Netgear router/modem hjälp

Medlem
Netgear router/modem hjälp

Jag har skaffat tele2 bredband och de skickade med en router som stödjer både trådlöst/trådat. Routern/modemet heter Netgear EVG2000-1T2NDS och den har även usb portar där man kan koppla in ett usb minne eller en hårddisk.
Min fråga är ifall jag kopplar min externa hårddisk till routern kan alla datorer komma åt den isåfall. Alltså kan de se filmer och musik ifrån den eller hur funkar det. Googlade lite snabbt och kunde läsa mig till att den stödde samba filfördelning precis samma som gamla chippade xboxen gjorde. Men jag har ju en PS3 och den stöder inte samba tror jag. Kan jag ändå hitta den hårddisken och spela upp den på min PS3 genom programmet PS3 media server? Det är det jag undrar för isåfall behöver jag inte kanske haigång datorn varje gång jag vill kolla på film eller lyssna på musik som inte finns på min PS3.
Någon som förstår vad jag menar och kanske har ett svar på detta?
MvH Banditen


signatur

Wasted.White.Boys

Har du testat deras support?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Snabbaste svaret skulle nog ändå vara att testa

Skägg.
10 Chambers

Min erfarenhet med routrar med diskar via usb är att de är jäkligt omständliga. Jag har en från Thomson via Telia där jag bara kan komma åt filerna via ett bökigt webbgränssnitt. Men som sagt, supporten är ditt bästa tips.


signatur

Jag köpte en NETGEAR router för någon dag sedan, rena smörjan, dåligt gränssnitt, installeringsspråk på spanska (?), ingenting funkar och jag har ändå sysslat med datorer i snart 20 år...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

jag fick igång den så diskarna dyker upp i nätverket, det var bara att logga in i routern och klicka på enheten jag hade lagt in. Tyvärr så har den ingen möjlighet att lägga in en egen mediaserver på routern så jag kan inte stream direkt utan pc till min PS3.


signatur

Wasted.White.Boys

1
Skriv svar