Inga attribut i Diablo3

Medlem
Inga attribut i Diablo3

Fick en smärre chock när jag läste detta.. vafan alltså ska alla köra samma builds ala wow ... underbart.

http://diablo.incgamers.com/forums/showthread.php?t=699000

Medlem

Visst är det trist. Halva nöjet var ju att sätta ut poäng efter eget behag. Aja, mer skit och jag bojkottar. Det är iaf inte ett direktköp vid släppet längre.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Hmm... Str för gear, dex för full block och resten på vita. Nästan så det va intressant. Spelade alla klasser så. Gjorde ingen skillnad vad jag spelade.


signatur
Inaktiv

Tror det kommer bli awesome ändå. Andra nya intressanta saker att customiza sin gubbe med istället för stats.

Medlem

Helt sant de TixFrix säger, build bygger man inte utefter attribut utan utefter skills....

Medlem

Böjd att hålla med nordre (Inte ovanligt då det gäller D2 iofs, mannen är en liten D2-wikipedia i sig själv). Builds handlar om skills, stats är bara en liten bisak, och det finns egentligen 2 vanliga builds numer i D2, str för gear, dex för full block och resten vita, eller str för gear + resten vita ifall man inte kör med nån sköld.

Hoppas de tar in något annat man får fixa med istället för stats bara, det är alltid kul att kunna variera sig beroende på spelstil.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv
Skrivet av Hukkie:

Böjd att hålla med nordre (Inte ovanligt då det gäller D2 iofs, mannen är en liten D2-wikipedia i sig själv). Builds handlar om skills, stats är bara en liten bisak, och det finns egentligen 2 vanliga builds numer i D2, str för gear, dex för full block och resten vita, eller str för gear + resten vita ifall man inte kör med nån sköld.

Hoppas de tar in något annat man får fixa med istället för stats bara, det är alltid kul att kunna variera sig beroende på spelstil.

det gör dem. Skill träd alla wow kanske. samt "runor" eller nåt åt det hållet. Tanken var (vet ej om detta fortfarande ska finnas vid release) att du kan förändra varje skill på 3-4 olika sätt beroende på vilken runa du binder den till.

http://www.gametrailers.com/video/blizzcon-2008-diablo-iii/41...

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Fick en smärre chock när jag läste detta.. vafan alltså ska alla köra samma builds ala wow ... underbart.

http://diablo.incgamers.com/forums/showthread.php?t=699000

Det spelar väl ingen roll???

Det var ju totalt värdelöst att "speca" sin käraktär på vissa sätt. Det fans bara i princip ett bra sätt att speca dem på!" Noobs!:P

Medlem

Blizzard försöker locka så många som möjligt till d3. Jag menar vem i tusan ska fatta vad man ska göra/lägga skills på om man var ny i d2. Anar att det är riktigt svårt. Var så för en vän till mig vilket jag kan förstå.

Men visst, det ligger lite i det som sägs.

Inaktiv

det kommer att vara väldigt mkt enklare att börja spela, precis som alla nyare blizzard spel :/ men då får dom en större publik också, så inte allt är dåligt.
däremot finns det en hel del olika grejjer man själv kan modifiera med runor etc, såg en siffra i nån video att det finns ca 90 miljarder olika builds.. så nog ska man kunna hitta en som man är själv om

Inaktiv
Skrivet av Takt:

det kommer att vara väldigt mkt enklare att börja spela, precis som alla nyare blizzard spel :/ men då får dom en större publik också, så inte allt är dåligt.
däremot finns det en hel del olika grejjer man själv kan modifiera med runor etc, såg en siffra i nån video att det finns ca 90 miljarder olika builds.. så nog ska man kunna hitta en som man är själv om

Vadå lättare att börja spela?

Hur svårt är diablo 1 och 2 att spela? Click click click

Min bror lirade fan diablo 2 sten seriöst med hardcore gubbar osv på max lv och då var han 9 år gammal

Inaktiv

Det är konsolernas fel! Wääh-wääh! Förbannade fördummande, era äckliga konsolkräk! Wääh-wääh!


signatur

You must construct additional pylons.

Inaktiv

Hur svårt är diablo 1 och 2 att spela? Click click click

Min bror lirade fan diablo 2 sten seriöst med hardcore gubbar osv på max lv och då var han 9 år gammal

visst det är inte jättesvårt,. men i vanlig blizzard anda så gör dom allt lättare och tydligare. det var inte helt enkelt att hitta en bra build med sin första gubbe i diablo 1 eller 2 för den delen. det är nog det som är poängen.

Medlem

Det handlar om prylarna. Sådana här spel är som enarmade banditer där folk "farmar" bossar för bättre prylar. Sedan vill man såklart välja skills...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar