Två idrottsliga fenomen lägger av

Medlem
Två idrottsliga fenomen lägger av

Två av de idrottsliga stjärnor som lyste som starkast under mina tonår har beslutat sig för att lägga av med respektive sport, Peter Forsberg och Ronaldo (Luís Nazário de Lima).
Jag kommer aldrig glömma Foppas straff i OS-finalen 94(!), och antagligen inte alla skador som media aldrig släppte.
Jag kommer aldrig glömma Ronaldos överstegsfinter eller hans fruktansvärt fula frisyr VM 2002. Ronaldo gjorde också det som Messi inte lyckats göra, leda sitt landslag till VM-guld.

Och vad man än vill säga om de bådas försök att komma tillbaka till idrotten så har de verkligen varit giganter inom sina sporter. Och inspelningarna från Ronaldos matcher i VM på mina VHS kommer jag inte slänga på ett tag.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Ja det är väldigt synd. Kommer alltid minnas Ronaldo som den riktiga Ronaldo. Den ärliga ronaldo som inte la ner och filmade hela tiden. Även forsberg kommer jag minnas. Kanske inte följer hockey så mycket men jag minns honom främst från VM 98 och OS 2006!

Medlem

Två riktigt legendarer som slutar. Tråkigt, men livet går vidare.

Ronaldo kommer jag att minnas bäst från Vm 2002 då han var så dominant. Foppa har gett mig många fina minnen i den gula landslagsdressen genom åren

Är det inte typ 9:e gången Foppa slutar?!

Spelade han inte för övrigt just sin första nhl match nu på några år? slutade han direkt igen?

Edit: såg det nu på expressen


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Jag kommer aldrig glömma Foppas straff i OS-finalen 95

dock var det 94

Medlem
Skrivet av gusten789:

dock var det 94

Självklart ska det vara Lillehammer 94, och ingenting annat!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jo de var ju rätt bra dessa gubbar!


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Skägg.
10 Chambers

Foppa kommer att saknas fast det kändes alltid som landslaget förlitade sig för mycket på honom.


signatur
Medlem

Brukar bli så med legender. I min mening är den perfekta kombinationen alltid en med några gamla rävar och några ungtuppar som ger bredd åt laget. Men det var nog dags för den här räven att gå i pension

-------------------------
Kyssar är som att äta soppa med gaffel - Man får aldrig nog.”

Medlem

Tyvärr så hinner åldern ikapp alla, men båda herrarna kommer inte glömmas på ett bra tag!

Medlem

Fobba borde ha lagt av för några år sedan. Men tack för -94 å 06, det var goda minnen


signatur

R.I.P The_maxx

1
Skriv svar