Starbreeze licensierar Unreal Engine 3

Robot
Starbreeze licensierar Unreal Engine 3
Medlem
Starbreeze licensierar Unreal Engine 3

Vet inte vad det betyder för företaget att använda Unreal Engine 3 motorn, men ser att aktiemarknaden vänt för dem och att de börjat stiga på sistone.

Medlem

Kan ju vara så att de jobbat med en gratis UDK-licens för att ta fram stora delar av spelet och sen köpt licensen först när de kommit så långt att de vet att de ska satsa på den motorn och behöver göra djupare justeringar i motorn.

Medlem

Jo aktien har vänt, jag har dubblat mitt kapital i akten sen bottennoteringen på 9 öre. Nu när Redlime presenteras räknar jag med ytterligare uppgång.

Medlem

Jag kanske har fel men börjar inte Unreal Engine 3 motorn bli gammal och ännu äldre innan deras nya spel kommer ut.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Jag får hålla med Icerock där faktiskt, hur länge har Unreal Engine 3 egentligen funnits?
Hade jag varit Starbreeze hade jag nog satsat på Frostbite 2 istället men jag antar allting handlar om hur lätt det är att programmera med dessa motorer?

Medlem

UE3 må ha några på på nacken, men den uppdateras ständigt. Såg en Demo av en riktigt färsk version av motorn här på Fz för inte jättelänge sedan som va fruktansvärt snygg.

Tycker UE3:n stoltserar me Markandens snyggaste Shaders, bortsätt från kanske Cryengine 2.

Skrivet av McKinley:

Hade jag varit Starbreeze hade jag nog satsat på Frostbite 2 istället men jag antar allting handlar om hur lätt det är att programmera med dessa motorer?

Nej.
Det handlar om vilken motor som gör det jobb man är ute efter. Starbreeze har hitills inte gjort spel av den typ som Dice optimerarar sin motorer för. Kan man ens licensera frostbite som utomstående utvecklare föresten?

UE3 må vara gammal, men målplattformarna är samma som motorn gjordes för. Skall man göra den typen av spel som Starbreeze hitills gjort så är det mycket troligt att UE3 är det absolut bästa valet.

Skrivet av Horzie:

Tycker UE3:n stoltserar me Markandens snyggaste Shaders, bortsätt från kanske Cryengine 2.

Snyggaste shadrarna eller bästa 3d-grafikerna? Kan du verkligen se skillnaden och dra gränsen mellan vad som är en bra motor och vad som är modellerna och texturerna som de säljer motorn med?

Medlem
Skrivet av Icerock:

Jag kanske har fel men börjar inte Unreal Engine 3 motorn bli gammal och ännu äldre innan deras nya spel kommer ut.

Epic håller ju på med Unreal Engine 3.5 för Gears of War 3 och förväntas släppa Unreal Engine 4 inom en inte alltför avlägsen framtid
Unreal Engine är ruskigt lätt att programera i, skalar väldigt bra till sämre PC/konsoler medan den klarar bra grafik på bra hårdvara. Den har väldigt få buggar, och är väldigt flexibel, har använts i flygspel, FPS, 3PS, MMO och mycket annat. Unreal Engine är det man får satsa på nu, såvida man inte utvecklar något eget (dyrt, buggigt, svårt)

1
Skriv svar