Vilka PS3 spel måste jag spela?

Medlem
Vilka PS3 spel måste jag spela?

Tjena!

Köpte nyligen ett Playstation 3. Har än så länge bara Gran Turismo 5. Vilket för övrigt är det bästa bilspelet jag någonsin spelat. Men behöver tips på de andra PS3 spel som är riktigt grymma.

Någon som vet något?

Skägg.
10 Chambers

#Heavy Rain om du vill ha en annorlunda spelupplevelse med en rad olika slut och möjligheter.


signatur

Uncharted serien (1&2 snart 3)

Rekommenderar Ratchet & Clank spelen, grymt kul i skutan.

Valkyria Chronicles Och Demon Souls måste finnas i hyllan.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv

Kz2 så du hänger med i 3an nu : )
Uncharted 1 + 2
mgs4
Lbp2
Heavy Rain (Grymt lir som måste spelas, )
BFBC2 (ialf testa en gång, det är "ok" spel imo)
Gt5
mafia
Demons souls

Som kommer:

Last guardian
Cryisis 2 om du inte har gaming pc
Kz3
Uc3
Starhawk
FF versus XII

mer kommer jag inte på nu


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Prince Of Persia Trilogy
Killzone 2-3 (kommandes)
God Of War 1-3
Batman: Arkham Asylum
InFamous
Heavenly Sword
Resistance 1-2 (3an kommandes)


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Uncharted-serien <3


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

inK
Medlem

Calle hann först. Heavy Rain är det som gäller, ett måste!


signatur

Every trophy counts...

Inaktiv

NHL 11 & FIFA 11 beronde på om du gillar sport spel eller inte. Red Dead Redemeption är helt klart värt att nämna, men du har redan fått många bra tips. Antar att jag kan upprepa dom för att visa vilka som rekommenderas starkas... du kan ju inte köpa allt på samma gång!

Heavy Rain, KillZone 2 så du fattar vad som händer i 3an nu. Uncharted 1 & 2. Börja med det! Lycka till med PS3 liret.

Medlem

Red Dead Redemption är ett måste!

Uncharted 1 och 2 är grymma OERHÖRT välgjorda och trevliga spel.

Heavy Rain om du vill ha ett annorlunda spel som deppar ihop dig. Lite som en tung/deppig film.

Little Big Planet om du har en flickvän/barn.

Killzone 2 om du gillar FPS.


signatur

Have a good time!

Medlem

Tack allihopa för era svar!

Många spel som ser riktigt bra ut. Får gå ut på en shopping spree någon dag och inhandla massa spel!

Tar gärna emot fler tips, gärna spel som är exlusiva.

inK
Medlem

Spel som Stardust HD, Dead Nation & Joe Danger kan ju alltid inhandlas via Playstation Store.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Demon Souls är nog det enda spelet till ps3 som jag köpt/spelat och är nöjd med

Medlem

inK: okej, har inte hunnit kolla i store så mycket än. men stardust kanske jag köper, hade det till psp innan

Medlem

Inte ett exklusivt lir men det enda som jag kom på nu som inte nämnts; Mirrors edge. Tänkte angående speciella och annorlunda lir som inte är som alla andra. Många pratar ner det angånde tråkig story och oslipade kontroller. Men jag tycker det är jäkligt bra. Det ska nog vara väldigt billigt nu så du lär inte förlora mycket på det.

Medlem

Spel jag spelat mest de senaste åren är Dirt 2 och Little Big Planet, vågar inte rekommendera Dirt 2 om du inte har ratt men LBP funkar i alla lägen enligt mig, är hur kul som helst att lira online, och i uppöljaren får du bra mycket mer än bara plattformshoppande, folk gnäller på kontrollen men det är bara en vanesak, man måste till en viss grad förstå hur fysiken fungerar för att få din nisse att göra exakt som du vill vilket vissa inte verkar förstå.

Har du inte spelat Mass Effect 2 så rekommendrar jag det starkt, helt klart ett av de bästa spelen som gjorts alla kategorier enligt mig, har dock bara spelat det på PC.

Heavy Rain är sjukt bra spel tappar dock sin charm efter du spelat igenom det en gång fastän det finns väldigt många olika sätt att klara det på, när du väl vet vem som gjort vad så känns det hela "been there done that".

God of War 3 är brutalt epic, bokstavligt talat, har dock inte klarat det men det jag har sett var smått sanslöst.

Red Dead Redemption har jag inte spelat så mycket, blev uttråkad ganska fort men spelade ändå drygt 7 timmar totalt, planerar att ge det ett par timmar till innan jag lägger ner det, i have yet to see what the fuzz is all about though.

Tekken 6 och Soul Calibur 4 är kanske inte de bästa i respektive serie men om du gillar fighting och har kompisar att spela med kan det vara värt att kika på.

Andra spel jag rekommenderar men inte pallar skriva om; Mirror's Edge, Heavenly Sword, inFamous, Uncharted 1 & 2, Metal Gear Solid 4, Marvel vs Capcom 3, Super Street Fighter 4.

Just my two cents

Medlem
Skrivet av Caravaggio:

Inte ett exklusivt lir men det enda som jag kom på nu som inte nämnts; Mirrors edge. Tänkte angående speciella och annorlunda lir som inte är som alla andra. Många pratar ner det angånde tråkig story och oslipade kontroller. Men jag tycker det är jäkligt bra. Det ska nog vara väldigt billigt nu så du lär inte förlora mycket på det.

Brukar endast spela igenom spel som ligger på toppklass och Mirrors Edge är ett av dem

Skrivet av Rurounin:

Många bra tips

Har lånat en G25a utav en kompis som jag spelar GT5 med, fruktansvärt kul! Har redan spelat Dirt 2 men kanske fixar det till PC!

Är grymt sugen på God of War, har spelat lite av det på PSP så ska se om jag kan få tag på det.

Kom aldrig in riktigt i Mass Effect men kanske borde ge det ett försök igen.

Angående de andra spelen du tipsade om så ska jag ta mig en närmare titt på dem!

Tack för era svar

Medlem

Varför inte Assassins creed, Assassins creed 2 och Assassins creed brotherhood

Medlem
Skrivet av adda:

Varför inte Assassins creed, Assassins creed 2 och Assassins creed brotherhood

För att första Assassins Creed är tråkigt!

Ursäkta mitt negativa inlägg då jag inte har så mycket att tilläga i spelväg eftersom jag själv köpte ett nyss. Med Yakuza 3. Ett spel som ser trevligt ut om du gillar japan. Gör du inte det så är det bara titta bort

Flakmonkey

Du har ju redan fått många bra tips men jag tänkte lägga till Valkyria Chronicles och Yakuza 3 och 4 som jag verkligen gillar. Dock är det inte spel som passar alla så kan nog vara bra att testa demos av dem först

Medlem

Skit i Mass Effect köp Mass effect2 på ps3an nu!

Medlem

Little big planet 1 och 2. Där kan man skapa egna banor och dela med sig. Nästan som moddning.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Icke i exakt ordning men en duglig lista enligt mig:
Heavy Rain
Batman Arkham Asylum
Uncharted 1+2(2an är klart bättre men 1an är klart spelvärd också)
God of war 1-3(missa iallafall inte 3an på PS3)
Resident Evil 5(helt ok om man gillar RE serien sedan tidigare)
Mass Effect 2
Assassins creed 2 (inte 1an för det är för repetativt och leder till boredome)
Infamous
Red dead redeption
Naruto Ultimate ninja storm 1+2 ( för seriens fans + fightning nördar
Och missa inte Enslaved som i mina ögon vart fjolårets sleeper.

Framöver bör du kolla på titlar som:
Uncharted 3
Batman Arkham City
ICO & Shadow of the colossus collection
The last Guardian
LA Noir
Battlefield 3(?)
för att nämna några god bitar som kommer.
Personligen har jag aldrig diggat FPS på konsol men om du gör de så kolla in Killzone 2, Bulletstorm och möjligen Call of Duty: Blackops är att rekommendera några som finns ute nu.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Little big planet 1 och 2. Där kan man skapa egna banor och dela med sig. Nästan som moddning.

Hur är little big planet om jag inte har tillgång till en internetanslutning på mitt ps3? Har det fortfarande något spelvärde?

Medlem

Metal Gear Solid 4 är ett måste om du gillar den typen av spel

Medlem

Heavy Rain
Uncharted-serien
God of war-serien.

That's that!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Heavy Rain
Uncharted-serien
God of war-serien.

That's that!

Nu glömde du Ratchet & Clank-serien samt Metal Gear solid 4.

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av bjosarn:

Heavy Rain
Uncharted-serien
God of war-serien.

That's that!

Nu glömde du Ratchet & Clank-serien samt Metal Gear solid 4.

och LBP(2) som redan sagt ovan. Underbara spel!


signatur

hejsanhejsanhejsan

1
Skriv svar