Playstation Phone har avtäckts

Robot
Playstation Phone har avtäckts

Den beryktade Playstation Phone har avtäckts. Det här är Sony Ericssons Xperia Play.


Medlem
Playstation Phone har avtäckts

Vad den kommer kosta?

Jaaa det hamnar väll runt 6500:- utan abonnemang

Medlem

Oj, luktar sprängd fail-whale ända från Japan. Den här produkten är väl, 4-5 år för sen, pga. iphone?!?

Medlem

Med tanke på att det är en Sony Ericsson så lär den gå sönder minst en gång om året och lida av en rad andra problem. Inga bra egenskaper för en handhållen konsol.

Medlem

Grafiken blev inget "WOOOW"
Den blir nog inte så extremt poppis.

Medlem

Intressant, hoppas den får ett lågt pris, fast det lär väl inte hända tyvärr.
Men vadå sen pga iphone?? Sen när blev Iphone en spelmobil? Den har ju ingen kontroll, suger att spela på.

Medlem

Kul att alla de titlar som presenterats redan finns till Android-telefoner.

Inaktiv

Väldigt intressant det här faktiskt, kan bli till att slå till när den funnits ute ett tag och blivit ordentligt utvärderad.

Att spela med touch el. fysiska knappar tycker jag är som dag och natt i jämförelse, så att jämföra med dagens iPhone el liknande förstår jag inte riktigt hur man kan göra.

Spännande

Medlem

lite sent med namnet eller? jag har vetat om det länge iaf

Medlem

Då den har bluetooth och HDMI, så undrar jag hur bra den skulle fungera med att koppla den till TVn och spela med en PS3-kontroll? Speciellt PS1-spelen via Playstation Suite.

Skrivet av TwistedCrunch:

Vad den kommer kosta?

Jaaa det hamnar väll runt 6500:- utan abonnemang

Då det är en vanlig Androidmobil med ingen speciellt hårdvara, så blir det nog inte mer än 3000kr.

Skrivet av Wartex:

Kul att alla de titlar som presenterats redan finns till Android-telefoner.

Precis, det enda exclusiva den får är PS1-spel, annars så är det en helt vanlig medelmåttig Androidmobil. Och pga det så kommer den floppa, precis som Nokia floppade med sina två N-Gage försök.

Medlem

Kommer den in under 5000:- med 2.3 och hållbar / fungerande design och stöd för Tekken 6 så är jag sugen! Samt att den inte blir för klumpig

Den översta bilden är xperia Arc inte Play

Inaktiv

Ehm nej tack.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem
Skrivet av SaturdaySavage:

Den översta bilden är xperia Arc inte Play

Precis. Xperia Play kommer bli mycket fetare då handkontrollen skjuts ut i underdelen - kolla in http://www.engadget.com/photos/sony-ericsson-xperia-play-play...

Tror precis som många andra att det blir tufft men visst i Japan gillar ju många Playstation så kanske man kan få sin "fanbase" att köpa den? Om man drar paralleller till Nokia så hade ju de aldrig någon sådan när det kommer till spel...

Medlem

Väcker återigen ha-begäret. Dock så är båda bilderna vad jag kan se Arc och inte Play.

Medlem

Batteritiden blir la någon timme max..

Medlem
Skrivet av DonneR93:

Batteritiden blir la någon timme max..

Precis.. bättre att köpa nya kommande psp istället.
annars om man ska ringa, lyssna på musik och hela paketet så lär det inte räcka länga.

Nia
Medlem

Kommer den kunna spela PS2 (inte PSP2) titlar? o_O

Medlem

Kommer ju kosta under 5000 kr då Arc redan går att hitta för 4700 på prisjakt.

Medlem

5000kr? Hur kan den kosta så mycket. Det är ju nästan som 2 st PS3.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

5000kr? Hur kan den kosta så mycket. Det är ju nästan som 2 st PS3.

Frågan är väl snarare hur tusan de kan ta så mycket för den nu antika konsollgenerationen (PS3 med flera).


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Haft en prototyp ett tag så jag måste få sticka in med lite info!
"Up to 5 hours 35 min" game play time enligt:
http://developer.sonyericsson.com/wportal/devworld/downloads/...
Inte provat exakt men det är inte helt fel!
72 launch-titlar: http://droidgamers.com/index.php/forum/23-lists/72-xperia-pla...

Medlem

Skulle väl kosta 350-400 pund i England, varför den blir mycket dyrare här förstår jag inte.

Den är alltid dyrare på mobiloperatörerna om den är olåst iofs, det kanske
driver upp priserna initialt.

1
Skriv svar