DC Universe går inte sälja vidare

Robot
DC Universe går inte sälja vidare

Engångskod för aktivering säkerställer att ägarna av PS3-versionen av DC Universe Online inte kan sälja sina spel vidare.

#dc-universe-online, #sony


Medlem
DC Universe går inte sälja vidare

No shit sherlock....


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

Inte särskilt förvånande med tanke på att det är en MMORPG vi pratar om.

Medlem

Eeeeeh, detta är väl rätt vanligt förekommande på titlar släppta av EA? Som bad company 2 till ps3an.

Känns som en icke-nyhet detta, vem förväntade sig något annat? Är det dessutom inte emot ToS att sälja sitt account?

Medlem
Skrivet av kaealy:

Eeeeeh, detta är väl rätt vanligt förekommande på titlar släppta av EA? Som bad company 2 till ps3an.

Du kan fortfarande sälja vidare EAs titlar. Det är extragrejer som man missar om man inte köper en ny kopia. Det här däremot är som en CD-key till PC.

Medlem

Emot TOS eller inte ganska sak samma då allt sådan håller inte i Sverige, en TOS är ett kontrakt, för att ett kontrakt ska gälla måste det visas och signeras av dig FÖRE köp, TOS som visas efter köp o.s.v gäller inte i huvud taget.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Emot TOS eller inte ganska sak samma då allt sådan håller inte i Sverige, en TOS är ett kontrakt, för att ett kontrakt ska gälla måste det visas och signeras av dig FÖRE köp, TOS som visas efter köp o.s.v gäller inte i huvud taget.

Vilket betyder nadda när de väl bannar dig sen för in-game "items", characters i det här fallet. Inte direkt ovanligt, speciellt inte i äldre MMO:s. Blizzard kan låsa ditt account om du bara loggar in det från ett annat IP nummer med lite otur, du är laglös oberoende av vad svennebanan lagarna tycker om ToS:

Medlem

jobbigt om någon köper spelet och sedan låser det till en ps3a som sedan går sönder efter 10 h .


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Som att köpa en bil och sen inte få sälja den vidare när man vill byta.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Jimpa_31:

jobbigt om någon köper spelet och sedan låser det till en ps3a som sedan går sönder efter 10 h .

Knyts till ditt PSN-konto, inte din PS3'a.

Moderator | Testpilot

Var detta oväntat eller va?
Det är ett MMO.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hörde talas om att Sony planerar detta för sina spel och kan bara se att detta kommer få många att inte köpa deras spel. Förstår inte hur de tänker, deras kommande spel verkar hur bra som helst men de har tydligen en övertro till att folk kommer köpa deras spel även om man inte kan sälja de vidare. Tråkigt att de fattar sådana här korkade beslut men de lär väl ångra sig eller så har jag fel och folk köper spelen trots detta "kränkande" skydd.

Blir dock inte förvånad eftersom jag bara väntat på att just det här ska ske även för konsol, är nog bara en tidsfråga innan även Microsoft kommer göra samma sak.

Medlem

Visserligen så är det ett MMO-spel men lite synd ändå. Kan man inte köpa såna koder förresten?


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Inaktiv

Marknaden för begagnade spel är ju på sätt och vis mer skadlig för branschen än vad piratkopieringen är.
Kopiering leder till att fler spel säljs. Men detta leder ju onekligen bara till att färre orginal säljs.

Medlem

asså, affärrsvärlden funkar så att om man tjänar pengar på nånting så fortsätter man tills det inte längre är lönsamt. Konstigt? nää. Märker man att man kan decimera en kunkurent så gör man det av samma anleding som lejon slåss om ett byte.Spelvärlden har flyttat ut ur hobbyrummet och in i affärsvärlden.
Fast ni(till mestadels) är yngre än mig får jag fan säga: KOM I FAS! Så här funkar miljardindustrier. Starta egen studio eller digga läget. Flejma bäst ni vill, jag har rätt.

PEACE!

Medlem

Vill man starta ett företag som ska ge en långsiktig vinst så är detta knappast ett sätt att göra det på.

Inaktiv

ren idioti. det verkar som att piratkopiering kommer att bli enda utvägen om man vill äga ett spel. vad fan sysslar egentligen utvecklarna elr utgivarna med? tror de att de stoppar piratkopieringen så är de ju helt blåsta....

Medlem
Skrivet av kaem79:

ren idioti. det verkar som att piratkopiering kommer att bli enda utvägen om man vill äga ett spel. vad fan sysslar egentligen utvecklarna elr utgivarna med? tror de att de stoppar piratkopieringen så är de ju helt blåsta....

*Sigh* Har du ens läst vad det handlar om?
Som så många andra sagt tidigare i tråden, det är ett MMO för tjyvingens.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

Fattar inte varför MMO spel inte är gratis att skaffa, jag menar, ett MMO spel lever ju inte på att deras spel säljs,
dom lever ju på månadskostnaden som folk betalar, se bara på WOW, Blizzard tjänar miljarder varje månad, och ändå är dom så giriga att spelen kostar att införskaffas, fattar dom inte att dom kan få ännu fler prenumanter om spelet är gratis att få.


signatur

Knower of the unknown

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av MugiMugi:

Emot TOS eller inte ganska sak samma då allt sådan håller inte i Sverige, en TOS är ett kontrakt, för att ett kontrakt ska gälla måste det visas och signeras av dig FÖRE köp, TOS som visas efter köp o.s.v gäller inte i huvud taget.

Vilket betyder nadda när de väl bannar dig sen för in-game "items", characters i det här fallet. Inte direkt ovanligt, speciellt inte i äldre MMO:s. Blizzard kan låsa ditt account om du bara loggar in det från ett annat IP nummer med lite otur, du är laglös oberoende av vad svennebanan lagarna tycker om ToS:

Vilket då betyder att de bryter emot Svensk lag om de stänger av ditt konto på grund av oskäliga villkor vilket det är. Vilket då enligt svensk lag betyder att Blizzard måste betala tillbaka alla dina pengar du har lagt ut för inköp och premunation på tjänsten. Man får inte stänga av en kund från en tjänst hur som helst i sverige. Det är dock inte någon som anmält ett mmo för detta ännu, men lagen är ganska tydlig.

Activision/Blizzard bedriver affärsverksamhet i Sverige vilket placerar dem under svensk lag. men som många andra som tror att sverige är en bananrepublik i detta forumet har svårt att fatta vad det än gäller för något

Det var väl inget nytt...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det må vara ett MMO, men jag behöver inte installera ett nytt, Lineage2, AION, WoW, random mmo1, random mmo2, random mmo3, random mmo4 etc etc på min PC om någon annan än JAG vill logga in med ett ANNAT konto än mitt.

Utan man kan använda samma klient (spelskiva i konsol sammahang) för att logga in oändligt antal olika konton.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Moderator | Testpilot
Skrivet av About 666 Ewoks:

Fattar inte varför MMO spel inte är gratis att skaffa, jag menar, ett MMO spel lever ju inte på att deras spel säljs,
dom lever ju på månadskostnaden som folk betalar, se bara på WOW, Blizzard tjänar miljarder varje månad, och ändå är dom så giriga att spelen kostar att införskaffas, fattar dom inte att dom kan få ännu fler prenumanter om spelet är gratis att få.

Rätt så simpelt, långt bak så betalde dom massa pengar för att göra spelet. Dom måste ju tjäna igen det pengar som gåt "förlorade" i och med skapandet av spelet. Må dom tjäna massa nu men det är sånt man inte vet.

Jag förstår hur du tänker och jag tycker näst intill det samma, men mmos funkar som så att du betalar en "start avgift" och ska du vidare så får du betala. Precis som en taxi.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Blir nog allt färre som anammar det sättet att betala för ett online spel, när LOTR Online blev gratis ökade de försäljningen rejält. Finns nog bara ett eller kanske två företag som kan fortsätta ta betalt för spelet och ta en månadskostnad och det är Blizzard och EA (tack vare Star Wars licensen mer än att det är EA).

Medlem

DRM hits consoles. Its super-effective!

1
Skriv svar