Överskattade filmer

Medlem
Överskattade filmer

Har ni nåra filmer som är allmänt kända som "mästerverk" fast som ni bara avskyr!

Jag såg ganska nyligen Inception. Som för övrigt ligger 8a på IMDB.
Och jag tyckte verkligen inte den var bra. Visst den var inte skitdålig, men grymt överskattad!
De är som att allt ska vara grymt komplicerat och en massa saker hela tiden ska föklaras för att saker ska verka smarta.
De funkade verkligen inte för min del, sen så var karaktärerna tråkiga och drömvärlden var rätt så jäkla lam och fantasilös.

South park gjorde föresten ett jäkligt bra parodi avsnitt av Ineception

Så har ni nåra filmer som ni tycker är jäkligt överskattade?

Medlem

Shindler's List. Sjukt tråkig rulle.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Kan hålla med lite där med Inception. Den är bra, men inte så den är värd att ligga 8a av alla filmer. The Dark Knight är även den jävligt överskattad. Heath Ledger var jävligt bra, men filmen sög. Jag tycker även att Pirates of the Caribbean filmerna inte är sådär jätte bra. Det är väl mest Johnny Depp som är något i filmerna, så On Stranger Tides kan kanske vara bra då den verkar fokusera bara på honom och inget annat skit som Orlando Bloom och Keira Knightley, men å andra sidan så tycker jag inte om Penelope Cruz, men hon är iaf bättre än Knightley.

Medlem

Titanic. Man sitter ju hela filmen och tänker "Krockar dom inte snart så det blir lite action?:D" Och den klassas som mästerverk -.-

Medlem
Skrivet av visan:

Titanic. Man sitter ju hela filmen och tänker "Krockar dom inte snart så det blir lite action?:D" Och den klassas som mästerverk -.-

Det är ju ett mästerverk, får fasen tårar i ögonen i slutet

Varje film Ingmar bergman någonsin gjort, sjukt ointresserad.

The social network. Kanske för att jag inte håller på med Fb och Twit själv men filmen var fruktansvärt ointressant och långtråkig.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Avatar om man ser till den imdb-placering den har. Handlingen, dialogen är ett skämt.

Ingmar Bergman har gjort många bra filmer även om de kan vara lite skruvade.

Medlem
Skrivet av visan:

Titanic. Man sitter ju hela filmen och tänker "Krockar dom inte snart så det blir lite action?:D" Och den klassas som mästerverk -.-

ahhahah klockrent! Känner exakt samma sak!


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Avatar...

Ok actionrulle, coola effekter, men gravt överskattad.

Medlem

Hehe Japp Titanic är inte så speciellt bra, över 90 min kärleksdrama är inte precis min grej,
Dock senare delen av filmen är rätt snyggt gjord när väl skeppet börjar sjunka.

Första Pirates of the Caribbean var rätt underhållande, men kan ju inte säga att de var något mästerverk.
Som sagt utan Depp hade de varit skit.
Och japp ju mindre Orlando och Knightly ju bättre, shit vad jag led när Knightly skulle försöka framställa sig som någon piratdrottning i 3an. :/

Medlem

Deer Hunter. Den bara maler och maler utan att det egentligen händer någonting.

Håller med om Inception, Avatar och Pirates, sedan har vi en drös "franska" filmer som inte engagerar för fem öre. Clint Eastwoods filmer är oftast bra, men på senare tid dryper de av någon sorts övertydlighet, jag tänker inte nämna någon speciell film, ni vet nog vilka jag menar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Gudfadern, den är bara... tråkig. Samma med Scarface.


signatur

Chuck Norris counted to infinity - twice.

Medlem

Avatar. Och... finns mer, får fylla på senare.

Medlem

Som många sagt innan Avatar samt Inglorious Basterds. Finns säkert en hel del fler men kommer inte på just nu.

Medlem

Sin city. vad tusan är "stor heten" i den?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av raiiga:

Som många sagt innan Avatar samt Inglorious Basterds. Finns säkert en hel del fler men kommer inte på just nu.

Tyckte faktist Inglorious Bastards var riktigt bra, en av de bästa filmerna som kom 2009.
15 minuter lång dialog vid ett matbord var bra mycket mer spännande än Inceptions alla extrem stressiga moment med ständigt nya komplicerade och tråkiga plottwistar.

"Åhh nej han är i en dröm, innom en dröm och hans döda ex finns i hans tankar som kan påverka drömmen blablablaa"

Nolan har en del att lära sig av Tarantino.

Medlem

Transformers och Armageddon.

Vill verkligen understryka Armageddon, gör mig rent av förbannad varje gång jag råkar slå på den på TV. Varför varför fortsätts den visas? Kan ingen annan än jag se den för det skräpet som den är?


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Äh, Transformers var visst en bra film.

Vad det gäller överskattade filmer skulle jag säga Apocalypse Now och Gudfadern-trilogin men kanske har jag bara svårt för Coppolas filmer.

Medlem
Skrivet av Fairfax:

Apocalypse Now

Nej, nej och åter nej. Jag vet att smaken är delad och att alla får tycka som man vill, men här har vi ett undantag. Det är inte tillåtet att ogilla Apocalypse Now!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Transformers och Armageddon.

Vill verkligen understryka Armageddon, gör mig rent av förbannad varje gång jag råkar slå på den på TV. Varför varför fortsätts den visas? Kan ingen annan än jag se den för det skräpet som den är?

Japp de är båda kassa, den ända halv okej filmen av Michael Bay var the Rock.
Fast varken Transformers eller Armagedon är väl kända som nåra mästerverk, de sålde dock bra.

Medlem

Avatar
Inception

Två jag kommer på på rak arm. Kommer nog komma på hundratals till om jag tillåter mig själv att tänka en stund.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Skägg.
10 Chambers

Jag gillade ändå Inception. Visst, den var inte så djup och komplicerad som jag ville att den skulle vara men den underhåll och skapade ändå ett par frågetecken.

Såg däremot dokumentären Dear Zachary nyligen, den har hyllats av så många, och störde mig mest på att den var så stressigt klippt.


signatur
Medlem

Sen så har vi ju dom hemska bondfilmerna med Daniel Craig. Bond är lätt en av världens bästa filmserier och sen får någon den "brilljanta" idéen att totalt våldta allt som heter klass, stil och elegans med att byta ut bond mot en mordisk, bänkpressande, rambowannabe som inte kan titta på nån mer än fem min utan att ha ihjäl honom.

Och det värsta är när någon försöker försvara det med att han har snygga magmuskler. BOND SKA INTE HA SNYGGA MAGMUSKLER!!!!

Avatar är ett tekniskt mästerverk och borde ses för vad det är. Filmvärldens crysis. Ser sjukt bra ut och inget mer. Dock så kommer man helt klart dissuktera påverkningen på filmindustrin den haft i framtiden så den klassas lätt som en av dom viktigare filmerna.

Medlem

Avatar och Inception.. hela sagan om ringen trilogin
Så extremt överskattade,blir lack när jag hör folk prata om hur bra och komplicerade/avancerade dessa filmer är och att man blir klassificerad som en idiot om man inte håller med pöbeln

sen kan jag hålla med Jozo angående Deer Hunter..
jag uppskattar vietnam filmer men Deer hunter var knappast så bra

Medlem

The Town och Dark Knight är oerhört överskattade imo.
Ingen av dom är särskilt innovativa/nyskapande. Dark Knight är jävligt bra men inte top 10 någonsin.
The Town är medioker.


signatur

Have a good time!

Det verkar som om många inte gillar Christopher Nolan...

Jag tycker också att "Memento" är högst ointressant, hackig och det uppstår aldrig någon sorts spänning, man vet ju redan allt...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag gillade ändå Inception. Visst, den var inte så djup och komplicerad som jag ville att den skulle vara men den underhåll och skapade ändå ett par frågetecken.

Såg däremot dokumentären Dear Zachary nyligen, den har hyllats av så många, och störde mig mest på att den var så stressigt klippt.

Jag tyckte framförallt att Inception var SJUKT välgjord och välspelad. Inte var storyn särskilt komplicerad (som många vill påstå) - men filmen var dock otroligt välgjord.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av asdfg:

Avatar om man ser till den imdb-placering den har. Handlingen, dialogen är ett skämt.

Ingmar Bergman har gjort många bra filmer även om de kan vara lite skruvade.

+1 !


signatur

A badly drawn wolf

Vad tycker vi om Colin Nutley då, eller Rickard Hobert?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skriv svar