Gran Turismo 5 Uppdatering!

Medlem
Gran Turismo 5 Uppdatering!

Vilka features skulle ni vilja se i framtida uppdateringar?


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem

Provade Forza 3 i helgen, tyckte det hade bättre skademodell. Bryr mig inte så mycket om vilka bilar som är premium, dock kändes spelet kort, kortast i GT serien. Ändå det bästa bilspel jag kört.

Medlem

de har ju tyvärr fått för sig att spelarna behöver hållas i handen med skadan så en updatering som släpper lös skadan till fullo innan jag blir lvl 60 hade varit fint.

och ett alternativ att stänga av de kantiga skuggorna eller att de fixar dem, men det är ju inte troligt.

och så man kan köpa alla bilar hela tiden. har fortfarande flera amatör race kvar att klara på grund av att jag inte fått tag på någon vettig bil att köra dem med. däribland en jeffla pickup har varit omöjlig att få.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Finns väl en pickup på den där online rare car bla bla marknaden som kom samtidigt som Seasonal Events?

Ish
Medlem

Så mycket som jag älskar GT så känns det som att det inte riktigt blev det hypen ville få det till. Det finns för mycket för att nämna.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Edd1e ja jo jag såg det typ dagen efter jag skrev det där.
kopplar sällan upp min ps3 då jag inte spelar multiplayer^^


signatur

// Bacon <3

Medlem

Saknar faktiskt inte alls plåtskador. Tycker att det roliga är att köra räcer, inte att kasta pengar på plåtknackaren. Undviker att krocka gör man ändå, eftersom det som bekant går långsammare att krocka än att inte göra det

Däremot tycker jag att svårighetsgraden kunde finslipas här och där. T.ex så är ett av level 14 racen betydligt svårare än flera av level 20 - 21 racen som kommer senare. I mitt tycke iallafall.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Stöd för Logitech G25, snabbare meny-system, bort med B-spec, bättre bilduppdatering och gör krånglet med att skaffa bilar enklare. Då hade jag behållit spelet.


signatur

Det var detta...

Ish
Medlem

Har för mig att G25 supporten har med licenser att göra, så det lär det lär inte bli av.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Akronym:

Saknar faktiskt inte alls plåtskador. Tycker att det roliga är att köra räcer, inte att kasta pengar på plåtknackaren. Undviker att krocka gör man ändå, eftersom det som bekant går långsammare att krocka än att inte göra det

Det stämmer inte riktigt, det faktum att man kan kötta rakt in i en motståndares sida när man kommer bakifrån i en kurva och samtidigt prejja honom av vägen gör att du mycket enklare och snabbare kan överta dina motståndare sålänge det inte finns några konsekvenser till att krocka med motståndarna.

Mer realistiska skador (mekaniska) hade raderat detta problem.

Visuella skador anser jag vara en självklarhet i dagens spel och förstår inte vad PD sysslar med. De futtiga skademodeller som erbjuds idag gör bara att spelet känns mer overkligt än om det hade skippats helt :/


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Det stämmer inte riktigt, det faktum att man kan kötta rakt in i en motståndares sida när man kommer bakifrån i en kurva och samtidigt prejja honom av vägen gör att du mycket enklare och snabbare kan överta dina motståndare sålänge det inte finns några konsekvenser till att krocka med motståndarna.

Kan väl finnas en viss poäng där, men eftersom jag nästan uteslutande kör i singleplayer, så är det inget som påverkar mig. Jag har inte som taktik att ramma mig fram.

Visst, det händer ändå någon gång ibland, av misstag, men eftersom det i mitt fall är just det - misstag - så ser jag ändå inget problem.

Men OK då, de kan väl införa en bättre skademodell som för all del kan vara obligatorisk för multiplayer. Så länge den är optional i singleplayer.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:
Skrivet av Soulless:

Det stämmer inte riktigt, det faktum att man kan kötta rakt in i en motståndares sida när man kommer bakifrån i en kurva och samtidigt prejja honom av vägen gör att du mycket enklare och snabbare kan överta dina motståndare sålänge det inte finns några konsekvenser till att krocka med motståndarna.

Kan väl finnas en viss poäng där, men eftersom jag nästan uteslutande kör i singleplayer, så är det inget som påverkar mig. Jag har inte som taktik att ramma mig fram.

Visst, det händer ändå någon gång ibland, av misstag, men eftersom det i mitt fall är just det - misstag - så ser jag ändå inget problem.

Men OK då, de kan väl införa en bättre skademodell som för all del kan vara obligatorisk för multiplayer. Så länge den är optional i singleplayer.

Ja det är det stora problemet i MP, men jag önskar att även SP TVINGAR dig att köra realistiskt. Man kan göra som du (och även jag i de flesta fall) och själv bestämma sig för att köra så realistiskt man kan, men då spelet inte straffar dig för att göra dumma saker så blir det inte heller samma spänning när man kör.

Av samma anledning hade jag önskat ett mycket strängare begränsningssystem för de olika tävlingarna, som hindrar spelarna från att delta med alldeles för överdrivna bilar. Som det är nu kan nästan alla tävlingar enkelt övervinnas genom att använda en våldsamt övertrimmad bil med bästa möjliga utrustning.

Det är såklart valfritt, och en seriös spelare kan VÄLJA att ställa upp med en bil likvärdig sina motståndare, men jag tycker att det är något spelet borde styra och ställa över. Det skulle kännas seriösare och mer realistiskt och i det stora hela mer "i par" med det som PD iaf påstår sig sikta emot.

Min åsikt iaf


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Anledningen till att jag vill att det skall vara optional i singleplayer är det faktum att jag har tappat räkningen över alla de gånger som AI styrda bilar har rammat ut mig i gruset.

Jävligt jobbigt att få plåtskador på bilen för att en AI har knuffat ut en in i en mur i 150 knyck.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Anledningen till att jag vill att det skall vara optional i singleplayer är det faktum att jag har tappat räkningen över alla de gånger som AI styrda bilar har rammat ut mig i gruset.

Jävligt jobbigt att få plåtskador på bilen för att en AI har knuffat ut en in i en mur i 150 knyck.

Det har du helt rätt i, den dåliga AIn är helt fruktansvärd att försöka hantera när man kör en bil likvärdig med deras. Men man får fantisera om att de skulle åtgärda AIn likväl


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av stormense:

Stöd för Logitech G25, snabbare meny-system, bort med B-spec, bättre bilduppdatering och gör krånglet med att skaffa bilar enklare. Då hade jag behållit spelet.

Spelet funkar utmärkt med G25 för mig.

Sen att bilarna är jobbiga att få gör dem bara mer värdefulla när man väl har dem.

Medlem
Skrivet av Ish:

Har för mig att G25 supporten har med licenser att göra, så det lär det lär inte bli av.

Kan det stämma? Har svårt att se varför Logitech och PD inte skulle vilja ge varandra draghjälp. Håller annars med om att det är ett habilt spel, men inte den totalupplevelse jag hoppats på.

Medlem
Skrivet av arfsnarf:
Skrivet av Ish:

Har för mig att G25 supporten har med licenser att göra, så det lär det lär inte bli av.

Kan det stämma? Har svårt att se varför Logitech och PD inte skulle vilja ge varandra draghjälp. Håller annars med om att det är ett habilt spel, men inte den totalupplevelse jag hoppats på.

Verkar ju ha skurit sig någonstans mellan Logitech och PD då PD ingått sammarbete med Thrustmaster för att lansera den nya GT5-ratten.

Dock tycker jag det är löjligt hursomhelst av den ena eller den andra att inte stöda varandras produkter då de båda får lida av det.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Strumpa:
Skrivet av stormense:

Stöd för Logitech G25, snabbare meny-system, bort med B-spec, bättre bilduppdatering och gör krånglet med att skaffa bilar enklare. Då hade jag behållit spelet.

Spelet funkar utmärkt med G25 för mig.

Sen att bilarna är jobbiga att få gör dem bara mer värdefulla när man väl har dem.

Kör man automatisk växel hela tiden fungerar det utmärkt, japp.
En sak som stör mig lite grand är att man måste använda sin kontroll för att stänga av spelet.

Jag spelar fortfarande för jag blev ganska nöjd med spelet. Fast längre än Level 25 orkar jag inte med. Körde ett lopp på högsta nivån och tyckte det var tråkigt med 60 varv. Nästa tävling var ett 4 timmars lopp så där var min gräns nådd. Och hur många ger sig på 24 timmars racet?

Annars är det bara loppen med Gran Turismo racingbilar som jag inte vunnit. Blev 2: i första sedan tog orken slut även där.


signatur

Det var detta...

1
Skriv svar