Proppmätt och belåten

Flakmonkey
Proppmätt och belåten

Har precis kommit hem och lagt mig i TV-soffan för en kväll i fotbollens tecken, det är ju Champions League-match mellan Milan och Tottenham. Så mycket mer än så orkar jag inte göra just nu då jag är tämligen proppmätt. Kvällen har nämligen spenderats på en libanesisk restaurang belägen på Drottninggatan i Stockholm som heter Underbar. Kanske är det lite att ta i att namnet beskriver restaurangen, men det är faktiskt inte så väldans långsökt. Har ätit libanesiskt några gånger förut men det här var någon klass bättre än mina tidigare upplevelser. TIllsammans med mina goda vänner beställde vi in 14 st varma och kalla rätter till förrätt följt av grillmix som huvudrätt och sen glass med baklawa till efterrätt.

Några i sällskapet var lite tveksamma till huruvida man skulle få tillräckligt med mat, men det var farhågor som flög all världens väg rätt snabbt. För i ärlighetens namn hade vi nog alla kunnat nöja oss med bara förrätten som inte bara var väl tilltagen utan också väldigt god, men eftersom vi alla lärt oss att man måste äta upp det man får så var det bara att äta upp det grillade också. Nu var det såklart ingen större uppoffring eftersom även det var gott så det förslog, men det var inget vi var tvungna att ha om jag säger så. Efterätten var det enda som var lite av en besvikelse, men det var mest för att jag gärna hade tagit lite mer baklawa. Fast å andra sidan så var det kanske bara bra att det inte var mer för då hade jag väl rullat därifrån.

Så sammanfattningsvis kan jag inte göra annat än rekommendera Underbar till alla som är i Stockholm och som vill äta gott. För övrigt så var även restaurangen i sig riktigt mysig och personalen både trevlig och snabb så det fanns inte så mycket att klaga på där heller. Priserna var helt klart humana då det inklusive lite dricka och dricks blev 500 kr vardera och det är inte så himla farligt för den upplevelsen tycker jag.

#blogg

Medlem
Proppmätt och belåten

Måste definitivt besökas till sommaren nu när jag fått jobb i den kungliga huvudstaden! Tack för tipset!

1
Skriv svar