Tillbaka i Starcraft 2

Skägg.
10 Chambers
Tillbaka i Starcraft 2

För någon vecka sedan tipsade jag om IEM-finalerna i bland annat #Starcraft II, förra årets heta sommarflirt som liksom kom av sig när allvaret efter semestern satte igång. Efter att ha sett världseliten spela växte först suget att se fler matcher, vilket jag youtubat varje kväll innan läggning, och senare ett sug att lira själv. Så ikväll patchade jag upp spelet och gav mig ut i multiplayerdjungeln med bultande hjärta. Hade ju inte lirat på nästan ett halvår, hur mycket pisk skulle jag få?

Någon förvånande vann jag den första matchen fastän jag knappt visste vad jag höll på mig. I den andra fick jag sota för att min tvåbarnspappahjärna inte höll för macro- och microtrycket. Jag var en blåval på en sandstränd i jämförelse med proffsens sjöhästsmidiga rörelser. Det fick mig också att tappa suget en smula. Jag insåg hur långt jag är ifrån den nivå jag skulle vilja ligga på och hur mycket icke existerande tid som krävs för att nå dit.

#blogg


signatur
Tillbaka i Starcraft 2

Jag köpte spelet, spelade ett par timmar, tröttnade ganska fort tyvärr, ska ge det en chans i sommar...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Sitter uppe i låg diamond just nu, galet roligt spel.

Inaktiv

Det är jäkligt surt att man inte har tid att sitta och nöta så mycket som man egentligen skulle vilja göra. Man är helt enkelt ingen ansvarslös snorvalp med all tid i världen längre.

Men satan vad kul det är när man väl har möjlighet att kunna sitta en hel dag och spela. Man uppskattar sina små spelstunder på ett helt annat sätt.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

I vilken liga spelar du i Calle?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Börjat köra sp igen, la av i augusti efter att jag inte klarade en bana på hard i sp, och i mp hängde man inte med, nu har jag precis börjat köra sp igen, igår faktiskt. mp tror jag inte jag kommer försöka med, tycker att supcom är mycket roligare i mp, kan ha att göra med att det har man på senare tid ialla fall lagt mer tid på. blir ganska bortskämd med kameran i det spelet som alla strategi spel skulle ha.

Skägg.
10 Chambers

Ligger på 17 i Bronze. Most impressive!


signatur
Medlem

När det begav sig spelade jag placeringsmatcherna och hamnade i guld (1v1). Vågade inte spela mer efter det för jag blev rädd att hamna i silver. Jag var aldrig någon höjdare på SC1, eller något annat RTS för den delen heller. Så jag ser det som en av mina bästa triumfer någonsin, att hamna i guld alltså.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Skägg.
10 Chambers

Man kanske ska ta det för vad det är, matchningssystemet är ju ändå tillräckligt vasst för att hela tiden servera lagom motståndare.


signatur
1
Skriv svar