviga DLCs som bara känns drygt att betala för, som oftast suger. Finns säkert ett fåtal som är bra, jag köper dock aldrig några DLC.


signatur

- PiDuT

Medlem
Skrivet av Proximately:

Sen angående det här med att mjölka Starcraft... err... sen när blev att släppa ETT spel i tre delar med c:a två till tre års mellanrum (som bäst) att mjölka en franchise? o__O

Ja du, släppa ett spel där expansionerna kostar fullpris anser jag vara att mjölka. Framför allt när fokus för de flesta ligger på multiplayer och en expansion på sin höjd innebär några nya enheter.

12
Skriv svar