Duke Nukem Forever kör Steamworks

Medlem

Ännu ett spel som ska blir förstört av steam.... varför

Medlem

Steam har några nackdelar, MEN är 1000gånger bättre än några motsvarigheter 8) tex Windows Live som stort sett är värdelöst!!


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Inaktiv

"citat Chiv 2011-02-16 13:08:08 #26

Om inte valve hade tagit fram steam skulle nog spel på PC vara ett minne blott. "

dröm vidare... o steam är det sämsta som hänt pc-spelandet...

Medlem

Vill gärna veta varför så många är emot Steam och varför det är det "värsta som hänt pc-spelandet..blabla.." ?

Var emot det i början, typ 2003 när man själv inte hade bredband men vem fan har inte det idag?
Friends systemet kan vara något utav det bästa som hänt pc-spelandet än så länge!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Vill gärna veta varför så många är emot Steam och varför det är det "värsta som hänt pc-spelandet..blabla.." ?

Var emot det i början, typ 2003 när man själv inte hade bredband men vem fan har inte det idag?
Friends systemet kan vara något utav det bästa som hänt pc-spelandet än så länge!

Tänker ta det så kort som möjligt, för att undvika att jag börjar ranta.

Läs igenom användarvillkoren.

Min polare blev avstängd permanent från Steam tillsammans med ca 40talet spel han ägde för att han bestämde sig för att modda ett lir.

"Friendssystemet" och Achievments är fullständigt menlösa, vill du ha kontakt med dina kompisar använd nån MSN-skit eller liknande.

Also; Jävla piss, skit och senapsgas.


signatur

"If a man speaks his mind in a forest, and no woman hears him, is he still wrong?"

Medlem

Galant , steam är helt okej
Förhindrar inte folk det minsta, möjligen måste du ha internet uppkopplingen en gång, so what.. fan vad folk här är fjantiga. Svårt att tro att folk 2011 är så anti steam , väx upp och sluta lipa för fan. Märks ju att vissa bara spottar ur sig massa gojja utan att ens ha prövat steam vilket är ganska skrattretande.

Medlem

Helt underbart! taggad som fan nu !

Medlem

fattar inte hur folk kan sitta och hylla nånting så urbota idiotiskt.. Den dag vi får pengarna tillbaka för spel som inte håller måttet så go ahead.. men i nuläget är det inte så.. och ska jag inte ens kunna sälja ett spel jag köpt som jag inte gillar så kan dom trycka upp det i mumindalen


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Gott, Steam kanske inte såg allt ut för världen när det en gång launchade men nu för tiden är det enda stället jag vill handla mina titlar digitalt på. Att kunna binda spel till sitt konto och slippa leta efter skivor när om vill ominstallera är rena guldet! Gillar steam starkt så varsegod, här, ta mina pengar


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Fan vad gött!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Nice!
Steam är bäst, fet nice och ha alla spel på en och samma plats, slippa skivor osv osv.

Medlem

Hmm. Jag är skeptisk.. Lätt att handla och sånt men det är alltid så jävla överprisat.

Inaktiv
Skrivet av Azdeus:
Skrivet av Tommy_h:

Vill gärna veta varför så många är emot Steam och varför det är det "värsta som hänt pc-spelandet..blabla.." ?

Var emot det i början, typ 2003 när man själv inte hade bredband men vem fan har inte det idag?
Friends systemet kan vara något utav det bästa som hänt pc-spelandet än så länge!

Tänker ta det så kort som möjligt, för att undvika att jag börjar ranta.

Läs igenom användarvillkoren.

Min polare blev avstängd permanent från Steam tillsammans med ca 40talet spel han ägde för att han bestämde sig för att modda ett lir.

"Friendssystemet" och Achievments är fullständigt menlösa, vill du ha kontakt med dina kompisar använd nån MSN-skit eller liknande.

Also; Jävla piss, skit och senapsgas.

Ja så är det väl i alla spel? Att modda lir och fuska får man inte alls göra. Friends är nog det bästa inom PC spelandet. Enkelt, lätt och det är ett bra community. Achievements är meningslösa i alla spel för man jämför sig aldrig direkt med andra.

I alla andra PC spel som inte kör via Steam så lägger jag in det i Steam så jag kan chatta och kolla kontakten. Fler spel borde finnas på Steam. Det är en bra plattform.

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Vill gärna veta varför så många är emot Steam och varför det är det "värsta som hänt pc-spelandet..blabla.." ?

[http://www.fz.se/bloggar/fairfax/20101207/1/ett-spelhistorisk...]

Där har du den största anledningen till att jag inte gillar Steam. Jag anser inte att det är "det värsta som hänt PC-spelandet" men det finns en baksida som tyvärr aldrig tas upp på allvar.

Medlem

Inte oväntat, ska du spela på PC ska du böja dig fram och bereda dig på en stor grov näve från Valve, utan vaselin...
Steam är bloatware enligt mig, stort, tungt, sprängfyllt med reklam och skit, allt jag inte behöver av ett drm. Valfritt annat, till och med Securom, kan jag avinstallera efter att ha installerat spelet, men inte $team. Nä, kör spelet med $team så måste jag ha det installerat, och skulle jag av någon anledning bli bannad i ett spel så förstör de möjligheten att spela alla spel jag har.
Jävligt intressant att se hur det håller med svensk lag. Om jag hyr en film, och förstör den, betyder det inte att videobutiken kan trasha varenda film jag har. Men vissa älskar ju när den stora ledaren "Valve" leder folket och styr dem med sitt gudomliga program "Steam". Kina borde ju älska det, inga rättigheter och bara skyldigheter. Tur man kan lira via D2D eller till och med EA, de är inte kontrollfreak med makt mani. PC är döende pga dessa diktatoriska system, äkta gamers kommer aldrig att ge upp sina rättigheter för att få Facebook-liknande funktioner, men casuals älskar det så klart...

Inaktiv

De flesta har internet numera, det stämmer bra. De flesta har digitalbox också, men vem fan skulle acceptera att din TV är uppkopplad mot det digitala nätet för att du ska kunna titta på DVD-filmerna du har hemma?
Vem skulle acceptera att du måste vara uppkopplad mot nätet för att kunna lyssna på cd-skivorna du har hemma?

Det är en stor principsak att vägra internet-registrering av ett spel du köpt och följaktligen äger.
Jag kommer ladda hem DNF utan att skämmas för en sekund.

Inaktiv

"citat Grumbledock 2011-02-16 17:36:19 #45

Inte oväntat, ska du spela på PC ska du böja dig fram och bereda dig på en stor grov näve från Valve, utan vaselin...
Steam är bloatware enligt mig, stort, tungt, sprängfyllt med reklam och skit, allt jag inte behöver av ett drm. Valfritt annat, till och med Securom, kan jag avinstallera efter att ha installerat spelet, men inte $team. Nä, kör spelet med $team så måste jag ha det installerat, och skulle jag av någon anledning bli bannad i ett spel så förstör de möjligheten att spela alla spel jag har.
Jävligt intressant att se hur det håller med svensk lag. Om jag hyr en film, och förstör den, betyder det inte att videobutiken kan trasha varenda film jag har. Men vissa älskar ju när den stora ledaren "Valve" leder folket och styr dem med sitt gudomliga program "Steam". Kina borde ju älska det, inga rättigheter och bara skyldigheter. Tur man kan lira via D2D eller till och med EA, de är inte kontrollfreak med makt mani. PC är döende pga dessa diktatoriska system, äkta gamers kommer aldrig att ge upp sina rättigheter för att få Facebook-liknande funktioner, men casuals älskar det så klart... "

sant... sant... sant... ps. jag tankar oxå spel som använder steam, o utan att skämmas för det."

Medlem

Steam är ju mer lr mindre konsol konceptet på pc, du har inget att säga till om och alla nötter utan fri vilja gillar det.

Jag spelar spel varje dag, och jag äter mat varje dag, det betyder inte att jag vill registrera all mat jag köper på nått dumt konto och få achievements för att jag käkar japanskt mat idag.

( dumt exempel, men ni kanske förstår vad jag menar? )

+ att köpa ett spel digitalt ( dvs när ni inte har ngn fysisk skiva lr liknande ) så har ni inget som helst att säga till om ifall företaget går i kk, lr "tar era spel som gisslan" och säger åt er att ni måste betala månadskostnad för att kunna spela, nu är det ju inte speciellt troligt, men man ger bort sin "frihet" när måste registrera sina spel till konton och det är den delen jag inte tycker om med steam.

Medlem

trevlig trevligt

Medlem
Skrivet av Fairfax:

[http://www.fz.se/bloggar/fairfax/20101207/1/ett-spelhistorisk...]

Där har du den största anledningen till att jag inte gillar Steam. Jag anser inte att det är "det värsta som hänt PC-spelandet" men det finns en baksida som tyvärr aldrig tas upp på allvar.

Precis varför jag ogillar Steam också

Medlem

Nu försöker Gearbox skaff ett bra och lättillgängligt DRM skydd till DNF. Och de lyckas. Och folk har mage att klaga. Om de hade använt GFWL eller nåt annat kasst kunde jag ha förstått er. Men Steam? Och om det är så jävla struligt att behöva aktivera spelet online (alla har kanske inte bredband?) så gå och köp Comviq kontant mobilt bredband. 'nuff Said. Nu äter vi tårta.

Medlem

Steam må vara det bättre valet av "drakonisk DRM" men det innebär inte att det är bra. Visst jag kan ladda ner de spel jag redan äger bara jag anger cd-nyckeln men Valve har full kontroll över de spel jag köpt. Nej tacka vet jag GoG som är helt DRM-fritt och som erbjuder spel från den tid då spel var något som gjordes för att man älskade att göra dom, inte att tjäna en massa pengar på "lättlurade" gamers.

Men som sagt var i fallet DNF, skiter jag fullt i detta, jag är bara ute efter att äga en kopia som jag kanske inte ens kommer öppna.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Tur man kan lira via D2D eller till och med EA, de är inte kontrollfreak med makt mani. PC är döende pga dessa diktatoriska system, äkta gamers kommer aldrig att ge upp sina rättigheter för att få Facebook-liknande funktioner, men casuals älskar det så klart...

Hmm, EA är väl nästan samma sak, du hyr spelet på obefintlig tid? Jag har lite svårt att se att man å ena sidan är emot steam men samtidigt kan vara för EA, får inte riktigt det att gå ihop.

Medlem
Skrivet av bassi:

Nu försöker Gearbox skaff ett bra och lättillgängligt DRM skydd till DNF. Och de lyckas. Och folk har mage att klaga. Om de hade använt GFWL eller nåt annat kasst kunde jag ha förstått er. Men Steam? Och om det är så jävla struligt att behöva aktivera spelet online (alla har kanske inte bredband?) så gå och köp Comviq kontant mobilt bredband. 'nuff Said. Nu äter vi tårta.

Det många har problem med (inklusive mig själv) är att det är en princip sak. Har jag köpt ett spel så ska de som utvecklat det vara glada för de pengar de fått och låta mig kunna spela det när jag så vill utan att jag först måste kontrollera med dom om det är okej eller ej. Som någon skrev är det precis samma sak som att när man köpt en film eller cd måste koppla upp sig först mot deras site för att se ifall du är den som köpte mediet från början. Hur många tror du hade godkänt det?

12
Skriv svar