Dirt 3-film besöker Kenya och Finland

Robot
Dirt 3-film besöker Kenya och Finland

Senaste utvecklardagboken på det efterlängtade racingliret förklarar hur Codemasters förhåller sig till styrningen.

#dirt-3, #codemasters, #colin-mcrae-dirt-2


Medlem
Dirt 3-film besöker Kenya och Finland

Helt klart det spel jag ser fram emot mest och har så gjort sedan dem först visade upp spelet, ska blir riktigt kul att få sätta tänderna i det.

Realism säger dem men jag tror detta är roligare än riktig realisim någonsin kan vara, och då spelar jag ändå spel som R-factor och Live for Speed ofta.

Medlem

Hmm, vägarna ser ut att vara 15 meter breda...

Medlem

Det är jättekul med rallyspel och DiRT, men det är så jävla svårt att lära sig!!

Har klarat DiRT och DiRT 2 100%, ändå så har jag aldrig vunnit ett enda lopp online i DiRT 2!! =( Det är så jävla tråkig!! Det är det som spelen faller på, som gör att man inte spelar det så länge. Alltid är det nån lv 300 som finns med i servern som kör som en gud (eller super-bot). Och man får slåss om placering 2-8 hela tiden. Ett bra spel måste man få vinna i ibland, annars blir man aldrig nöjd.

Medlem

@Corp

Vänd på det istället... Att det faktiskt finns motståndare som är bättre än dig gör att du måste pusha dig själv att köra bättre vilket i sin tur leder till att DU blir bättre. Att bara köra lopp där man vinner får dig att slappna av, att köra sämre och i långa loppet bli en kass förare...

Medlem
Skrivet av Rurounin:

Helt klart det spel jag ser fram emot mest och har så gjort sedan dem först visade upp spelet, ska blir riktigt kul att få sätta tänderna i det.

Realism säger dem men jag tror detta är roligare än riktig realisim någonsin kan vara, och då spelar jag ändå spel som R-factor och Live for Speed ofta.

Du har aldrig varit ute och sladdat med bilen inte? Kan bara tänka mig vilken jävla adrenalinkick det ska vara och få köra en rallybil på riktigt!

Skrivet av Corp!:

Det är jättekul med rallyspel och DiRT, men det är så jävla svårt att lära sig!!

Har klarat DiRT och DiRT 2 100%, ändå så har jag aldrig vunnit ett enda lopp online i DiRT 2!! =( Det är så jävla tråkig!! Det är det som spelen faller på, som gör att man inte spelar det så länge. Alltid är det nån lv 300 som finns med i servern som kör som en gud (eller super-bot). Och man får slåss om placering 2-8 hela tiden. Ett bra spel måste man få vinna i ibland, annars blir man aldrig nöjd.

Haha dagens garv! Självklart borde de bättre "lägga sig" så att de sämre kan känna sig bra omg..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

längtar till detta spel. har nyss köpt en logitech g27 racing wheel:P

Medlem

Jag håller med Corp! helt 100%, utan "FLOW" tröttnar man på ett spel. T.ex BlackOps är egentligen ingen höjdar spel, men när det går bra för en så är det skitroligt. Däremot när det går dåligt, så hoppar jag iaf ut från servrar ganska så fort av ren ilska och rädsla av att jag ska fysiskt göra illa min dator.:)


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Varför är det alltid samma sak när man ser film från ett nytt rallyspel.
Det är folk från riktig rally som provspelar och säger att vartenda nya spel är jätte realistiska.

Men ändå så är det bara ett rally spel som verkligen lever upp till det.
Richard burns rally!

Medlem
Skrivet av Ballong:

Varför är det alltid samma sak när man ser film från ett nytt rallyspel.
Det är folk från riktig rally som provspelar och säger att vartenda nya spel är jätte realistiska.

Ungarna tror på det...

Medlem
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av Ballong:

Varför är det alltid samma sak när man ser film från ett nytt rallyspel.
Det är folk från riktig rally som provspelar och säger att vartenda nya spel är jätte realistiska.

Ungarna tror på det...

+ att dom får betalt för att säga det.


signatur

Jäh!

Medlem

lite löjligt ändå

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Du har aldrig varit ute och sladdat med bilen inte? Kan bara tänka mig vilken jävla adrenalinkick det ska vara och få köra en rallybil på riktigt!

Jag har inget körkort so i can't say, men det är klart the real deal klår allt vad spel har att erbjuda, förutom spektakulära krasher kanske där man klarar sig utan en skråma, men jag syftade såklart på spel som Richard Burns Rally där realism är A och O, givande när man lärt sig spela det men inlärningskurvan riktigt jäkla brant och det blir ändå aldrig lika roligt som Dirt 2 var, där relativt enkel arkad styrning känns helt rätt.

Medlem

Nä nu tror jag vissa inte förstår min poäng här. Givetvis så ska ingen behöva "lägga sig" för att man inte når upp till dennes nivå.

DiRT är ett sånt spel där man stressar upp sig, pressar sig och tar risker man inte klarar av, när motståndet är svårt. Det resulterar i att man hamnar i diket.

Detta förekommer aldrig i ett FPS. Pulsen stiger inte för att motståndet är svårt. Där är vinnaren ofta inte är densamma varje runda heller.

I Battlefield kan alla ha en bra runda (och tänk alla Wii casual spel), men i Racing, speciellt DiRT, är inlärningskurvan enormt långdragen.

Medlem

Några randoms jag aldrig träffat tycker det är bra, så då måste det vara det. Tycker det var en jävligt kass trailer när de bara klipper in massa jävla snack om hur bra spelet är istället för att visa ingame-shit så man får avgöra själv vad man tycker. Det är säkert inte dåligt men tycker det är väldigt dåligt av dem att lägga upp trailers på det här sättet, en ingame video med interface när någon kör en sträcka hade vart mycket bättre och kostat mycket mindre.

Medlem
Skrivet av Orbs:

Hmm, vägarna ser ut att vara 15 meter breda...

Vet inte hur många gånger jag har sagt det här,

Finlands sträckan är en "Trailblazer" sträcka alltså bredare.

Senior Designern Paul Coleman har själv sagt på sin Twitter att det finns tighta och längre sträckor. Dem har bara inte visat den pga inte tillräckligt finslipade.

Han har sagt att på en "Sim skala" så platsar D3 med en 7:a eller en 8:a med ratt och pedaler.

Helt klart ett köp, detta är sista i DiRT serien, så nästa rally spel blir nog inget jävla xgames skit.

Medlem

Det ser inte äkta ut när bilen kommer rullande, känns skumpig och klistrig.
jämför med en repris från Richard Burns Rally, tycker att Codemasters aldrig fått någon ordning
på detta.

1
Skriv svar