Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds

Robot
Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds

Marvel har släppt lös stora delar av sitt stall av superhjältar mot Capcoms respektive än en gång. Men kan trean verkligen toppa den suveräna tvåan?

#marvel-vs-capcom-3-fate-of-two-worlds, #marvel-vs-capcom-2, #street-fighter-iv


Medlem
Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds

Ser helt galet ut...kanske lite för trött men det kändes som att titta på ett stroboskop. Men det är säkert kul...

Medlem

Jag ser fram emot detta även om jag blev lite besviken att inte Blade eller Jubilee kom med i karaktärslistan.

Medlem

Verkar fantastiskt roligt. Kanske värt att ge det en chans trots att fightingspel oftast blir galet tråkiga när man efter två dagar märker att alla attacker är likadana fast med olika färger. Balans är helt enkelt en gigantisk glädjedödare.

Moderator | Testpilot
Skrivet av kebbe:

Verkar fantastiskt roligt. Kanske värt att ge det en chans trots att fightingspel oftast blir galet tråkiga när man efter två dagar märker att alla attacker är likadana fast med olika färger. Balans är helt enkelt en gigantisk glädjedödare.

Då har du då verkligen inte spelat så många fighting spel och troligen inte kommit djupt in i hur det fungerar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skrivet av kebbe:

Verkar fantastiskt roligt. Kanske värt att ge det en chans trots att fightingspel oftast blir galet tråkiga när man efter två dagar märker att alla attacker är likadana fast med olika färger. Balans är helt enkelt en gigantisk glädjedödare.

Då undrar man ju onekligen vilka spel du spelat?


signatur

Kittens are for real!

Skrivet av Jansons Frestelse:

Jag ser fram emot detta även om jag blev lite besviken att inte Blade eller Jubilee kom med i karaktärslistan.

Tja, vi kan ju alltid hoppas på att de dyker upp vid senare tillfälle, Jill Valentine och Shuma Gorath är ju redan på väg.


signatur

Kittens are for real!

Medlem

Captain America throws his mighty shield!


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Jonas Högberg:
Skrivet av kebbe:

Verkar fantastiskt roligt. Kanske värt att ge det en chans trots att fightingspel oftast blir galet tråkiga när man efter två dagar märker att alla attacker är likadana fast med olika färger. Balans är helt enkelt en gigantisk glädjedödare.

Då undrar man ju onekligen vilka spel du spelat?

Tekken 2,3,Tag och 5, Soul Calibur 2,3, Mortal Kombat 2 och Street Fighter 2.

http://www.youtube.com/watch?v=b-VMvbKVYYs

Där finns ett tydligt exempel på vad jag menar. Det tydligaste är såklart Dante vid 0:47 och Deadpool vid 1:57, men det sker genom hela klippet.

För att ta ett annat exempel så verkar alla karaktärer i klippet dessutom ha sin egen version av hadouken, givetvis för balansens skull. Blir kanske mindre grinande från fansen av respektive karaktär, men i längden blir det jäkligt tråkigt att spela.

Moderator | Testpilot
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Jonas Högberg:
Skrivet av kebbe:

Verkar fantastiskt roligt. Kanske värt att ge det en chans trots att fightingspel oftast blir galet tråkiga när man efter två dagar märker att alla attacker är likadana fast med olika färger. Balans är helt enkelt en gigantisk glädjedödare.

Då undrar man ju onekligen vilka spel du spelat?

Tekken 2,3,Tag och 5, Soul Calibur 2,3, Mortal Kombat 2 och Street Fighter 2.

http://www.youtube.com/watch?v=b-VMvbKVYYs

Där finns ett tydligt exempel på vad jag menar. Det tydligaste är såklart Dante vid 0:47 och Deadpool vid 1:57, men det sker genom hela klippet.

För att ta ett annat exempel så verkar alla karaktärer i klippet dessutom ha sin egen version av hadouken, givetvis för balansens skull. Blir kanske mindre grinande från fansen av respektive karaktär, men i längden blir det jäkligt tråkigt att spela.

Du har inte ens spelat spelet så du vet inte om det blir bra / dåligt.

Långt ifrån alla har en "egen version" hadouken så vars du får det ifrån har jag inte heller någon aning om.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Läst en del om den här serien men aldrig riktigt blivit intresserad av den förrän jag började kolla in MvC3 och nu senast kollade in Gamespots tävling anordnad av Capcom. Verkar bli hur kul som helst, ska helt klart testa det här spelet.

Medlem

Ser helt fantastiskt roligt ut. Blir nog till att skaffa.
Brukar vara segt i soffan dock. De flesta är ju handikappade efter ha spelat random-fighters som Tekken-serien och inte lika insatta hur riktiga fighting-spel fungerar.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Är det bara jag eller näms inte "simple" alls i recensionen? Det borde tilltala nybörjare som vill ha en suck mot de redan insatta.

Skrivet av Rurounin:

Är det bara jag eller näms inte "simple" alls i recensionen? Det borde tilltala nybörjare som vill ha en suck mot de redan insatta.

Just ja! Glömde det. Simple gör så att man kan spamma specialare bara genom att trycka på en knapp, typ. Lite som Smash Bros, fast, tja, ännu enklare.


signatur

Kittens are for real!

Medlem

Haha, sicken grej. Då kanske det t.o.m är något man kan sysselsätta förfest-vännerna med.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Seriöst. Ger ni minus för singleplayer? Det är som att ge minus för singleplayer till WoW


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

1
Skriv svar