Vad ska man köpa för hörlurar?

Medlem
Vad ska man köpa för hörlurar?

Hej på er alla!

Jag tänkte snart köpa nya lurar till datorn, men vet inte vilka man ska köpa riktigt..

Jag har då kollat in:

Razer Megalodon Gaming Headset 7.1

Razer Chimaera Gaming Headset (Finns inte ännu) Funkar till båda pc och Xshit 360

Det är dom jag har spanat in lite extra på!

Jag vill ha ett bra ljud till spel. spelar mycket krigs spel så vill veta om någon kommer bakom eller på sidorna. Sen ska det även vara en bra mick! sitter mycket i skype osv när man spelar wow.

Det kanske är värt o vänta ett tag innan man köper nya? Vet inte om det är något nytt på G just nu. Har ju razer barracuda just nu så klarar ju mig ett tag till!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Köpte precis dessa lurar och är riktigt riktigt nöjd med dem. Snackar just nu i Skype med några kompisar och micken är grymt tydlig enligt dem. Headsetet passar alldeles perfekt till både musik och spel. Dom är dessutom väldigt bekväma. Har haft på mig dom i 2 timmar som längst och har inte fått det minsta ont i öronen.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

För dom jag har nu "barracuda" Får man rätt ont av efter en timme..

Läste lite att dom klagade på 7.1 till spel osv. att det inte var så bra o massa spel stödjer icke det.

Can it be true?


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Sennheiser PC 350 FTW
Sköna som stryk, apbra ljud och bas och en kristallklar ljudkvalité på micken

Enough Said

Medlem

Sennheiser HD555 med en zalman mic äger sönder alla "gaming headset".

Medlem

Hej,
Jag har själv plöjt igenom en rackarns massa hörlurar och testat av både suround, spellurar vs HIFI lurar mm. Just nu sitter jag med ett par Sennheiser 360 G4ME lurar, och jag kan bara säga att dom är riktigt riktigt bra.
Micen är det bästa jag varit med om och ljudet är precis så balanserat och ljuvligt man vill ha det - funkar både för spel och musik och film.

Om du skall köpa lurar så är det ett par saker du behöver bestämma dig för:

* Headset eller hörlurar? I ditt fall headset då du vill prata - och förmodligen inte vill köra med separat mic?
*Spelljud eller allround - många spelare hävdar att Steelseries är superba för ljud i spel, då mest CS verkar det som - bra positionering av fotsteg och så vidare. Om du är som mig - så kanske du inte känner att du får detta och då Steelseries levererar i mitt tycke tämligen kasst ljud i övrigt - då kan det vara värt att bestämma vad du vill ha och vad du skall fokusera på.
* Ljudkort eller inte - Om du har ett grymt soubdblaster, Asus Sonar eller turtle beach or whatever kort så kommer du inte hitta många USB ljudkort eller inbygda som kommer att kunna konkurrera med detta. Om du har ett bra ljudkort - satsa då inte på headset med inbyggt ljudkort. Har du dock ett ljudkort på moderkortet eller kanske LAN:ar mycket, byter dator ofta etc, då börjar det bli värt det.
* Komfort - sitter du med lurar länge eller inte? Komforten på ett par underbara hörlurar spelar roll om dina 7.1 lurar som är helt sagolika bara går att ha på sig i 30 minuter innann du känner dig som ett whiplash offer....
* closed or open - stängda eller öppna lurar. Stängda ser till att du inte blir så störd om du LANar eller har mycket oljud omkring dig - öppna ger viss genomhörning - i båda riktiningarna så du kanske stör andra...
* Prisklass - om du vill kan du lätt ruinera dig, välj vad det är värt för dig att få ett par riktigt bra hörlurar.
* Sist och viktigast: PRÖVA INNAN!
Ljud är otroligt subjektivt och fruktansvärt svårt att ge tips om, det är lite gran som smak - du kan öva upp sinnet men det är också väldigt lätt att lura. Proffshörlurar behöver inte vara en fördel för din del för att dina kanske otränade öron helt enkelt inte kan ta till sig ljudet, eller så har du en hörsel som behöver en viss typ av hörkur - så testa olika hörlurar och jämför sedan dessa som referenser - bra och dåliga.

Jag har inte testat Megalodon men har kört med ett par Carcharias i närmare 1.5 år innan jag bytte. Jag trivdes väldigt bra med dem men micen var ingen höjdare, kolla om folk har använt Megalodon i liknande dator som din är ett tips. Razer har annars ett hyfsat bra ljud vad jag har läst.

Mitt personliga tips är att du tittar på Sennheiser - de har i mitt tycke lite vassare mickar och gör riktigt trevliga prylar.


signatur

A badly drawn wolf

Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Hej,
Jag har själv plöjt igenom en rackarns massa hörlurar och testat av både suround, spellurar vs HIFI lurar mm. Just nu sitter jag med ett par Sennheiser 360 G4ME lurar, och jag kan bara säga att dom är riktigt riktigt bra.
Micen är det bästa jag varit med om och ljudet är precis så balanserat och ljuvligt man vill ha det - funkar både för spel och musik och film.

Oj, vad ska jag säga! Det här blir något att tänka på Måste säga att du har skrivit det j*vligt bra!

Jag skriver här när det blir köp av nya lurar

Ps. Jag har ju razer barracuda. Men självaste muffarna börjar bli slitna. Finns det någonstans att få tag på? Min tjej vill ha dem när jag köper nya
Om du skall köpa lurar så är det ett par saker du behöver bestämma dig för:

* Headset eller hörlurar? I ditt fall headset då du vill prata - och förmodligen inte vill köra med separat mic?
*Spelljud eller allround - många spelare hävdar att Steelseries är superba för ljud i spel, då mest CS verkar det som - bra positionering av fotsteg och så vidare. Om du är som mig - så kanske du inte känner att du får detta och då Steelseries levererar i mitt tycke tämligen kasst ljud i övrigt - då kan det vara värt att bestämma vad du vill ha och vad du skall fokusera på.
* Ljudkort eller inte - Om du har ett grymt soubdblaster, Asus Sonar eller turtle beach or whatever kost så kommer du inte hitta många USB ljudkort eller inbygda som kommer att kunna konkurrera med detta. Om du har ett bra ljudkort - satsa då inte på headset med inbyggt ljudkort. Har du dock ett ljudkort på moderkortet eller kanske LAN:ar mycket, byter dator ofta etc, då börjar det bli värt det.
* Komfort - sitter du med lurar länge eller inte? Komforten på ett par underbara hörlurar spelar roll om dina 7.1 lurar som är helt sagolika bara går att ha på sig i 30 minuter innann du känner dig som ett whiplash offer....
* closed or open - stängda eller öppna lurar. Stängda ser till att du inte blir så störd om du LANar eller har mycket oljud omkring dig - öppna ger viss genomhörning - i båda riktiningarna så du kanske stör andra...
* Prisklass - om du vill kan du lätt ruinera dig, välj vad det är värt för dig att få ett par riktigt bra hörlurar.
* Sist och viktigast: PRÖVA INNAN!
Ljud är otroligt subjektivt och fruktansvärt svårt att ge tips om, det är lite gran som smak - du kan öva upp sinnet men det är också väldigt lätt att lura. Proffshörlurar behöver inte vara en fördel för din del för att dina aknske otränade öron helt enkelt inte kan ta till sig ljudet, eller så har du en hörsel som behöver en viss typ av hörkur - så testa olika hörlurar och genmför sedan dessa som referenser - bra och dåliga.

Jag har inte testat Megalodon men har kört med ett par Carcharias i närmare 1.5 år innan jag bytte. Jag trivdes väldigt bra med dem men micen var ingen höjdare, kolla om folk har använt Megalodon i liknande dator som din är ett tips. Razer har annars ett hyfsat bra ljud vad jag har läst.

Mitt personliga tips är att du tittar på Sennheiser - de har i mitt tycke lite vassare mickar och gör riktigt trevliga prylar.


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Inaktiv

följdfråga då: finns det några bra surroundhörlurar att köpa?

Medlem
Skrivet av Aresz:

följdfråga då: finns det några bra surroundhörlurar att köpa?

De enda lurar jag testat med riktig suround är Zalman theatre och Logitech G35. Logitech G35 har riktigt bra suround ljud - när det väl stöds. När det inte finns stöd, så är ljudet OK, men lurarna är tyngre än vanliga stereo lurar - därav att jag inte gillade dem. G35 har en bra mic också - men tipset är att verkligen testa dem, tyngden känns inte i början, den kommer efter ett tag. Suround ljud i min mening är schysst, men jag föredrar ändock känslan man får med ett par riktiga hifi lurar i de flesta spel. Hifi lurarnas ljudåtergivning gör något enormt i spel där man har musik och andra ljud. Suround, tja, det låter coolt och det spel jag har märkt av det mest i var Dragon age när magi swischade förbi örat på min fighter - i shooters är bra hörlurar viktigare för suroundet kan lika gärna göra att du överkompenserar positionen.

Nu kan jag ju dock enbart tala för G35 egentligen och ett par demo lurar i butik... Hoppas någon annan kan fylla i om suround headset.


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

logitech g35, bättre och snyggare än megalod billigare också

Medlem

Aj tusan.. Blev något galat på mitt inlägg. Blev bara Foolwolf kommentar :S

Fytusan. Nu har jag något att tänka på! Nu vet jag iaf grunderna vad jag ska välja! Jag tackar så mycket Foolwolf!

+rep till dig!

PS: Jag har ett par Razer Barracuda Som är lite slitna. Någon som vet om man kan få tag på nya muffar till dom? Dom är riktigt utslitna.. sökt lite på google man kan ej hitta något. Och sen vet jag inte vad det heter igentligen..
Tjejen vill ha dom om jag köper nya


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Ingen som vet ?=(

Jag har ett par Razer Barracuda Som är lite slitna. Någon som vet om man kan få tag på nya muffar till dom? Dom är riktigt utslitna.. sökt lite på google man kan ej hitta något. Och sen vet jag inte vad det heter igentligen..


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Ingen som vet ?=(

Jag har ett par Razer Barracuda Som är lite slitna. Någon som vet om man kan få tag på nya muffar till dom? Dom är riktigt utslitna.. sökt lite på google man kan ej hitta något. Och sen vet jag inte vad det heter igentligen..

Det verkar som om de inte saluför dessa lurar längre. Jag tittade på deras hemsida och såg inget. Det du kan testa är väl att ta lurarna till en "riktig" Hi-Fi butik och se om dom kan hjälpa dig med att hitta några ersättningskuddar.

På Razer hittar du detta om ersättnings ear cushions (öron-kuddar )
http://store.razerzone.com/store/razerusa/en_US/pd/productID....
Kanske kan maila och fråga om dom även skulle kunna funka till dina Barracudas...


signatur

A badly drawn wolf

Medlem
Skrivet av Foolwolf:
Skrivet av andreashal91:

Ingen som vet ?=( Jag har ett par Razer Barracuda Som är lite slitna. Någon som vet om man kan få tag på nya muffar till dom? Dom är riktigt utslitna.. sökt lite på google man kan ej hitta något. Och sen vet jag inte vad det heter igentligen..

Det verkar som om de inte saluför dessa lurar längre. Jag tittade på deras hemsida och såg inget. Det du kan testa är väl att ta lurarna till en "riktig" Hi-Fi butik och se om dom kan hjälpa dig med att hitta några ersättningskuddar. På Razer hittar du detta om ersättnings ear cushions (öron-kuddar ) http://store.razerzone.com/store/razerusa/en_US/pd/productID.... Kanske kan maila och fråga om dom även skulle kunna funka till dina Barracudas...

Har nu skickat ett mail till dom Hoppas dom svarar snart! Tack för hjälpen


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Hello,

For a complete list of our current spare parts and accessories, please visit http://store.razerzone.com/store/razerusa/en_US/DisplayCatego...

Your customer number is 400663803
Please refer to case #:: 401640189 if you have any further questions.

If you need further assistance, you can also reach us online at http://support.razerzone.com. Please include all previous replies when/if responding to this message.

Best Regards,
Ian T. at Razer Technical Support
support-uk@razersupport.com

Roligt....


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Tjoho... inte så kul när man får svaret - titta på hemsidan.
Gå till en lokal HiFI butik och be dom kolla på lurarna.


signatur

A badly drawn wolf

1
Skriv svar