Alan Wake är ju lite scary ändå

Flakmonkey
Alan Wake är ju lite scary ändå

Började spela #Alan Wake så smått i fredags och har tagit mig igenom de första kapitlen nu under helgen och så här långt har jag mest gott att säga om den finska skräckisen. Det jag gillar bäst är nog handligen som verkligen känns intressant som känns lagom mystisk utan att vara "för mycket". Berättarformen gör också sitt för att öka suget efter att få reda på mer om vad som verkligen har hänt, jag gillar verkligen idén med att hitta sidor ur Wakes oskrivna(?) bok, så pass att jag blir riktigt irriterad när jag upptäcker att jag missat sidor. Sen är ju grafiken riktigt trevlig också. Den imponerar inte nämnvärt på det tekniska planet men mijöerna är både vackra och stämningsfulla.

Negativa sidor då? Tja jag tycker verkligen att de hade kunnat göra mer med striderna. Idén med att använda ljus som vapen är bra, men hittills har striderna varit tämligen ointressanta. Det blir mest att man lyser med ficklampan på en fiende och skjuter några snabba skott med revolvern. Ingen riktig utmaning är det heller och kanske är det för att jag bara spelar på normal men jag känner mig aldrig riktigt sårbar vilket jag tycker är en svaghet i en skräckis. Känner du att du är ömtålig och i underläge är det betydligt pirrigare än om du känner att du har ett övertag även om fienderna kommer i tät följd.

Men men även med sina sämre sidor är #Alan Wake inte ett spel som jag kommer behöva tvinga mig själv att spela igenom och det är ett gott betyg i sig ^^

#blogg

Skägg.
10 Chambers
Alan Wake är ju lite scary ändå

Helt klart värt att spela men striderna är också den svagaste länken. Och bilkörningen, huvaligen!


signatur
Flakmonkey

Bilkörningen är ju inte någon höjdare direkt, men hittills har det varit så pass lite av den varan att jag inte har hunnit störa mig så mycket, är bara på kapitel 3. Blir det mer däremot bilkörning och den blir viktigare så kommer den garanterat dra ner helhetsbetyget

Medlem

Minns inte riktigt var jag ligger senast jag körde men bilkörning blir inte en så väldans viktig del även om det blir lite körande då och då.

Och jag kan säga dig att iaf en del av spelet är bara allmänt pissjobbig enligt mig... Efter att jag dog där typ 4 gånger i rad fick jag bara nog och har låtit spelet ligga sen dess xD

Medlem

Jag gillade Alan Wake. Det tog några timmar innan jag började uppskatta det. Iofs hade jag lite problem med striderna så jag kanske hade mer behållning av den nervösa biten av att stå där med ett tomt magasin. Bilbiten minns jag inte ens Tyckte dock att storyn inte höll måttet i slutändan, efter att jag verkligen velat spela klart det för att se hur det slutar.

Riktigt mysigt spel med potential att bli så mycket mer än det blev i slutändan. Men still: klart, klart spelvärt!

Medlem

Tycker du det är för lätt är det väl bara att höja svårighetsgraden. Har för mig att det går att göra mitt i. Jag spelade på nivån över normal och det var ganska lagom svårt även om jag hade överflöd av batterier och ammo i stort sett hela tiden. Hade de bara snålat mer med ammo så hade spelet blivit ännu bättre.

Flakmonkey

Mjo får kanske ta och skruva upp den ett snäpp om det nu går mitt i, tack för tipset Tycks vara många som anser att det inte håller hela vägen så ska bli intressant att se vad jag själv tycker när jag spelat igenom det. Och om allt går som jag planerat kommer det ske i helgen.

1
Skriv svar