Flash hackar på Macbook Pro utan strömsladd

Medlem
Flash hackar på Macbook Pro utan strömsladd

Vi vet ju alla att Apple och Adobe inte är världens sötaste kärlekspar. Men ett ruggigt skumt problem jag fått är att om jag drar ur strömsladden till min Macbook Pro så hackar allt som spelas i flash. Med strömsladden i är det inga problem. Någon som vet vad man gör åt en sådan sak?

En vild gissning är att Macbooken försöker spara lite ström genom att dra ner på processorkraften, vilket resulterar i att det hackar. Eller är det en annan flashversion som ska till?

Medlem

Är det inte en sån där Mac med diskret grafikkort som kan stängas av för att spara batteri? Vid byte av aktivt grafikkort skulle det inte förvåna mig om hårdvaruaccelereringen i flash blev påverkad. Beroende på om det integrerade grafikkortet kan hårdvaruaccelerera öht, kan det hjälpa med att uppdatera till senaste versionen av flash som ska sköta sådant bättre.

...enligt Adobe. Prova annars att stänga av hårdvaruaccelerering helt i flash.

Edit: Eller ändra energiinställningarna, givetvis


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

Vid batteridrift drar krutet ner för processor och annat. Under inställningar har du något som heter typ "Strömsparare" där du gör inställningar för batteri- resp. nätdrift.

Medlem
Skrivet av Linus Areng:

Vid batteridrift drar krutet ner för processor och annat. Under inställningar har du något som heter typ "Strömsparare" där du gör inställningar för batteri- resp. nätdrift.

Fast jag hittar inga inställningar som kan påverka prestandan.

Medlem

Sant, kollade själv nu. Då har dom tagit bort den inställningen, mycket märkligt.

Medlem
Skrivet av Linus Areng:

Sant, kollade själv nu. Då har dom tagit bort den inställningen, mycket märkligt.

De kommer säkert släppa det med NÄSTA version igen, på äkta Apple-manér.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

1
Skriv svar