Sony arbetar på Playstation-tablet

Robot
Sony arbetar på Playstation-tablet

Skaparna av Playstation utmanar Apples Ipad på spelfronten.

#apple, #sony


Medlem
Sony arbetar på Playstation-tablet

Intressant...

Medlem

Väldigt intressant... men ja gillar inte idén om att luta på enheten för att styra t.ex. bilspel.. vill ha fysiska spakar och knappar =(

Medlem
Skrivet av Preath:

Väldigt intressant... men ja gillar inte idén om att luta på enheten för att styra t.ex. bilspel.. vill ha fysiska spakar och knappar =(

Ifall det är en playstation produkt så kan vi vara rätt säkra på att den kommer ha några knappar & joysticks utöver touchscreen, oroa dig inte

Medlem

Bara den inte blir lika onödig som Ipaden, så den verkligen är värd att köpa.

Inaktiv
Skrivet av Fr0gg0.:

Bara den inte blir lika onödig som Ipaden, så den verkligen är värd att köpa.

Något som säljer i miljoner och säljs för flera tusen kronor måste ju vara något super bra.

Eller?

Medlem

Jajemen. Succé = kvalitet eller hur var det nu?

iPad är nog det tydligaste exemplet på "create demand" konceptet sen videosamtal när 3G var nytt. Ganska sjukt att vår civilisation har blivit så materialistisk att det t.o.m. tillverkas produkter ingen vill ha, och sen skapas behovet med stenhård marknadsföring som i många fall är dyrare än R&D-budgeten (Research & Development) för själva produkten.

Medlem
Skrivet av Kharif:
Skrivet av Fr0gg0.:

Bara den inte blir lika onödig som Ipaden, så den verkligen är värd att köpa.

Något som säljer i miljoner och säljs för flera tusen kronor måste ju vara något super bra.

Eller?

Och många som köper för skryt-syftet. Många som inte vet varför man egentligen köpte en. Men true, all in all, det är en åsikt.

Själv tycker jag att iPaden är fullkomligt värdelös. Kanske för att jag personligen inte har någon anvädning för en?

Skribent
Skrivet av skurk:

Jajemen. Succé = kvalitet eller hur var det nu?

iPad är nog det tydligaste exemplet på "create demand" konceptet sen videosamtal när 3G var nytt. Ganska sjukt att vår civilisation har blivit så materialistisk att det t.o.m. tillverkas produkter ingen vill ha, och sen skapas behovet med stenhård marknadsföring som i många fall är dyrare än R&D-budgeten (Research & Development) för själva produkten.

Huvudet på spiken, har faktiskt på allvar funderat på NÄR jag skulle kunna ha användning för en Ipad och har fortfarande inte kommit på något bra exempel.

Medlem

som Preath säger, Ok för idén men fysiska knappar och spakar tack.

Är det verkligen så många som vill spela på tablets? Jag har svårt att tro att det är gamers som köper den här typen av produkter. Är det inte snarare så att de som köper tablets (av någon anledning som de knappt förstår själva) ser spelandet som en bonus och fräck grej?

Det är nog ingen som köper en iPhone för att "den är så bra att spela med" utan snarare tycker att det är gött att kunna lira små spel på den, när den ändå kan en hel del annat. Jag kan så klart ha fel, men är så många verkligen intresserade av att köpa en dyr tablet att spela på, när man kan köpa en billigare laptop..? Eller en stationär dator. Eller en 3DS/PSP2 .. eller stationär konsol. Ja ni hajar.

Medlem

Nu gör sony det igen och tillverkar något som inte har någon marknad, precis som apple.
Om vi vill spela så gör vi det på PC, Konsol, portabel konsol och mobilen.

Medlem

Hade varit väldigt intressant om detta visade sig vara en NGP XL, det är något som jag köpt direkt.

Inaktiv
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Kharif:
Skrivet av Fr0gg0.:

Bara den inte blir lika onödig som Ipaden, så den verkligen är värd att köpa.

Något som säljer i miljoner och säljs för flera tusen kronor måste ju vara något super bra.

Eller?

Och många som köper för skryt-syftet. Många som inte vet varför man egentligen köpte en. Men true, all in all, det är en åsikt.

Själv tycker jag att iPaden är fullkomligt värdelös. Kanske för att jag personligen inte har någon anvädning för en?

Var sarkastisk herrn, jag är väldigt negativ själv mot Apples produkter överhuvudtaget, men iPaden och iPhonen är nog de värsta de har gjort.
Specielt då jag inte förstår VARFÖR folk vill ha sakerna, spel mässigt finns det väl några spel till iPhonen o iPaden, men hur i helvette är de praktiskt att gå runt med en iPad när man är på stan?

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Kharif:
Skrivet av Fr0gg0.:

Bara den inte blir lika onödig som Ipaden, så den verkligen är värd att köpa.

Något som säljer i miljoner och säljs för flera tusen kronor måste ju vara något super bra.

Eller?

Och många som köper för skryt-syftet. Många som inte vet varför man egentligen köpte en. Men true, all in all, det är en åsikt.

Själv tycker jag att iPaden är fullkomligt värdelös. Kanske för att jag personligen inte har någon anvädning för en?

Jag tror inte tablets är för alla, men för en hel del kan den nog vara riktigt användbar. Du kan se den som ett digitalt collegeblock. Jag skulle gärna ha en ipad att anteckna på lektionerna, då slipper jag ha 40 olika häften för varje ämnen + att jag kan enkelt hitta gamla anteckningar. Varän ett collegeblock används trorj ag att en tablet kan göra det 10 gånger bättre.

Medlem
Skrivet av skurk:

iPad är nog det tydligaste exemplet på "create demand" konceptet sen videosamtal när 3G var nytt. Ganska sjukt att vår civilisation har blivit så materialistisk att det t.o.m. tillverkas produkter ingen vill ha, och sen skapas behovet med stenhård marknadsföring som i många fall är dyrare än R&D-budgeten (Research & Development) för själva produkten.

Trams. Nu vet jag att jag är inte på Windowsland här på FZ men det är väl självklart att folk gillar produkterna, annars skulle de inte köpa. Men det kanske bara är ni som inte blir lurade av otäck marknadsföring..? Alla andra måste ju vara vilseledda får för inte kan de väl tycka att produkten är bra?
Själv tycker jag den är helt underbar. Har ingen själv utan bara testat i butik, men trevligare toalett, frukost, soff -surfning finns knappast. Enorm skillnad mot att sitta med en klumpig windowsburk med värdelös textrendering.


signatur

Sinkh's Lair - En minuts grottkrälande.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Kharif:
Skrivet av Fr0gg0.:

Bara den inte blir lika onödig som Ipaden, så den verkligen är värd att köpa.

Något som säljer i miljoner och säljs för flera tusen kronor måste ju vara något super bra.

Eller?

Och många som köper för skryt-syftet. Många som inte vet varför man egentligen köpte en. Men true, all in all, det är en åsikt.

Själv tycker jag att iPaden är fullkomligt värdelös. Kanske för att jag personligen inte har någon anvädning för en?

Min bror köpte en Ipad enbart för skrytsyftet xD


signatur

Game long and prosper

Medlem

Om man kan koppla in sin dual shock 3 via bluetooth så kan den nog bli riktigt bra som en spelplattform.

Medlem
Skrivet av regularklas:

Trams. Nu vet jag att jag är inte på Windowsland här på FZ men det är väl självklart att folk gillar produkterna, annars skulle de inte köpa. Men det kanske bara är ni som inte blir lurade av otäck marknadsföring..? Alla andra måste ju vara vilseledda får för inte kan de väl tycka att produkten är bra?
Själv tycker jag den är helt underbar. Har ingen själv utan bara testat i butik, men trevligare toalett, frukost, soff -surfning finns knappast. Enorm skillnad mot att sitta med en klumpig windowsburk med värdelös textrendering.

Ja där hittade du verkligen en nödvändig nisch känner jag. 6000:- för att läsa FZ medan du skiter. Apple är ett PR-företag i första hand och ett teknikföretag i andra hand. De har lyckats skapa en kult kring sitt varumärke som i det närmaste kan liknas vid en sekt. Folk sover utanför butikerna och försvarar "sitt märke" med näbbar och klor men har ingen aning om vad som sitter innanför det designade skalet.

Kanske är det jag som inte är "chic" nog men jag blir gråtfärdig när jag läser specifikationerna och ser vad man betalar 17 000 för om vi tar Macbook Pro som exempel. Skulle jag ta hårdvara för 6-8000:-, stoppa i en ny låda och sälja för 17 000 på blocket skulle det kallas för bedrägeri.

Då kommer du säga "ja men det sitter ju jättebra hårdvara i dem". Utöver IPS-panelen sitter det ingenting som inte kan kallas mid-range eller budget i en Macbook Pro tyvärr.

Medlem
Skrivet av J0hAnN48:

Om man kan koppla in sin dual shock 3 via bluetooth så kan den nog bli riktigt bra som en spelplattform.

Håller med hade varit grymt och sen koppla sitt PSN konto till den, givet köp för min del.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Vadå nödvändig? Vad är nödvändigt? Jag skrev inte att den bara kunde användas när man skiter. En iPad känns som en lika stor ögonöppnare som när man började använda laptop och wifi hemma istället för en inkopplad, stationär burk(för surf och liknande dvs). Det här är något i samma steg fast ännu längre.
Men jag tyckte precis som du för tio år sedan eller så. Jag var 3d-grafike, spelade mycket och utvecklade spel. Mac var det värsta jag visste. Sedan köpte jag en Powebook för att köra ProTools på. ProTools fungerade sådär på Windows förut, tror det är bättre nu. Det var över åtta år sedan, det är fortfarande min enda laptop. Köpte en liten Samsung som jag installerade MacOS på för ett par år sedan, den har gått i bitar. Nu funderar jag på att byta och suktar lite efter en MacBook Air, men det är mycket möjligt att jag fortsätter med min G4 från 2002 också.
Jag är en filmmakare och det jag använder laptopen till är att skriva manus. Windows är nej direkt då textrenderingen är så satans ful och hela operativet otroligt klumpigt. Ubuntu har jag testat lite och gillar, texten ser trevlig ut också. Men då återstår ändå själva hårdvaran. Apple är de enda som kan göra ordentliga bärbara. Allt annat känns som skräp när man hållit i en från Apple.

Men vet du vad som är värre än att jag gillar Apples datorer? Jag spelar hellre COD på 360 än på en dator. Tycker att precisionen blir för precis med en mus, man behöver liksom inte sikta. Smaken är olika.

EDIT: Och så kostar den billiga 4600...


signatur

Sinkh's Lair - En minuts grottkrälande.

1
Skriv svar