Operation Flashpoint: Red River släpps i april

Robot
Operation Flashpoint: Red River släpps i april
Medlem
Operation Flashpoint: Red River släpps i april

Good riddance.

Snacka om att ha dragit ett tidigare kärt spelnamn ner i smutsen. Jag tänker aldrig någonsin köpa något från Codemasters igen.

Inaktiv

jag har läst många arga kommentarer om codemasters o OF:red river. what gives?

Inaktiv
Skrivet av Darkseed:

Good riddance.

Snacka om att ha dragit ett tidigare kärt spelnamn ner i smutsen. Jag tänker aldrig någonsin köpa något från Codemasters igen.

Håller med om att dom drar ner Operation Flashpoint till botten, men DiRT 3 kommer bli bra!

Medlem

Kommer inte att ta i den här serien ens med tång mer. Tvi tvi tvi!!!

Ish
Medlem

And everyone gave a shit?


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Lämnade över och lämnade över... Det är väl ändå en sanning med modifikation.

Medlem
Skrivet av kaem79:

jag har läst många arga kommentarer om codemasters o OF:red river. what gives?

Rekommenderar dig att kolla upp föregångaren här och läsa kommentarer, från bl.a recensionen FZ gjorde, fy fan! Dragon Rising kan vara det vidrigaste som hänt spel-världen?!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

DR hade skit bra co-op... men var segt och överdrivet realistiskt, "nu ska det ta 4 minuter att byta från ditt primära vapen till raketgevär och se hela händelseförloppet i första person.. det blir nog kul..."


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Vad PC-spelare tycker och tänker spelar ingen roll längre. Det kommer säkert sälja helt OK på konsolerna ändå.....


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av bent toe:

DR hade skit bra co-op... men var segt och överdrivet realistiskt, "nu ska det ta 4 minuter att byta från ditt primära vapen till raketgevär och se hela händelseförloppet i första person.. det blir nog kul..."

Håller med! Att se sig själv sätta sig på huk och dra upp ett raketgevär i 8 sekunder var nog det jävligaste jag varit med om (iallafall när man kom åt knappen av misstag).

Co-op var förövrigt det enda som kunde få mig att spela Dragon Rising, singleplayer var bara så oerhört segt.

Haha, det var kul.. Köpte OFDR - för 20:- på STEAM, tyckte inte det var värt mer.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Haha, det var kul.. Köpte OFDR - för 20:- på STEAM, tyckte inte det var värt mer.

hehe... du hade ju kunnat ta ut tjugan och gjort en papperssvala av den, hade nog givit större underhållningsvärde;)


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Haha, fyfan vad ni klankar ned på spelet. Ni vet väl att FZ gav spelet 5/5? Det betyder "Mästerligt"!
Jag har spelet själv och det är riktigt roligt att spela det. Jag fattar inte vad ni har rökt för något?

Megadelux

Kommer aldrig mer ens kolla på OFP spel förutom 1:an som står i bokhyllan..

Nu blir det bara Arma 2 + OA. Det är guld värt.

Jag fattar inte hur man försöker göra ett simspel till konsoll.. Det går bara inte.

Medlem

*argt inlägg om Dragon Rising och Red River* Seriöst!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Avstängd
Citat:

Det nya spelet, det andra sedan Bohemia Interactive lämnade över stafettpinnen

Bohemia Interactive lämnade aldrig över stafettpinnen, Codemaster ägde varumärket "Operation Flashpoint" så när Codemaster kicka ut Bohemia Interactive så behöll helt enkelt Codemaster varumärket "Operation Flashpoint", stor skillnad. Bohemia Interactive fick då byta namn på "Operation Flashpoint 2" till "Armed assault", men var så stressade att massera in det märket så det släppte det lite för tidigt och på stod att det skulle ses mer som ett "Operation Flashpoint 1.5" innan de släppte "Armed assault 2" vilket är det grymmaste "Operation Flashpoint" som släppts.

Inaktiv

tack Tommy_h. nu fattar jag vad det handlar om...

Medlem

Dragon Rising handlade aldrig om kampanjen egentligen, enligt mig handlade det om editorn. Jag har gjort några uppdrag i editorn och jag säger det, man kan få till vilket strids scenario som helst! I ett av mina uppdrag som jag bara lekt lite med så stormar man en strand, sen efter striden där så kommer man till en bunker, då vid bunkern kommer 2 helikoptrar om landar snabt och släpper av mer soldater (som i we were soldiers ungefär), därpå blir man attackerad och måste försvara bunkern. Med fantasi kan man få till vad som helst att hända!
Enligt mig så är spelet riktigt bra, men håller med om att det finns störande faktorer i spelet.


signatur

cags

Inaktiv

Hoppas ingen lägger sina slantar på skräpet. Alla konsol portar är också auto-fail. Man kan inte göra stridssimulatorer för konsoler. OPF varumärket är också trashat för evigt av Codemasters. Leve 1:an och RIP.

Medlem

Hoppas personen man är inte även denna gång lider av: http://sv.wikipedia.org/wiki/Akondroplasi

Som soldat i Dragon Rising fick man fan titta uppåt för att se Danny DeVito i ögonen...

Medlem
Skrivet av =NFT=Avalanche:

Hoppas personen man är inte även denna gång lider av: http://sv.wikipedia.org/wiki/Akondroplasi

Som soldat i Dragon Rising fick man fan titta uppåt för att se Danny DeVito i ögonen...

Haha, seriöst?

Medlem
Citat:

Milsim-genrens senaste tillskott börjar bli färdigt.

Detta utgör ett rent faktafel. Codemasters har visat att man inte har minsta avsikt att göra spelet till något som kan komma i närheten av att kvalificera sig till att vara en militärsimulator. Detta gjordes också mycket tydligt med det simpla arkadactionspel som man tidigare släppt under namnet Operation Flashpoint: Dragon Rising.

Vad som däremot kan räknas som militärsimulatorer är de spel som utvecklats av tjeckiska Bohemia Interactive, det vill säga Operation Flashpoint, Armed Assault och Armed Assault 2.

Medlem

Jag rör inte krigsspel from codemaster igen, jag glömmer inte bort deras förra katastrof spel. Jag väntar på BF3 istället.

Skrivet av Forcie:
Citat:

Milsim-genrens senaste tillskott börjar bli färdigt.

Detta utgör ett rent faktafel. Codemasters har visat att man inte har minsta avsikt att göra spelet till något som kan komma i närheten av att kvalificera sig till att vara en militärsimulator. Detta gjordes också mycket tydligt med det simpla arkadactionspel som man tidigare släppt under namnet Operation Flashpoint: Dragon Rising.

Vad som däremot kan räknas som militärsimulatorer är de spel som utvecklats av tjeckiska Bohemia Interactive, det vill säga Operation Flashpoint, Armed Assault och Armed Assault 2.

Det var inte det som var problemet, spelet sög helt enkelt, även som actionarcade spel så sög den. Och om jag ska vara helt ärlig, så tror jag inte dom ens försökte göra det till en sim. Det var helt enkelt ett värdelöst spel, och som sagt jag spelar bara bilspel från CM f.rom nu, inget annat.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Det var inte det som var problemet, spelet sög helt enkelt, även som actionarcade spel så sög den. Och om jag ska vara helt ärlig, så tror jag inte dom ens försökte göra det till en sim. Det var helt enkelt ett värdelöst spel, och som sagt jag spelar bara bilspel från CM f.rom nu, inget annat.

Jo, att det sög riktigt fruktansvärt stod skrivet mellan raderna där. Sannolikheten att Red River också kommer vara massa ytligt och dessutom dåligt utfört actiontjafs som inte har ett jota att göra med vad Operation Flashpoint egentligen går ut på är väl närmare 100%.

1
Skriv svar