Cryengine 3 vs Unreal Engine 4

Medlem
Cryengine 3 vs Unreal Engine 4

Vilken tror ni kommer ha bäst grafik?

Medlem

Unreal skaparna har ju varit i grafikbranschen länge, Men det är svårt att säga, för Crytek är helt insane på att göra grafikmotorer, Kan bli tight mellan båda tror jag på.

Medlem

Jag har läst mycket på nätet att folk tycker att Bulletstorm demo till xbox har bättre grafik än crysis 2 demo till xbox. Folk verkar inte vara imponerande av crysis 2 demos grafik och säger att dem har sett bättre på xbox.

Medlem

id Tech 5 snälla.


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Inaktiv
Skrivet av Overcow:

id Tech 5 snälla.

Frostbite 2 snälla.


signatur

AIK AIK REAL MADRID REAL MADRID. FAN vad bra vecka du har blivit avst

Medlem

Cryengine 3 klarar förmodligen mer än de flesta motorerna, men det blir nerskalat så att det fungerar även med konsolerna. Tittar man på hd-videos från Crysis 2 så verkar de ha skalat ner på polygonerna rejält i jämförelse med Crysis 1. Tvivlar dock inte att motorn klarar av mer.

Medlem

Unreal Engine 4 kommer då med säkerhet att skalas mycket, mycket bättre. Sen lär den motorn vara kapabel till långt mycket mer, och vara lättare att programmera i.
UE3 har ju redan spel i väldigt många olika genre, om man jämför med konkurrenterna, och är väl omtyckt.

Frostbite, ID Tech, Cryengine får det tuffare då de måste övertyga andra om att använda deras motor.
Visst, Cryengine klarar bäst grafik i dagsläget, men skalar riktigt dåligt som jämförelse, saknas bredd och är inte lika användarvänlig. I vilket fall som helst tror jag vi får se mer kapabla motorer framöver, där mängden polygoner bara är en faktor och inte ens den viktigaste ;P

Medlem

Tja, svårt o klaga på de senare versionerna av UE3-motorn så skulle tro att en mer eller mindre helt ny motor i form av UE4 lär vara precis så snygg som Cryengine. Sen bros det ju helt på vilken smak man har, UE4 lär säkert se lika sci-fi aktig ut som UE3, medans Cryengine är mer verklighetstrogen.

Medlem

Frågan är bäst grafik. Då tror jag på cryengine...


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

cry.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Jag tycker att "bra" grafik drar ner för mycket på det som är viktigt. thumbsup för utvecklare som inte faller för hypen.

Tur det finns spel som minecraft som faktiskt visar att framgångsrika spel inte kräver snyggaste grafiken, dock nästan bara hobby utvecklare som inte kan lägga massa pengar på att utveckla värsta grafik motorn så dom gör ett bra spel istället, så som det ska vara.

Medlem

Då UE4 fortfarande är under utveckling och förmodligen fortfarande i tidigt stadie så lägger jag min röst på UE4. Den kommer säkert släppas i samma veva som nästa generations konsoler, vilket bara tyder på en sak, jävligt bra grafik.

CryEngine 3 har stor potential, betydligt störra än CE2. Den tillåter många tekniker som kommer vara viktig för grafik i framtida spel, bland annat ray tracing, något som iofs UE4 även har stöd för.

Jag tror båda motorerna kommer erbjuda CGI-grafik den dagen då hårdvaran klarar av det, vilket lär bli runt 2013-2014, men känner jag Epic rätt så kommer deras motor vara bättre optimerad och lättare för både dom och licensinnehavare att modifiera till de bättre. CE3 är nog lika låst som CE2, och alltså inge vidare intressant för andra mer än Crytek själva.

Medlem

Vad är det som är dåligt med grafiken i crysis 2 mp demo på xbox? Crytek lovade ju att crysis 2 på xbox skulle vara det snyggaste spelet på konsol någonsin. Folk säger ju att bulletstorm demo på xbox är snyggare!?

Medlem
Skrivet av landahl:

Jag har läst mycket på nätet att folk tycker att Bulletstorm demo till xbox har bättre grafik än crysis 2 demo till xbox. Folk verkar inte vara imponerande av crysis 2 demos grafik och säger att dem har sett bättre på xbox.

Den här topicen går nog bara att besvara om PC-utgåvan på retailutgåvan, det finns inte en chans i världen att jag bedömer grafiken i ett spel som finns på alla platformar utifrån Xbox-varianten, den konsollen har inte kapacitet att driva ett spel som Crysis som en i dagens läge top of the line-PC.

Så när båda engines körts på PC lär jag ha format en åsikt, då xboxen är för klen för att vara värd eftertanke på ett sådant spel.

Kan iofs ge PS3 en möjlighet också, men det är den ända konsollen värd åtanke i min mening.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Ingen kommer vara "bäst", de kommer vara bra på var sitt sätt...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Moderator | Testpilot
Skrivet av Kaleid:

Cryengine 3 klarar förmodligen mer än de flesta motorerna, men det blir nerskalat så att det fungerar även med konsolerna. Tittar man på hd-videos från Crysis 2 så verkar de ha skalat ner på polygonerna rejält i jämförelse med Crysis 1. Tvivlar dock inte att motorn klarar av mer.

Cryengine 3 är inte nedskalad. Den är SKALBAR. Vilket betyder att du kan spela den på datorer som inte är så bra, datorer som är super och få finare grafik än ettan och såatt det funkar på konsoll.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Vänta på PC-demot (eller ännu hellre det riktiga släppet) innan ni jämför, hur ett spel ser ut på gammal konsolhårdvara ger knappast en rättvis bild om vilken motor som är "bäst".


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

1
Skriv svar