De femtio populäraste spelkaraktärerna

Robot
De femtio populäraste spelkaraktärerna

Guinness World Record utser våra mest älskade hjältar och hjältinnor.

#grim-fandango


Medlem
De femtio populäraste spelkaraktärerna

Vad hände med commander Shepard( Mass Effect)????

Medlem

Valde Guybrush. Kunde lika väl valt Gordon. Grymm han med

Medlem

Altïr i första hand, Ezio i andra (AC & AC2)


signatur

Gamer since day one!

Medlem

WHAT vart fan är Minsc från Baldur's Gate? Han har ju vunnit flera såna här tävlingar.


signatur

Have a good time!

Medlem

Commander Shepard!

Medlem
Medlem

Jag tänkte först "Vart fan är Albert Wesker???" Men så kom jag på att det var en lista över hjältar och hjältinnor. =/

Masterchief är cool men inte fan kommer han före Snake... Fan vad högt upp han hamna... Dante ska också vara högre upp...

Och ja, vart är Shepard? Standard Male Shepard är ju skit cool och charmig!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Jag har svårt att se varför någon generisk karaktär från ett CoD-spel skulle hamna högre än exempelvis Samus Aran, men låt gå. Sedan är varken Naruto eller Goku spelkaraktärer, tar man med dem så kan man ju börja blanda i Batman, Darth Wader osv också.

Medlem

Kan någon var snäll och förklara för mig vad som är speceillt med Gordon Freeman"eller Master Chife"? En karaktär som tydligen inte kan prata, och inte har någon mera personlighet än en skylt docka. Visst Half-Life må kunna vara ett bra spel, men det har ju inte något med Gordon Freeman som karaktär att göra.

Medlem

Är det dåligt av mig att jag inte känner igen någon av CoD4 karaktärerna?
Eller går dom bara efter antal sålda ex? (köpte inte cod för single player delen, :s)
Men om det är logiken, var är Thrall/Arthas?

Marcus Phoenix...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Röstade på någon annan. Jon Irenicus från BG2. Inte för att jag tycker det är något större djup i karaktären, men herrejävlar vilket röst skådespeleri , så underbart ond.

Medlem

Ingen Garrett o Denton..

Medlem

Jag undrar varför Soap Mactavish var med från Cod 4 där han inte har någon personlighet, och inte Mw2 där han faktiskt har en personlighet.
Min röst hamnade på Niko Bellic


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Gabe:

Röstade på någon annan. Jon Irenicus från BG2. Inte för att jag tycker det är något större djup i karaktären, men herrejävlar vilket röst skådespeleri , så underbart ond.

Håller med.
Irenicus är den bästa karaktären i ett spel ... men antar att pollen handlar om spelbara karaktärer?
Oo jag ryser varje gång jag hör Jon Irenicus röst! Otroligt bra röstskådespeleri och karaktärsdesign.


signatur

Have a good time!

AW8
Medlem
Skrivet av Gandir:

Kan någon var snäll och förklara för mig vad som är speceillt med Gordon Freeman"eller Master Chife"? En karaktär som tydligen inte kan prata, och inte har någon mera personlighet än en skylt docka. Visst Half-Life må kunna vara ett bra spel, men det har ju inte något med Gordon Freeman som karaktär att göra.

Håller med. Gordon Freeman må se råcool ut, och HL-serien må äga, men du ser ju inte mer utav honom än armarna! Och han säger absolut ingenting. Han skulle kunna se ut som Mario for all we know.

Populäraste spelkaraktärerna? Snarare populäraste spelen. :/

I den där listan skulle jag nog välja CJ eller Niko Bellic, GTA SA och GTA IV har riktigt bra karaktärer enligt mig, utöver det faktum att de är bra spel.

Skrivet av Bathory:

HK-47

Hehe, han äger han med.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Härligt att Sonic fortfarande har ett starkt namn.

Skrivet av Alphaprix:

Vad hände med commander Shepard( Mass Effect)????

"Random spacemarine" platsar nog under "Någon annan".

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag tänkte först "Vart fan är Albert Wesker???" Men så kom jag på att det var en lista över hjältar och hjältinnor. =/

Sephiroth från FFVII är ju med så det är tydligen inte bara hjältar. Tycker det är så många fel med den där listan. Men det är ju uppenbarligen folket som röstat...

Medlem

Gah! Guybrush eller Sam Fisher.... ASDASND

Medlem

Jag röstar Duke Nukem! Att hamna på plats 27 och bara uppdatera sig var var 15:e år är faktiskt inte fy skam ändå... Dessutom har han inte kommit ut med sin senaste sedan 1996. Om man inte räknar minispelen som utvecklats av andra...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Mario etta?!?! En Rörmokare som har knarkat för mycket och lever i dreamworld. Första valet är ju Commander Shepard, en hjälte som överlevde oändliga odds liksom. Andra skulle nog bli vår gamla favorit Den enda, den stumma, den orädde.... Gordon!

Medlem

Nathan Drake!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Jonrei:

Mario etta?!?! En Rörmokare som har knarkat för mycket och lever i dreamworld. Första valet är ju Commander Shepard, en hjälte som överlevde oändliga odds liksom. Andra skulle nog bli vår gamla favorit Den enda, den stumma, den orädde.... Gordon!

När du säger det på så sätt, då vart ju helt plötsligt mario ett självklart val!

Medlem
Skrivet av Gandir:

Kan någon var snäll och förklara för mig vad som är speceillt med Gordon Freeman"eller Master Chife"? En karaktär som tydligen inte kan prata, och inte har någon mera personlighet än en skylt docka. Visst Half-Life må kunna vara ett bra spel, men det har ju inte något med Gordon Freeman som karaktär att göra.

Precis vad jag tänkte!

Den karaktär jag saknar är Kain från #Blood Omen: Legacy of Kain med Simon Templemans röst . . . Jag får gåshud!


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem

Cloud...psssh, han är anledningen till att jag har aldrig spelat igenom och klarat Final Fantasy VII.

Skrivet av Gandir:

Kan någon var snäll och förklara för mig vad som är speceillt med Gordon Freeman"eller Master Chife"? En karaktär som tydligen inte kan prata, och inte har någon mera personlighet än en skylt docka. Visst Half-Life må kunna vara ett bra spel, men det har ju inte något med Gordon Freeman som karaktär att göra.

Just av den anledningen, han är ansiktslös och röstlös. Pågrund av detta och hur karaktärerna interagerar med dig så kan du sätta dig själv eller vem som helst som Gordon Freeman. Gordon Freeman är vad du vill själv ha hos honom som hjälte.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Max Payne fick min röst. 'Han' är så poetisk och djup

Medlem

"Ash Ketchum (Pokemon Red/Green, Nintendo, 1996)"

Det är inte Ash... Det är en helt annan person vid namn "Red", Ash är baserad på Red. Nu är jag arg på denna lista.

Medlem

Chief får min röst, Duke hade varit självklar om han varit lite mer aktiv de sista åren.
Nå, det ryktas ju om att Master Chief bara är Duke i dräkt, speciellt givet att Chiefs dräkt finns med i DNF
Gordon Freeman må så vara PCs hjälte i modern tid, men tråkigare huvudperson får man leta efter (imo), helt poänglös

Medlem

Steve (spelarkaraktären i Minecraft).

123
Skriv svar