Feedback på nya forumet

Medlem

Jag hittad ett litet fel. Längst ner om man är inne på en tråd så finns det en genvägsruta så att man kan gå till valfri forumssektion snabbt. Men om man väljer en sektion och sedan klickar på visa så kommer man till en sida där det står "Det finns inget forum med ID 1".

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Jozo:

Jag hittad ett litet fel. Längst ner om man är inne på en tråd så finns det en genvägsruta så att man kan gå till valfri forumssektion snabbt. Men om man väljer en sektion och sedan klickar på visa så kommer man till en sida där det står "Det finns inget forum med ID 1".

Det går att välja forum, men rubrikerna är också valbara och ger felmeddelandet du nämner. Tack för felrapporten!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av andreashal91:

Riktigt snyggt!!

Men saknar alla genier.. tex world of warcraft
oblivion osv osv

asså, PC ? Kunde iaf haft en Pc spel.. Annars mycket bra!

Tack! Genre-forumen kommer inte tillbaka i dagsläget, heller inte floran av de olika spelspecifika forumet. Vi har några för extra heta titlar, annars hänvisas man till respektive plattform.

Tråkigt att höra. Att endast dela upp spelen i en sektion för respektive plattform, är begränsande och ett klart nedköp. Jag vurmar inte för samma mängd forum sektioner som tidigare, då aktiviteten på flera av de gamla forumen var nästintill obefintlig.

Däremot tycker jag absolut att ni skall omvärdera ert beslut till att endast ha ett forum per plattform. Ni hade fortsatt kunna använda PC på högsta nivå, och under den haft 3-4 subforum i samma nivå. Exempelvis "massiva onlinespel" "Shooters" "Strategi spel" etc.

Det hade gjort forumet betydligt mer lättläst. Tror inte jag är ensam om att ogilla att behöva spendera tid på att behöva sortera bort trådar. Titlar kan vara mycket missvisande och oklara.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

"Markera alla som lästa"-knappen fungerar inte.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Att inte blanda ihop medlemmar som är online på FZ.se med antalet som är online på forumet vore bra..


signatur

Wasted.White.Boys

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Banditen:

Att inte blanda ihop medlemmar som är online på FZ.se med antalet som är online på forumet vore bra..

Forumet är en integrerad del av FZ så jag förstår inte riktigt varför vi ska göra skillnad på det?


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Snake:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av andreashal91:

Riktigt snyggt!!

Men saknar alla genier.. tex world of warcraft
oblivion osv osv

asså, PC ? Kunde iaf haft en Pc spel.. Annars mycket bra!

Tack! Genre-forumen kommer inte tillbaka i dagsläget, heller inte floran av de olika spelspecifika forumet. Vi har några för extra heta titlar, annars hänvisas man till respektive plattform.

Tråkigt att höra. Att endast dela upp spelen i en sektion för respektive plattform, är begränsande och ett klart nedköp. Jag vurmar inte för samma mängd forum sektioner som tidigare, då aktiviteten på flera av de gamla forumen var nästintill obefintlig.

Däremot tycker jag absolut att ni skall omvärdera ert beslut till att endast ha ett forum per plattform. Ni hade fortsatt kunna använda PC på högsta nivå, och under den haft 3-4 subforum i samma nivå. Exempelvis "massiva onlinespel" "Shooters" "Strategi spel" etc.

Det hade gjort forumet betydligt mer lättläst. Tror inte jag är ensam om att ogilla att behöva spendera tid på att behöva sortera bort trådar. Titlar kan vara mycket missvisande och oklara.

Vi kan självklart omvärdera vårt beslut om vi ser att det inte fungerar. Inom kort kommer en sökfunktion som kommer att spränga bort sockorna på alla som testar.


signatur
Medlem

Ytterligare två kommentarer: (vet inte om det sagts redan men)

1) Knappen "Nytt ämne" bör nog inte visas när man läser en tråd. Har klickat på den flera ggr när jag skall skriva ett svar. (Jag vet att man skall se efter var man klickar, men iaf....)

2) En "Nästa sida"- och "Föregående sida"-länk vore bra så att man slipper klicka på de pyttesmå siffrorna.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Banditen:

Att inte blanda ihop medlemmar som är online på FZ.se med antalet som är online på forumet vore bra..

Forumet är en integrerad del av FZ så jag förstår inte riktigt varför vi ska göra skillnad på det?

Instämmer.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Snake:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av andreashal91:

Riktigt snyggt!!

Men saknar alla genier.. tex world of warcraft
oblivion osv osv

asså, PC ? Kunde iaf haft en Pc spel.. Annars mycket bra!

Tack! Genre-forumen kommer inte tillbaka i dagsläget, heller inte floran av de olika spelspecifika forumet. Vi har några för extra heta titlar, annars hänvisas man till respektive plattform.

Tråkigt att höra. Att endast dela upp spelen i en sektion för respektive plattform, är begränsande och ett klart nedköp. Jag vurmar inte för samma mängd forum sektioner som tidigare, då aktiviteten på flera av de gamla forumen var nästintill obefintlig.

Däremot tycker jag absolut att ni skall omvärdera ert beslut till att endast ha ett forum per plattform. Ni hade fortsatt kunna använda PC på högsta nivå, och under den haft 3-4 subforum i samma nivå. Exempelvis "massiva onlinespel" "Shooters" "Strategi spel" etc.

Det hade gjort forumet betydligt mer lättläst. Tror inte jag är ensam om att ogilla att behöva spendera tid på att behöva sortera bort trådar. Titlar kan vara mycket missvisande och oklara.

Vi kan självklart omvärdera vårt beslut om vi ser att det inte fungerar. Inom kort kommer en sökfunktion som kommer att spränga bort sockorna på alla som testar.

Släng upp en omröstning angående detta vettja. Demokrati ftw

Medlem

När man bäddar in en länk i ett ord så syns det alldeles för dåligt. Det är svårt att skilja länken med resten av texten då det är precis samma färg.

Exempel


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av WaltX:

När man bäddar in en länk i ett ord så syns det alldeles för dåligt. Det är svårt att skilja länken med resten av texten då det är precis samma färg.

Exempel

Ska ta det med designfolket!


signatur
Medlem

Någon har säkert skrivit det men jag har inte lust o sitta här 2 timmar o läsa allt

Gilla knapp i trådar! Det skulle varit epic! Tror inte alla vill ha det, men skulle varit coolt tex när man skapar en tråd o sen kan man aktivera gilla på kommentarerna i självaste tråden. tex som omrösningen. du måste aktivera den när du skapar tråden.

Skulle varit riktigt grymt. Men som sagt, inget måste!

Nice forum annars! Börjar vänja mig vid det Men det tog lite tid!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Varför fungerar inte "Markera alla som lästa" knappen?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av WaltX:

Varför fungerar inte "Markera alla som lästa" knappen?

Vidarebefordar!


signatur
Medlem
Skrivet av WaltX:

När man bäddar in en länk i ett ord så syns det alldeles för dåligt. Det är svårt att skilja länken med resten av texten då det är precis samma färg.

Exempel

Jag instämmer helt på detta.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Någon har säkert skrivit det men jag har inte lust o sitta här 2 timmar o läsa allt

Gilla knapp i trådar! Det skulle varit epic! Tror inte alla vill ha det, men skulle varit coolt tex när man skapar en tråd o sen kan man aktivera gilla på kommentarerna i självaste tråden. tex som omrösningen. du måste aktivera den när du skapar tråden.

Skulle varit riktigt grymt. Men som sagt, inget måste!

Nice forum annars! Börjar vänja mig vid det Men det tog lite tid!

Gilla knapp var väll med i den ursprungliga designen. Tycker det är ganska skönt att de tog bort den.

Also, jag ÄLSKAR snabbsvarsfunktionen när man klickar på ett inlägg.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Nu efter ett tag på nya forumet måste jag bara återigen pusha för att återinföra ett mer uppdelat forum för spel kategorierna, det funkar helt enkelt inte med en PC del! Det är på tok för rörigt!

Märker hur jag mer och mer undviker forumet för att jag vet att jag inte kan specificera det jag vill läsa /skriva om mer än till en stor samling vägg av text som handlar om ALLT.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av WaltX:

När man bäddar in en länk i ett ord så syns det alldeles för dåligt. Det är svårt att skilja länken med resten av texten då det är precis samma färg.

Exempel

Jag instämmer helt på detta.

Det är en märklig miss från mitt håll. Ska förstås ordnas. Understrukna (och röda) länkar alternativt bara FZ-röda känn mest naturligt.

Vi har fler saker på gång efter er feedback (lite enklare grejor hann vi med på en gång som alternerande färger t.ex).

Stor eloge för övrigt, mycket bra och konstuktiv feedback i den här tråden. Kanon!

Medlem

Är jag blind? Vart är Quake-forumet? Quake är ju anledningen till att ens FZ startade, och så är det borta? WTF.

Helt ärligt, forumet blir ju sämre för oss som hängt med sen ungefär från början. Jag minns när forumet var uppdelat i två frames. Det var tider..

Hänvisa mig till Quakedelen, för jag finner den inte.


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

Medlem
Skrivet av SeniiL:

Nu efter ett tag på nya forumet måste jag bara återigen pusha för att återinföra ett mer uppdelat forum för spel kategorierna, det funkar helt enkelt inte med en PC del! Det är på tok för rörigt!

Märker hur jag mer och mer undviker forumet för att jag vet att jag inte kan specificera det jag vill läsa /skriva om mer än till en stor samling vägg av text som handlar om ALLT.

1+ rep


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Jag vet inte riktigt, jag tycker att det är rätt skönt att ha en PC-avdelning. Dels så svarar man, i alla fall jag, på fler trådar än jag normalt skulle göra, det blir lite bättre snurr. Men sen förstår jag att trådarna försvinner lite snabbare, lite rörigare och svårt att hålla kolla, och att det hade varit lättare att ha ett fack för varje spelgenre.

Man skulle kanske kunna markera sina trådar om vilken spelgenre man vill skriva/diskutera om, för att sedan kunna filtrera bort resten eller nått kanske. Eller göra nya flikar för varje genre då. Funkar fint för mig som det är i alla fall.

Medlem

Sen måste jag lägga till att det är skitkul att redaktionen är lite synligare på forumet, ni är uppskattade!

Antikvitet

Snart kommer en bättre sökmotor, så då blir det lättare att hitta diskussioner att ta upp igen!


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av John:

Snart kommer en bättre sökmotor, så då blir det lättare att hitta diskussioner att ta upp igen!

Och en mysig uppdatering som gör det lättare att hålla koll på vilka trådar du har varit aktiv i. Hoppas kunna bjuda på lite smakprov i veckan men just nu är jag på sjukhus med minstingen.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av John:

Snart kommer en bättre sökmotor, så då blir det lättare att hitta diskussioner att ta upp igen!

Och en mysig uppdatering som gör det lättare att hålla koll på vilka trådar du har varit aktiv i. Hoppas kunna bjuda på lite smakprov i veckan men just nu är jag på sjukhus med minstingen.

1+ rep till dig asså Men inte att du är på sjukhus Hoppas det fixar sig vad det nu är


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Bara jag som tycker att det nya forumet ÄR kass?
Lessen FZ:a men som det e nu så ÄR det fan en pina att läsa forumet.

1. Avsaknaden av kategorierna gör att allt blir en enda clusterfuck då man ÄR ute efter nått speciellt.

2. Designen/layouten passar ju inte överens med resten av sidans utseende, till och med den gamla designen passade bättre med sidans grafiska profil.

3. Färgerna, alla färger är för lika, det flyter liksom ihop alltihopa.

4. Ska ni ha en Mouseover aktiverad på trådöversikten kan ni väl ändå göra så att man kan trycka var som helst i det aktiverade området? Inte bara på texten, det ÄR irriterande som fan.

Det enda som jag ärligt kan säga att jag tycker är en förbättring är den nya citera-funktionen.

EDIT: Nöjd nu Supertank?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Bara jag som tycker att det nya forumet e kass?
Lessen FZ:a men som det e nu så e det fan en pina att läsa forumet..

ÄR det? Jag har aldrig aldrig förstått folk som ersätter "är" med "e"... Det låter ju inte ens likadant och skitjobbigt att läsa.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Hade förresten väntat mig att smileys man införde numera skulle hamna där man hade markören i texten istället för sist på inlägget, sa inget på det gamla då jag som sagt väntade mig det nu. Något ni skulle kunna ta och fixa?


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Skägg.
10 Chambers

Vi tar såklart till oss all feedback och kommer att finjustera saker och ting de kommande veckorna.


signatur
Skriv svar