Diablo III kommer till konsol

Robot
Diablo III kommer till konsol

Blizzard bekräftar att man jobbar på en konsolportning av det efterlängtade helvetesrollspelet via en jobbannons.

#blizzard-entertainment, #diablo-iii, #starcraft-ghost


Medlem
Diablo III kommer till konsol

Coolt, hoppas det blir både PS3 och 360 som får det och inte bara en av dom.


signatur

ID software, FPS gudarna!

Inaktiv

Gött för oss Konsoll spelare... Men hoppas det inte påverkar PC produkten bara, den ska man lätt ha


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Fan om dom fördummar PC versionen pga det här.

Medlem

Tror knappast att Blizzard - som har en sådan inarbetad pc-kundkrets - vågar fördumma pc-versionen. Och, precis som utvecklarna säger, Diablo är ju den av deras spelserier som skulle lämpa sig bäst för handkontroll.

Medlem

Låter mest troligt att det kommer till PS3an med tanke på att microsoft endast tillåter spel på deras servrar och inte att blizzard lägger upp egna via liven.. detta har blizzard tidigare kritiserat men med en stor check ifrån microsoft så kan allt ändras.

Medlem

om det nu kommer till ps3 hoppas jag det kommer ha cross plattform gameplay som Portal 2 kommer ha.

Medlem

Om det kommer till PS3 borde man kunna lira med tangentbord och mus. Det funkar ju fint i Unreal Tournament III i alla fall.

Medlem

Blizzard har sakt att dom gör Pc versionen först och ändrar efter det till console så pc kommer inte ha någora problem <3 och det e ett kult sätt att consolerna får uppleva ett sånt magiskt spel dom D3 xD


signatur

When do you think people die? When they are shot through the heart by the bullet of a pistol? No. When they are ravaged by an incurable disease? No. When they drink a soup made from a poisonous mushroom!? No! It’s when they are forgotten.

Medlem

Tänk på att det står Konsollportning, så det är pc versionen som görs om till konsoll så vi pc spelare förlorar onget

Medlem
Skrivet av Jakob Svärd:

Tror knappast att Blizzard - som har en sådan inarbetad pc-kundkrets - vågar fördumma pc-versionen.

Varför inte? Dice gjorde det med ekonomisk framgång.

Medlem

"Epic fail" som man brukar säga.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Bara de inte väntar med att släppa till PC tills konsolporten är klar och fördröjer.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Diablo 3 med handkontroll? WTF


signatur

The King is Back

Medlem

Har ni inte sett gameplay-videos och hört att det utvecklas av WoW-devs? Det kommer inte fördummas mer för det är redan fördummat. (Ja jag älskade Diablo 2, ja jag är sur.)

Inaktiv

bara de inte förstör PC versionen nu. sen skulle jag vara glad för konsolägarna oxå om ett peka-klicka--rpg skulle gå bra o spela på konsol, vilket det inte gör. föresten så var jag tidigare en konsolspelare, sen blev jag klokare(lyckligtvis) o märkte att konsolspelande är skit jämfört med PC-spelande.

Medlem

Undra hur de löser multiplayerdelen då med xboxlive osv? intressant.

Medlem

Tja... finns det pengar att tjäna så kommer folk att försöka tjäna dem. Det behöver ju inte betyda att PC-versionen blir sämre, men risken är väl större än om dem hade hållit sig till bara PC. Hoppas bara spelet kommer det här året, som verkar vara målet för dem.

Medlem
Skrivet av axfred:

Har ni inte sett gameplay-videos och hört att det utvecklas av WoW-devs? Det kommer inte fördummas mer för det är redan fördummat. (Ja jag älskade Diablo 2, ja jag är sur.)

Kan typ hålla med, är rädd för att de satsar för mycket på WoW-generationen, där allt ska vara snällt, gulligt och passa lika bra för Per 6 år som mamma Mia 42.
Tvivlar på att det blir bättre än Sacred 2 var, som trots många buggar var ett riktigt fint A-RPG. Men jag hoppas att det blir bra, trots den tråkiga grafiska stilen
Finns alldeles för få bra A-RPG/Hack 'n' slash nu för tiden...

Medlem

Flera ovan: Jag har spelat Diablo III två år i rad nu på GamesCom-mässan i Tyskland. Ingenting tyder på att det skulle vara fördummat jämte de tidigare spelen. Däremot är det _väldigt_ likt Diablo I & II. Inte för att det nödvändigtvis är någonting dåligt i sig.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Jakob Svärd:

Flera ovan: Jag har spelat Diablo III två år i rad nu på GamesCom-mässan i Tyskland. Ingenting tyder på att det skulle vara fördummat jämte de tidigare spelen. Däremot är det _väldigt_ likt Diablo I & II. Inte för att det nödvändigtvis är någonting dåligt i sig.

Och att spela Diablo 1/2 idag känns väldigt mycket som att spela World of Warcraft offline. Cirkeln är sluten!


signatur
Medlem

hopas att det inte bara släps på 360 eller bara på 360, det gör mig jäkligt sur=/

Medlem

Så länge det är en portning till konsol och spelet är 100% anpassat till PC så är jag nöjd. Om inte: dags att slänga ut datorn genom fönstret. PC-spelande har ingen framtid om även Blizzard börjar med konsoltjafset.

Inaktiv

"citat Mikaelh 2011-02-17 22:28:48 #22

Så länge det är en portning till konsol och spelet är 100% anpassat till PC så är jag nöjd. Om inte: dags att slänga ut datorn genom fönstret. PC-spelande har ingen framtid om även Blizzard börjar med konsoltjafset. "

knappast... PC-spelandet kommer aldrig att försvinna. varför? jo, för att PC-spelande är o kommer alltid att vara en överlägsen spelupplevelse.

Medlem

Tror att de kommer primärt göra klart PC versionen och sedan anpassa spelet efter konsoler (Låter PC versionen vara) och förhoppningsvis kommer PC versionen fortfarande pwna sönder

Redaktör

Frågan göteborgaren inom en ställer är om det kommer gå åt helvete.


signatur
Medlem

Hoppas ps3 har xbox med. Men jag är större fan av ps3..

Medlem

bara fighting spel som görs bra till konsol. resten av alla spel borde hålla sig till PC, hoppas verkligen inte detta påverkar datumet D3 kommer till PC, dock lär det göra det och det suger

Medlem
Skrivet av FortuN:

Diablo 3 med handkontroll? WTF

Japp och du förbjuds härmed att välja vilken version du vill köpa/spela, du måste köpa det till konsol och spela med handkontroll.

Medlem

Tycker alla utvecklare ska hålla sig till en platform

123
Skriv svar