Den 23 mars är det dags

Flakmonkey
Den 23 mars är det dags

Som jag skrev för en vecka sedan så har jag efter mycket funderade kommit fram till beslutet att undergå en bukplastik för att ta bort det hudöverskott som har blivit kvar efter min viktnedgång på ca 60kg. Då hade jag i princip bestämt mig för var jag skulle göra operationen men jag visste inte riktigt när, men det vet jag nu. Dagen D är 23 mars och jag är rätt nöjd med det. Var lite rädd för att det skulle dröja ännu längre än så och även om det ju tar upp till ett halvår innan man ser det riktiga slutresultatet så hade det varit trist att göra operationen i juni och få gå runt med en gördel på sommaren när det är som bäst väder. Nu kommer jag om allt går som det är tänkt istället kunna börja träna löpning och sånt i början av maj och sen några veckor efter det kunna börja anstränga magen rejält också.

Nu finns det ju inga garantier för att det kommer bli så för som doktor Paulo påpekade flertalet gånger så är det trots allt en operation och operationer innebär alltid en risk. Dock är risken för komplikationer relativt liten vid en bukplastik och risken blir bara mindre av att jag är i så pass bra form som jag är och för att det är en "enkel" form av bukplastik. Det är inte särskilt mycket hud och det behöver inte heller fettsugas någonting vilket annars brukar vara rätt vanligt som jag förstår det. Så förhoppningsvis kommer jag vara tillbaks på jobbet inom två veckor och sen handlar det ju bara om att bida sin tid och röra på sig så mycket det går men samtidigt lyssna på kroppen.

Nåväl, spännande är det i varje fall och jag pendlar ofta mellan att vara extremt förväntansfull till att vara lite rädd. Fast även om det känns lite läskigt så har jag nu kommit så långt att det bara är att köra på, vet att om jag inte tar den här chansen nu så kommer jag ångra det för resten av mitt liv. Så nu ska jag bara läsa igenom kontraktet jag fått på posten idag ordentligt, skriva på, skicka in det till Akademikliniken och sen fixa lånet på min bank så att jag kan betala in det två veckor innan operationen som man måste göra....

Kommer bli så jävla smutt!!!

#blogg

Medlem
Den 23 mars är det dags

Vad en del gör för Beach 2011...

Nej! Självfallet så skämtar jag bara då jag följt din resa genom dina inlägg och önskar dig all lycka inför&efter operationen.

Ser nästan redan fram emot before and after pics!


signatur

NinjaSkitz.

Medlem

Hoppas det går vägen för herrn. Nu har inte jag följt din blogg så värst mycket. Läser då och då.
Vad var det som fick dig att genomgå operationen?
Dessutom, hur finner du motivation för träning?

Medlem

Önskar dig lycka till med operationen. Kommer att gå skit bra!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Flakmonkey
Skrivet av klegoftw:

Hoppas det går vägen för herrn. Nu har inte jag följt din blogg så värst mycket. Läser då och då.
Vad var det som fick dig att genomgå operationen?
Dessutom, hur finner du motivation för träning?

Well iom att jag har gått ner så mycket så visste jag att risken var väldigt stor för att jag skulle få en hel del överskottshud kvar när jag gått ner så mycket som jag ville och beslutade mig egentligen redan då för att det skulle göras. Anledningen till att jag tog tag i det nu är att jag kände att jag inte kunde träna bort något mer, att det bara var hud kvar och det bekräftades sedan av en PT på det gym som jag tränar... Finns det inget jag kan göra åt saken så får någon annan göra något åt det helt enkelt

Motiviation är knepigt att besvara bara för att motivationen har växlat så pass mycket. Nu behövs det inte särskilt mycket motivation, det är bara en så naturlig grej och om jag inte skulle träna några gånger varje vecka så skulle det kännas helt fel och jag skulle bli tokigt rastlös. Det har ju dock inte alltid varit så och i början så fick man ju tvinga sig ut. Då kunde man ju heller inte göra särskilt mycket mer än promenera så då gjorde jag det tills jag hade gått ner såpass att jag kunde träna på gym och sen har det bara rullat på. Var väl våren 2010 som jag kom in i det stim som jag är i nu där jag inte behöver tvinga mig själv till att träna.

Tror det viktigaste att tänka på just med träningen är att skynda långsamt. Det många gör och som jag gjort tidigare är att gå in i det alldeles för hårt. Det fungerar oftast ett tag när man tycker att det är kul och man ser resultat, men det är oftast inte bra för kroppen och det är lätt att man helt tappar orken om man inte skadar sig själv innan dess. Så bäst att gå ut lugnt och sedan trappa upp om man känner att det behövas för det är mycket bättre att träna mindre under en längre period än mycket under en kort och sen lägga av.

Medlem

Ok, då förstår jag

Jag får försöka ta tag i motionen. Promenera låter som en utmärkt start!

1
Skriv svar