Svensk actionhjälte

Medlem
Svensk actionhjälte

Har funderat på detta ett flertal gånger, har Sverige en riktigt actionhjälte i stil med t ex Bruce Willis i Die Hard? Eller åtminstone likande? Det är väl Dolph Lundgren, men han är ju inte med i svenska produktioner.

Nu är väl inte svenska filmer direkt associerade med action men jag skulle vilja se en riktig actionrulle med överdrivna explosioner, kvicka kommenterer och galna biljakter.
Är väl budgeten som inte tillåter detta.

Men om budgeten fanns, vem skulle då spela hjälten? Och vem skulle spela skurken?
Kan nog inte komma på någon skådespelare förutom Dolph Lundgren och Micke P som bad guy kanske.
Dessutom så låter replikerna så löjliga på svenska, Yippi-kay-jay skitstövel... nja låter väl inte allt för tufft.

Sverige producerar för lite actionskådespelare helt enkelt.

Ni som läser, vilka skulle passa bra som Good guy respektive Bad guy?

Micke P som Bruce Willis i Die Hard?

Eller som Terminator?

Kom precis på att jag hade glömt en viktig person, Peter Stormare! Hur kunde jag glömma honom!
Skäms nästan!

Yippi-kay-jay skitstövlar!

#blogg

Medlem
Svensk actionhjälte

Varför blockerar mitt nod32 bilderna du lagt up?

Medlem

Ingen aning, det är uppladdat på Fuskbugg.

Medlem

Tur att du skrev d där om Peter Stormare, var en av de första jag tänkte på, dock så föredrar jag nog honom och Mikael Persbrant som skurkar. Stormare har visat att han fixar det i flera filmer, och jag tror att MP skulle göra en förbannat bra skurk.

Men sen har vi ju sånna som Max von Sydow och Stellan som slagit sig in på internationella marknaden oxå. De klarar definitivt av roller som "bad guys", tänk på Minority Report, MvS var förbannat bra i den.

Och sen som "good guys" dvs hjälten är svårare, beror helt på hur hela filmen är upplagd. Denna tål att tänkas på.

Medlem

Mitt Eset blockar också bilderna


signatur
Medlem

Nod gillar inte fuskbugg

1
Skriv svar