Sex Drive Unlimited 2?

Medlem
Sex Drive Unlimited 2?

Jag har precis lämnat en recensionstext om <i>Test Drive Unlimited 2</i>. Det är inte ett bilspel egentligen, det är ett spel om att drömma om riktigt sexiga bilar. Och ett spel om att utforska, upptäcka och samla saker - vilket är rätt upp i min gränd. Men läs recensionen om ni vill veta vad jag egentligen tycker, jag tänkte bara ta upp en grej som inte fick plats där.

<i>Test Drive Unlimited 2</i> är också ett spel som, för att uttrycka det milt, inte är helt buggfritt. Fånigast av allt är att jag, trots att jag valt en kvinnlig spelarkaraktär så säger ALLA i hela spelet "him" när de pratar om min hjältinna. Varför? Jag kan bara tänka mig två möjliga anledningar:

1. Eden Studios glömde att kolla så att voice over-spåren var rätt.
2. Eden Studios anser att <b>bara män spelar spel</b>, så ingen kommer att märka något.

Jag är inte riktigt säker på vilken som är värst... Men med tanke på den "kvalitetskontroll" och "speltestning" som måste ha ägt rum innan de släppte spel som <i>Alone in the Dark</i> (som var helt ospelbart när det kom) så hoppas jag åtminstone att det är nummer ett som är den riktiga anledningen.

Att jag nyss körde ett rally på grus, där en av de spektakulärt dåliga röstskådisarna sade något om <b>"hot rubber on the asphalt"</b>, när närmaste asfaltsväg var ett par mil därifrån, tyder ju också på att ettan är det korrekta alternativet.

#blogg

Medlem
Sex Drive Unlimited 2?

sen också att dom inte ens har laggt in så att kontroller i spelet på PC visas som att du skulle lira på en PC, utan istället så ser det ut som 360 kontrollerna

Skägg.
10 Chambers

Det är märkligt hur sånt kan glida igenom, gång på gång. Kan inte vara kul att vara utvecklare där.


signatur
Medlem

Efter Porsche 2000 gick det utför mao.
TDU1 var iof ett helt okej spel, men efter att ha spelat lite på betan till TDU2 insåg man snabbt varthän detta skulle sluta. Ettan levde också lite på att det var nytt spelsätt med en stor öppen värld som man kunde dundra runt i.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Låter som Fail Drive Unlimited...
aldrig lirat dock

Medlem

Natrium, det stör mig inte lika mycket. Spelet är nämligen helt ospelbart med tangentbord, och kräver minst en handkontroll :).

TDU2 är dock, som jag säger i recensionen som kom upp idag, inte ett bilspel. Det är mer ett äventyrsspel som handlar om utforskande och samlande, vilket jag faller pladask för. Och kontroller och buggar är inte riktigt illa nog för att skrämma bort mig. Så, medelbetyg :).

Medlem

Blir så trött på de som tycker att spel som får en 3.a är ett jävla skitspel. Varför måste ni vara så onyanserade? Alla bilspel är inte Dirt eller Forza. Ta det för vad det utger sig för att vara i stället. Få lite perspektiv på livet.

Medlem

Mats jag respekterar din åsikt om TDU 2 men jag måste ändå säga att TDU 2 är det sämsta bilspelet på evigheter.

Ljudet på bilarna är under all kritik, det är helt jävla värdelöst. I TDU 1 var det rena motsatsen. Jag tycker det är konstigt att du inte tog upp det som ett minus....

Körkänslan. I ettan hade man en otrolig skön körkänsla, som en blandning av arkad och simulation. Här har det försvunnit helt och det känns helt taffligt och plastigt

Filmsekvenserna: Helt jävla usla skådespelare, under all kritik.

Ja det är nog det hela. Jag älskade TDU 1. Men det här är ingen värdig uppföljare för fem öre, det är helt jävla uselt.
That is all...

Medlem

Ja, som bilspel är det ett av de sämre, det kan jag hålla med om. Jag fick inte plats med så mycket om ljudet i recensionen, och har för all del en vanlig TV med inbyggda högtalare, så jag hörde inte så stor skillnad. Vissa bilar låter dock förbannat bra även på den (Aston Martin V8 Vantage!), men några låter ju... sådär.

Jag kan rekommendera att pilla lite i inställningarna för att få bättre känsla i kontrollerna. Fysikmotorn blir ju inte bättre, men det blir lättare att styra med mer dämpning och helt linjär gas och broms.

Sedan irriterar jag mig också lite på att AI:n fuskar som fan i tävlingarna. Inte när man kör MOT den, utan i tidsmoment, där man aldrig får se AI:n köra. Där postar den tider som är 5-10 sekunder bättre än mina, medan jag LÄTT spöar alla med minst 5-10 sekunder när det är race! AI:n är helt enkelt inte tillräckligt bra för att prestera de tider spelet påstår att den gör när jag inte tittar!

1
Skriv svar