Feedback på nya forumet

Antikvitet
Feedback på nya forumet

Här kan du lämna feedback på FZ:s nya forumstruktur. Bland ändringarna finns:

- Omgjord design, nu integrerad i ramen för FZ:s nya design
- Luftigare och behagligare för ögonen
- Flikar för "kategoriserad vy" och "trådad vy"
- Enklare snabbsvar
- Bredare än tidigare, vilket ger mer utrymme
- Omgjord forumuppdelning med färre forum

Kom gärna med synpunkter, förslag och önskemål.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Ser bra ut so far.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Ser bra ut so far.

Ah, och specielt detta underbara quote systemet!

Medlem

Jag saknar de olika genré-forumen. "PC" känns lite för brett om jag vill hitta diskussionstrådar kring nått seminytt/gammalt rollspel.

Rent layoutmässigt är det klart över förväntan dock, jag brukar inte vara särdeles positivt inställd till förändringar...

Edit: Måste man ha fotografiet på sig själv som avatar-bild numera? Det blir ett minus i kanten isåfall...


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Bra jobbat grabbar


signatur

Support Piracy

Inaktiv

Ser trevligt ut, men skulle väldigt gärna vilja ha en "Citera flera" knapp någonstans så man slapp kopiera in all kod här och var.

Har väl blivit bortskämd med IPB.


signatur

PSN - Addeproffs

Medlem

Riktigt nice och fräscht!

Inaktiv

Tycker det blev bättre! Bra jobbat!
Dock så tycker jag att det är lite synd att Quake liren ligger under PC numera och inte får ha kvar sina egna kategori.. men men

Medlem
Skrivet av CreepyCruel:

Ser trevligt ut, men skulle väldigt gärna vilja ha en "Citera flera" knapp någonstans så man slapp kopiera in all kod här och var.

Har väl blivit bortskämd med IPB.

Ska ta ett snack med övriga gänget och se om detta kan bli en framtida feature, men lägger upp det på min todo lista.


signatur

Webbutvecklare på FZ.se

Medlem

Ser väldigt fint ut måste jag säga. Särskillt det med heta och nya trådar längst upp (Y)

Medlem

Ser väldigt bra ut faktiskt. Bra jobbat!

Medlem

Väldigt snyggt och stilrent!
Kan man inte använda valfria avatarer längre?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Väldigt snyggt och stilrent!
Kan man inte använda valfria avatarer längre?

Vi har valt att plocka bort avatarerna. Nu är det profilbilder som gäller på hela sajten.

Medlem

Nya quotefunktionen är helt underbar, snyggt jobbat!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Ser otroligt bra ut.
Älskar "heta ämnen". Hade dock kanske kunnat vara ännu fler där? Typ 10 - 20 st?
En annan sak hade varit om ni kunde ha haft "heta trådar" och "heta artiklar" eller liknande för som det ser ut nu kommer ju alltid de senaste artiklarna på FZ vara högst på "heta trådar" vilket gör att funktionen blir i vissa fall lite meningslös eftersom dessa ändå är lätt tillgängliga på första sidan!


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Brain:

Ser otroligt bra ut.
Älskar "heta ämnen". Hade dock kanske kunnat vara ännu fler där? Typ 10 - 20 st?
En annan sak hade varit om ni kunde ha haft "heta trådar" och "heta artiklar" eller liknande för som det ser ut nu kommer ju alltid de senaste artiklarna på FZ vara högst på "heta trådar" vilket gör att funktionen blir i vissa fall lite meningslös eftersom dessa ändå är lätt tillgängliga på första sidan!

Du har en poäng det du säger. Vi kommer ta en titt på det, så får vi se hur vi kan göra alla nöjda och glada


signatur

Webbutvecklare på FZ.se

Inaktiv

Väldigt bra måste jag säga!

Men jag saknar en grej... när man har tryckt " Markera alla som lästa" så borde man kunna markera alla som olästa tycker jag eller vissa trådar. Den funktionen kan förbättras.

Annars äger det! Stilrent och snabbt! Härligt!

Medlem
Skrivet av showerguy:

Väldigt bra måste jag säga!

Men jag saknar en grej... när man har tryckt " Markera alla som lästa" så borde man kunna markera alla som olästa tycker jag eller vissa trådar. Den funktionen kan förbättras.

Annars äger det! Stilrent och snabbt! Härligt!

Jag skriver upp och tittar på det så får vi se om det kommer i framtiden.

Medlem

Jag saknar att man kan gå till sista sidan på en tråd som har fler än en sida direkt från forumet. Som det är nu måste man klicka in först på tråden och sen vidare till sista sidan.

En annan sak är att vartannat inlägg borde ha en annan färg så att det blir lättare att läsa.

Att man fortfarande inte kan citera folk när man klickar på siffran som för en till kommentarerna under en nyhet är ett stort minus. Det är oerhört irriterande att se att folk har börjat med att skriva "1" istället för att citera.

Medlem

Hmm, rutan runt varje inlägg har glapp i borden på höger sida i varje hörn. Det syns framförallt på inlägg som är hovered och har mörkgrå border. Kör Firefox 3.6.10.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag saknar att man kan gå till sista sidan på en tråd som har fler än en sida direkt från forumet. Som det är nu måste man klicka in först på tråden och sen vidare till sista sidan.

En annan sak är att vartannat inlägg borde ha en annan färg så att det blir lättare att läsa.

Att man fortfarande inte kan citera folk när man klickar på siffran som för en till kommentarerna under en nyhet är ett stort minus. Det är oerhört irriterande att se att folk har börjat med att skriva "1" istället för att citera.

Vi ska titta på allt du skriver om. Jag vet att vi har pratat om en ikon som tar dig till sista sidan, vet inte varför det föll mellan stolarna dock.

EDIT: Ser nu att om du håller muspekaren över ett inlägg så dyker det upp en liten pil som tar dig till sista sidan. Kanske något vi ska titta på om det är otydligt.

Medlem
Skrivet av Uruloke:

Hmm, rutan runt varje inlägg har glapp i borden på höger sida i varje hörn. Det syns framförallt på inlägg som är hovered och har mörkgrå border. Kör Firefox 3.6.10.

Tackar. Ska kolla på det!

Medlem
Skrivet av musse1:

EDIT: Ser nu att om du håller muspekaren över ett inlägg så dyker det upp en liten pil som tar dig till sista sidan. Kanske något vi ska titta på om det är otydligt.

Se där du. Ja, det var lite småkryptiskt

Medlem

Jag är nöjd!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Medlem

Går det att stänga av citatfunktionen som kommer fram så fort man trycker på ett inlägg?

Medlem
Skrivet av båtsman:

Går det att stänga av citatfunktionen som kommer fram så fort man trycker på ett inlägg?

Nej, inte som det är nu.

Medlem

Bra jobbat grabbar!


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Ser mycket bra ut.
Skulle gärna se en sökning där man kan välja på att söka i rubriker eller inlägg.
Håller även med om att det skulle bli mer lätt läst om vartannat inlägg var i annan färg.

Medlem
Skriv svar