"Age of Empires III var ett stort misstag"

Robot
"Age of Empires III var ett stort misstag"

"Vi försökte göra för mycket", säger en av de viktigaste utvecklarna bakom spelet.

#age-of-empires, #ensemble-studios, #age-of-empires-iii, #microsoft


Medlem
"Age of Empires III var ett stort misstag"

Undrar vad de sista 10% va.. >.>

Medlem

Jag uppskattar när spelutveklare (och filmregissörer också för den delen) erkänner sina misstag och ber om ursäkt till fansen

Medlem
Skrivet av mrpeters:

Undrar vad de sista 10% va.. >.>

Det kanske var det som var problemet...

Medlem

Ja, absolut. Nu vill jag ha en ursäkt för Age of Mythology oxo. Det är konstigt att dom kände att den klassiska AoE-spelkänslan försvann i AoE3 när den redan förstördes i AoM? Dom måste ju ha insett att 3D och polygoner inte funkade så bra för den här serien redan då.

//LD

Inaktiv

Så Bruce Shelley började jobba på Zynga alldeles nyligen? Han jobbade hos UBI innan, med Blue Byte och designade Settlers 7. Då har Zynga två f.d. ess av RTS-världen hos sig, för Brian Reynolds jobbar där redan nämligen. Reynolds har designat Rise of Nations och tidigare även SMs Alpha Centauri och Civilization II.

Medlem
Skrivet av Lord Darkness:

Ja, absolut. Nu vill jag ha en ursäkt för Age of Mythology oxo. Det är konstigt att dom kände att den klassiska AoE-spelkänslan försvann i AoE3 när den redan förstördes i AoM? Dom måste ju ha insett att 3D och polygoner inte funkade så bra för den här serien redan då.

//LD

Jag tycker inte det har nåt med 3D-grafik att göra. Jag var ett enormt fan av AoE II, har spelat säkert 2000 timmar, men såg oerhört fram emot uppföljare med 3D-grafik. 3D-grafik är en bra sak.

Problemet med AoM var att det hade fantasytema istället för mänsklighetens historia (och problemen med AoE III omnämns redan i artikeln).


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:
Skrivet av Lord Darkness:

Ja, absolut. Nu vill jag ha en ursäkt för Age of Mythology oxo. Det är konstigt att dom kände att den klassiska AoE-spelkänslan försvann i AoE3 när den redan förstördes i AoM? Dom måste ju ha insett att 3D och polygoner inte funkade så bra för den här serien redan då.

//LD

Jag tycker inte det har nåt med 3D-grafik att göra. Jag var ett enormt fan av AoE II, har spelat säkert 2000 timmar, men såg oerhört fram emot uppföljare med 3D-grafik. 3D-grafik är en bra sak.

Problemet med AoM var att det hade fantasytema istället för mänsklighetens historia (och problemen med AoE III omnämns redan i artikeln).

...2000 timmar? 41 Dagar? Really?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Va, jag tycker trean är det bästa i serien :/


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Slimebeast:
Skrivet av Lord Darkness:

Ja, absolut. Nu vill jag ha en ursäkt för Age of Mythology oxo. Det är konstigt att dom kände att den klassiska AoE-spelkänslan försvann i AoE3 när den redan förstördes i AoM? Dom måste ju ha insett att 3D och polygoner inte funkade så bra för den här serien redan då.

//LD

Jag tycker inte det har nåt med 3D-grafik att göra. Jag var ett enormt fan av AoE II, har spelat säkert 2000 timmar, men såg oerhört fram emot uppföljare med 3D-grafik. 3D-grafik är en bra sak.

Problemet med AoM var att det hade fantasytema istället för mänsklighetens historia (och problemen med AoE III omnämns redan i artikeln).

...2000 timmar? 41 Dagar? Really?

Jag har nog spelat minst lika mycket. AoE 2 var oerhört bra, och har lirat en hel del genom åren. 2000h är inte överdrivet mycket på 10-11 år?

Medlem
Skrivet av AshTray:

Va, jag tycker trean är det bästa i serien :/

Jag håller med! Så mycket kul man kunde ha i Co-op med sina stora kanoner och ragdoll-effekten på soldaterna som träffades haha


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

AoE3 var grafikmässigt ett grymt snyggt spel. Min dåvarande dator palla knappt trycket.
I min mening som floppa AOE3 hos mig var allt som inte fanns med från AOE2 i skirmish. Unitcapen var också otroligt störande. Dom stora slagfälten med 4v4 var borta, alla olika spelsätt var borta också, plus att datorn kunde bara va en nation som högst (T.ex 4 CPU som britter var omöjligt).

Kortfattat, sakna sandlådan som gjorde spelet så roligt i nuvarande tid.

Inaktiv

Det är sant att AoE III tillhör serien. Däremot var det inget fel på det som ett eget spel; som sagt.... namnbyte hade varit bra.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Tyckte att AoE III var helt ok. AoM var dock fruktansvärt uselt.

Medlem
Skrivet av AshTray:

Va, jag tycker trean är det bästa i serien :/

Samma här fastnade mest för 3:an. Synd att det inte kmr ett nytt AoE grymt bra strategi spel!


signatur

b00m, you were killed by SNA* Swirre Nade Artillery.

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Slimebeast:
Skrivet av Lord Darkness:

Ja, absolut. Nu vill jag ha en ursäkt för Age of Mythology oxo. Det är konstigt att dom kände att den klassiska AoE-spelkänslan försvann i AoE3 när den redan förstördes i AoM? Dom måste ju ha insett att 3D och polygoner inte funkade så bra för den här serien redan då.

//LD

Jag tycker inte det har nåt med 3D-grafik att göra. Jag var ett enormt fan av AoE II, har spelat säkert 2000 timmar, men såg oerhört fram emot uppföljare med 3D-grafik. 3D-grafik är en bra sak.

Problemet med AoM var att det hade fantasytema istället för mänsklighetens historia (och problemen med AoE III omnämns redan i artikeln).

...2000 timmar? 41 Dagar? Really?

Det är inte så himla mycket för ett spel man verkligen gillar Ligger nog en bra bit över det dubbla i cs!

Själv tog jag mig aldrig ens tid att installera AOE3, fick aldrig något sug!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Värst vad folk ogillar AoE3 då. Tyckte det var ett habilt RTS med snygg grafik och ett intressant nytt koncept (kortlekarna med enheter och bonusar)


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Jag gillade också trean.

Medlem

Ja detta spelet sög ju.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Håller med, AoE3 kändes inte som en uppföljare till AoE2 så dom förlorade mycket på att Microsoft inte beviljade namnbytet. Dock så tycker jag att AoE3 var ett bra spel, dock så fortsatte man spela AoE2 och AoM.
AoM som jag tycker är det bästa spelet i serien

Håller med, det var inte bra alls...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tycker det det var ett Ok spel... ett tag. Men det hade inte det där som fick mig att spela en längre tid som 2an gjorde.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag har alltid gillat tvåan....

Medlem

" Vi ville skapa något som var 30 procent detsamma, 30 procent lånat och 30 procent innovativt. Jag tror vi försökte göra för mycket"

Sa han så? Om hangjorde det så...tja. Eller så har FZ översatt snurrigt...San han inte typ "one third" ??

Medlem

Jag gav tyvärr aldrig AoE III någon vidare chans så jag kan inte säga något om det.

Däremot lirade jag AoE I och II hur mycket som helst. Körde båda ganska mycket över LAN med min lillbrorsa. Vi var helt sålda på kart-editorn!


signatur

Kvalitetskontrollant på Fyffes bananer

Medlem

Ni som diggade trean...kan inte ha lirat tvåan, vilken var ett av de bästa RTS genom tiderna.

Bruce Shelley må vara okänd nu, men det finns folk som nämner honom i samma mening som Sid Meier. Han vet vad han pratar om.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Shit jag saknar bra stategispel på senare år, några tips? Vill ha något där man bygger upp sin bas och lägger ner rätt mycket tid i den processen. Ej rymdspel-.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Ladestam:

Shit jag saknar bra stategispel på senare år, några tips? Vill ha något där man bygger upp sin bas och lägger ner rätt mycket tid i den processen. Ej rymdspel-.

Finns ett rätt okänt, typ fem år gammalt men med hyffsad/god grafik (vilket inte är det viktigaste iofs för RTS)
Tyvärr hittar jag inte namnet i minnet just nu, men det är fantasy och påminner mest om warcraft III, men spelet är bättre.

Sorry för tappat namn, men det finns och kamske någon i tråden vet vad jag pratar om.?
Långa singelplayer campainger och tror jag...uppföljare.

Annars de första DOW ( typ 4 med tillägg) men de bryter emot din önskan om "ej rymdspel"...Jag kan tycka att fantasay är fantasy..oavsett om det är Tolkien plagiat eller något mer nutida, ett bra RTS är ett bra RTS.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av Ladestam:

Shit jag saknar bra stategispel på senare år, några tips? Vill ha något där man bygger upp sin bas och lägger ner rätt mycket tid i den processen. Ej rymdspel-.

Finns ett rätt okänt, typ fem år gammalt men med hyffsad/god grafik (vilket inte är det viktigaste iofs för RTS)
Tyvärr hittar jag inte namnet i minnet just nu, men det är fantasy och påminner mest om warcraft III, men spelet är bättre.

Sorry för tappat namn, men det finns och kamske någon i tråden vet vad jag pratar om.?
Långa singelplayer campainger och tror jag...uppföljare.

Annars de första DOW ( typ 4 med tillägg) men de bryter emot din önskan om "ej rymdspel"...Jag kan tycka att fantasay är fantasy..oavsett om det är Tolkien plagiat eller något mer nutida, ett bra RTS är ett bra RTS.

Okej, hoppas du kommer fram till namnet, jo har faktiskt inte testat DOW, och med "inte rymdspel" menade jag spel som Sins Of a Solar Empire


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

OML
Medlem

Jag tycker att både age of mythology och age of empires 3 faktiskt är riktigt roliga, det jag gillar mest med aoe3 är att jag tycker att storyn är så bra.

12
Skriv svar