Inget flerspelarläge i Batman: Arkham City

Robot
Inget flerspelarläge i Batman: Arkham City

Utvecklarna väljer en finslipad singelupplevelse framför flerspelarstöd.

#rocksteady-studios, #batman-arkham-city


Medlem
Inget flerspelarläge i Batman: Arkham City

Tack, hellre ett solitt enspelarläge än två mediokra spellägen...

Medlem

Har svårt att se ett multiplayerläge där alla flyger från snubbe till snubbe, slår en gång och hoppar vidare.
Men visst.. ett coop-läge hade ju inte varit dumt.

Moderator | Testpilot
Skrivet av SeeJay:

Har svårt att se ett multiplayerläge där alla flyger från snubbe till snubbe, slår en gång och hoppar vidare.
Men visst.. ett coop-läge hade ju inte varit dumt.

Ingen säger ju heller att multiplayer läget då skulle ha byggts efter hur du springer runt och slåss som i spelet. Coop är ju dock också ett multiplayer-läge som jag faktiskt skulle vilja sett med i spelet!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Bra! Men om de är helt nöjda med spelet några månader innan release så borde de utveckla nånting med mulitplayer!

Medlem

Helt klart rätt väg att gå, tycker absolut inte att alla spel idag behöver ha multiplayerläge, men det är något utvecklarna verkar ha fått för sig. Många nya spel får ett multiplayerläge, vilket hypas som tusan, och sedan dör det ändå ut efter någon månad. Tänker typ Bioshock 2, Far Cry 2 (vilket iofs var skit ändå), Crysis mm.

Medlem

Bra! Allt för få utvecklare som faller för trycket när spelet är en uppenbar sp-upplevelse. AC:B *host*

Medlem

Ja!, äntligen någon som fattar!


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Hoppas det blir lika bra som förra bara! 75% off idag på steam btw för dom som missat det underbara spelet

Medlem

Bra! Ettan var helt underbar, och jag är tacksam för att de satsar på att göra en sak rätt, istället för två saker halvdant.

Medlem
Skrivet av Freeman:

Hoppas det blir lika bra som förra bara! 75% off idag på steam btw för dom som missat det underbara spelet

This.

Medlem

Ettan är helt underbart hoppas tvåan blir det också!

Förresten är Batman: Arkham Asylum riktigt billigt på steam idag, 7,50 euro!

Medlem

Bra, vill inte att dom förstör spelet med något dåligt mp eller coop.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

synd att dom inte bara la till så man kunde spela co-op. en batman och en robin eller till och med 2 st batman.
skulle nog inte ta lång tid för dom att fixa det. och skulle enligt mig vara ganska skoj att bara springa runt med en kompis.... aja man kan ju alltid modda spelet -.- Men vanligt mp där man springer runt och skjuter på varandra är jag faktiskt glad att dom inte gjorde

Medlem

Tack gode gud för det!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Medlem

Oooh yes. Helt rätt!

Medlem

hoppas dock fortfarande på ett coop-läge

Inaktiv

bra drag o tack! singelplayergames är bäst...

Medlem

Jag vet inte om jag ska jubla eller gråta. Som ett stort fan av co-op spel så tycker jag det är av intresse, dock kan jag också se problemen med det i ett Batman-spel. Vi får väl se om det var det rätta draget när spelet är genomspelat.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av SeeJay:

Har svårt att se ett multiplayerläge där alla flyger från snubbe till snubbe, slår en gång och hoppar vidare.
Men visst.. ett coop-läge hade ju inte varit dumt.

Ingen säger ju heller att multiplayer läget då skulle ha byggts efter hur du springer runt och slåss som i spelet. Coop är ju dock också ett multiplayer-läge som jag faktiskt skulle vilja sett med i spelet!

Nä men jag har ju ännu svårare att se varför de skulle göra ett multiplayerläge som inte ens kretsar kring deras core gameplay. Kanske ett racingspel med Batmobilen skulle vara något då eller?

Medlem
Medlem
Skrivet av blodChoklad:

Bra! Allt för få utvecklare som faller för trycket när spelet är en uppenbar sp-upplevelse. AC:B *host*

Jag tycker AC:B gjorde ett riktigt bra jobb med att behålla känslan från SP, multiplayern är riktigt beroendeframkallande.

Medlem
Skrivet av Call of tuty:

Helt klart rätt väg att gå, tycker absolut inte att alla spel idag behöver ha multiplayerläge, men det är något utvecklarna verkar ha fått för sig. Många nya spel får ett multiplayerläge, vilket hypas som tusan, och sedan dör det ändå ut efter någon månad. Tänker typ Bioshock 2, Far Cry 2 (vilket iofs var skit ändå), Crysis mm.

Nja Bioshock 2 spelas friskt i MP på 360n utan problem att finna matcher.

Bra, go on, säger jag...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Älskade ettan, så det här är bra nyheter. Som så många redan nämnt, hellre bra SP än två halvbra spellägen.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Tack för det, OK multiplayer gör oftast så spelen får + värde för pengarna,, OFTAST ialla fall, Dock så sitter jag och är så sjukt sugen på detta, så jag lirar igenom 1an igen. Och blir spelet lika bra som 1an, fast mer ändå så fi fan va jag kommer älska spelet då, jag behöver inge multiplayer i detta spel.

Inaktiv

Väldigt trevligt att höra, tycker fler utvecklare borde fokusera helt och hållet på att leverera en bra singleplayer upplevelse istället för att tvinga in någon medioker multiplayer del som bara verkar kannibalisera resurser från singleplayer delen.

Medlem

Man skäms nästan för att säga det, men är inte bruden i bilden rätt het ändå.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Man skäms nästan för att säga det, men är inte bruden i bilden rätt het ändå.

Jag tycker det ska bli kul att se hur den nya Harley funkar, hon känns lite för snygg för att man ska kunna hata henne ...

12
Skriv svar