Champions Online blev gratis - nu går det bra igen

Robot
Champions Online blev gratis - nu går det bra igen

Övergången till free-to-play-modellen var väldigt framgångsrik, säger Cryptic Studios.

#cryptic-studios, #champions-online, #turbine-entertainment, #lord-of-the-rings-online-shadows-of-angmar, #guild-wars


Medlem
Champions Online blev gratis - nu går det bra igen

Hype, hype, hype...

Får väl se hur många av dom "Nya" spelarna, försvinner om nån månad. Men man får väl hoppas det går bra för dom, och att Star Trek Online eventuellt går F2P-vägen.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Hehe, jag höll mig kvar i ca 2 veckor sen orkade jag inte med det mer

Medlem

Lirar det nu, är rätt okej fast saknar på en del punkter. T.ex. är det rätt lite anledning till att söka grupp fram tills lvl 20, vilket är år väldigt långt bort, så man spelar bara tyst för sig själv för det mesta. Healers har för övrigt en riktigt jävla tråkig stund på grund av det har jag hört från chatten. Men annars är det härlig chatt vad jag märkt, roligt gameplay och såklart kostymerna i sig är riktigt roligt bara det.
Enda som jag saknar är att man är begränsad i gratisversionen med vad du kan lägga för förmågor på din hjälte, vilket gör att jag misstänker att när man är i slutet av spelet måste man vara betalande för att ha den bästa "builden" för att delta i PvE/PvP. Kan ha fel dock, bara en känsla jag har.

Medlem

nice, 1000% ökning på intäkterna, hur fasiken gick det till? är det mikro-transaktioner som gäller eller är det reklam eller vad?

Medlem

Tåls väl att tilläggas att Guild Wars faktiskt ordnat med lite mikro-transaktioner på senare tid. Bonus mission packs, costumes, make overs, etc etc.

Men det är för att sätta pengar i fickan på GW2-teamet till stor del, jag klagar inte!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Jag tror inte på F2P modellen, visst blir det mer attraktivt med folk som inte har kreditkort och inte vill betala 120kr i månaden för ett spel, men för sådana som jag som uppfyller dom kraven så känner jag att ett spel får mer omsorg av "vanliga modellen".

F2P är modellen för spel som börjar gräva sin egen grav.

Kommer sluta spela Star Trek Online den dag det blir F2P, då kan man räkna med att det inte kommer ske så mycket ompysslande i spelet längre.

Men men, jag kan mycket väl ha fel men låter tiden avgöra den slutsatsen.

Medlem

Jobbiga för mig var att mina gubbar jag hade kvar sedan då man betalade tar upp karaktärs platser så jag kan inte skapa en "gratis" karaktär om jag inte deletar alla utom en, vilket är lite jobbigt då man gillar de "gubbar" man skapat och levlat upp. För att spela dem måste jag betala i månaden. Well, få se hur suget blir eller om man skapar ett nytt konto bara för att in å puckla på lite bad guys gratis.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

- Lagg och server problem
- FPS problem

+ Gratis

Medlem

Det dom ska ha 1000% respekt för är att ALLA som spelar gillar spelet. Inte som många andra spel som folk spelar bara för att det är ~ok och dom lagt ut 500ingen för spelet. Behöver inte göra någon name drop men folk inser säkert vad det är för spel jag pratar om.

Kanske bara jag men om det står en gigantiska coca-cola logga under loading tiderna och jag får spelet för 250kr istället för +500kr så ser jag det som win/win. Pumpa spelen fulla med reklam och sänk priset/gör det F2P! Det är kanske inte den bästa lösningen men den är bättre än secuRom eller annat trams som skadar spelet mer än reklam loggor överallt. Se Bionic Commando (skyltarna smälter PERFEKT in i miljön och borde få mer respekt!)

1000% respekt till Atari
-1000% respekt för ett annat bolag med samma första bokstav

Medlem

jag tycker det funkar bra gratis, som league of legends. spelet och spelandet är gratis, men betalar man lite så får man lite extragrejer som kan vara kul att ha. tilltäckligt många betalar för allt ska gå runt och det funkar skitbra


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av smuts:

Tåls väl att tilläggas att Guild Wars faktiskt ordnat med lite mikro-transaktioner på senare tid. Bonus mission packs, costumes, make overs, etc etc.

Men det är för att sätta pengar i fickan på GW2-teamet till stor del, jag klagar inte!

Skillnaden med gw är att det där för det mesta inte är fördelar som man får utan bara utseende Eller ja, jag vet inte riktigt om bonus mission om man får något som är lite bättre där men jag misstänker att de isåfall ligger på jämn nivå med allt annat, och den stora mängd skills som finns borde det inte vara något man saknar speciellt mycket

Medlem

Trevligt, så fort Star Trek Online blir gratis så blir jag riktigt nöjd
Grymt spel, men absolut inte värt över 100kr/månad...

Medlem

Så när STO blir gratis så kommer man nog få börja betala för vecko missionen.

1
Skriv svar