80-talsklassikern Voltron är tillbaka

Robot
80-talsklassikern Voltron är tillbaka

THQ gör spel baserat på den klassiska tecknade barnserien.

#thq


Medlem
80-talsklassikern Voltron är tillbaka

En till remake? Madness!

Medlem

Klart man minns denna serie, en av de bästa (tillsammans med Jace, M.A.S.K med flera) som man såg som barn. Vet dock inte om jag är sugen på ett spel däremot är jag grymt sugen på samlarutgåvan av serien på dvd=).

Medlem

Ett Starzinger spel vore underbart. Vi fick ju nästan ett i Enslaved oddyse to the west då båda bygger löst på samma historia om apkungen.

Detta är Voltron <=Click for info.

OCH! ett Spel baserat på 80-tals serien Saber Rider väntas till bland annat DS.
Jag vill personligen se ett episkt spel baserat på Ulysses 31. <= Click for info.
(Space Jesus!)

Edit: Sorry sorry, jag kunde bara inte sluta tänka på hur mycket vi inte skulle kunna skapa utifrån denna franchise.
Galaxy Rangers <= Click for info
Någon måste kontakta Starbreeze omedelbums.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Detta är Voltron <=Click for info.

OCH! ett Spel baserat på 80-tals serien Saber Rider väntas till bland annat DS.
Jag vill personligen se ett episkt spel baserat på Ulysses 31. <= Click for info.
(Space Jesus!)

Det är när man ser klippen ovan och minns hur häftiga man tyckte dom var och sen jämnför med tecknade serier som sänds i TV idag som man inser hur gammal man har blivit , usch usch


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Sorgligt men sant Sito. Men jag måste nog ändå säga att jag föredrar de gamla serierna framför de nya. Förutom Flapjack, Love it!.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Sorgligt men sant Sito. Men jag måste nog ändå säga att jag föredrar de gamla serierna framför de nya. Förutom Flapjack, Love it!.

Det som är sorgligt är den smörja som dagens barn får se (Flapjack kanske är undantaget dock inget jag sett). Nej även om man börjar bli gammal så kan man ju inte komma ifrån att vi hade grymmare serier som barn=).

OK, shockerande... Ser ut som He-Man...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag föddes på slutet av 80 talet men växte upp med såna här serier, farsan som reste mycket till andra sidan atlanten tog alltid med en massa laserdisc filmer och animerade serier till mig, bland dessa fanns ett stort antal Lion Force Voltron (Voltron of the Far Universe) avsnitt eller helt enkelt voltron för mig, visste inte det fanns två andra versioner också på den tiden.

Bland det coolaste som fanns tyckte jag då och det tycker jag fan nu också! Har nyligen skaffat hela serien på digitalt vis och fy satan vilken nostalgi tripp jag får

Håller verkligen med om att barnprogramen från 80 och tidigt 90 tal höll en sån stor klass på den tiden jämfört med smörjan dagens ungdom får titta på, jeffla teletubies och liknande :S

Barnen kommer ju bli psykopater när dem blir vuxna

1
Skriv svar