Rykte: Windows 8 släpps i januari 2012

Robot
Rykte: Windows 8 släpps i januari 2012

Hårdvarutillverkaren Dell räknar med att nästa operativsystem från Microsoft är här nästa år.

#microsoft


Medlem
Rykte: Windows 8 släpps i januari 2012

Windows 8 ska bli server operativsystem och Windows 9 ska bli nya Windows 7

Medlem

Mja, det är väl snarare sagt att det ska bli specialanpassat för mobila enheter som pekskärmar och - mobiler med ARM-processorer.

Medlem

W7 är riktigt bra, så om de förbättrar det, gör det snabbare och sånt, då är det ju också ett lätt köp vid en ny dator.

Medlem

Redan!? Jag ser fram emot Windows 8 men de bör vänta lite tycker jag

Medlem

clouding? nej tack, föredrar att ha min data på hdd'n dessutom duger w7 bra

Moderator | Testpilot
Skrivet av rewoX:

Windows 8 ska bli server operativsystem och Windows 9 ska bli nya Windows 7

Källa?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av rewoX:

Windows 8 ska bli server operativsystem och Windows 9 ska bli nya Windows 7

Låter inte logiskt. Tror jag inte på.

Medlem
Skrivet av rewoX:

Windows 8 ska bli server operativsystem och Windows 9 ska bli nya Windows 7

Du kanske missade den biten där Windows server 2008 R2 är deras serveroperativ... blir la WIndows server 2012 då.

Inaktiv
Skrivet av ingen aning:

clouding? nej tack, föredrar att ha min data på hdd'n dessutom duger w7 bra

Clouding på ett OS? Låter ju helt absurt och osäkert. Varför skulle någon satsa på något sådant?

Medlem

okej, jag gissar på windows 8 kommer bli fail! det kommer bli nya vista! microsoft har ju gått in i ett mönster den senaste tiden mellan bra och dåligt, bra och dåligt osv. så det är nu tiden för fail OS.


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av rewoX:

Windows 8 ska bli server operativsystem och Windows 9 ska bli nya Windows 7

Källa?

Jag läste det förut, minns inte vart men dom verkar ha lagt till att W8 ska bli server och vanlig, med 32,64 bit och 128, windows 9 kommer senare i framtiden med fullbaserad 128 bitare (: /google is your friend!

Det tror jag inte blir avsevärt bättre, remember Vista? Fast, det var en anomali...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Okej men jorden går ändå under 2012 ingen ide att bli upphetsad

Medlem

Så länge som spelen har stått still nu så lär man inte tjäna något på att byta upp OS på ett par år minst!
128 bit, vad ska vi med det till?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av huledule:

Okej men jorden går ändå under 2012 ingen ide att bli upphetsad

SLUTET av 2012.

Medlem
Skrivet av rewoX:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av rewoX:

Windows 8 ska bli server operativsystem och Windows 9 ska bli nya Windows 7

Källa?

Jag läste det förut, minns inte vart men dom verkar ha lagt till att W8 ska bli server och vanlig, med 32,64 bit och 128, windows 9 kommer senare i framtiden med fullbaserad 128 bitare (: /google is your friend!

som andra har skrivit innan, varför skulle de göra så? de har alltid släppt ett desktop OS och en server version baserat på samma NT. Varför skulle de byta 2008 till win8, speciellt när 2008 inte helt har fasats in istället för 2003...? nej, om de släpper något nästa år så blir det ett nytt användar OS och möjligtvis sen en server version...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Det ska bli intressant o se. Windows xp var ju bra, alla använde typ det, sen kom vista. det sög ju. Sen kom ju w7 och det var ju rätt bra. Då kommer allså windows 8 bli dåligt sen windows 9 bli bra? Haha någon som fattar? xD


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Stämmer andreashal91. Före XP fanns Millenium och det är ju kallat Microsofts sämsta OS genom tiderna. Innan dess Windows 98+98SE som tog itu med det som gjorde folk förbannande med Windows 95 (CTR ALT DELETE kallades W95).

Jag tyckte dock Vista 64 var mycket bra om det inte var för Mediaplayer buggen och att Vista avbröt mig i spelandet hela tiden med medelandet om att uppdatera ett Explorer som inte gick att uppdatera för att det fanns en nyare version på datorn. 2 Buggar som gjorde att jag köpte Windows 7, annars var Vista kanon.


signatur

Det var detta...

Medlem

gött, blir ett köp


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Gött ett köp?

Läste du inte andreashal91 inlägg. Han har ju upptäckt något vi andra missat.


signatur

Det var detta...

Medlem

Windows 2000 är bland det bästa som MS gjort. Samma OS som XP men mer lättviktig än XP var. Synd att det är svårt att få att funka med moderna datorer


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Inaktiv

hoppas nya os'et är en förbättring av win7. istället för o skriva ett nytt os från grunden. o det är därför som windows har varit dåligt sen bra sen dåligt igen o bra igen osv.

Medlem
Skrivet av robineng:
Skrivet av ingen aning:

clouding? nej tack, föredrar att ha min data på hdd'n dessutom duger w7 bra

Clouding på ett OS? Låter ju helt absurt och osäkert. Varför skulle någon satsa på något sådant?

chrome os kommer att använda sig av samma sak
http://windows8news.com/2010/12/02/windows-8-files-cloud/

Medlem
Skrivet av rewoX:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av rewoX:

Windows 8 ska bli server operativsystem och Windows 9 ska bli nya Windows 7

Källa?

Jag läste det förut, minns inte vart men dom verkar ha lagt till att W8 ska bli server och vanlig, med 32,64 bit och 128, windows 9 kommer senare i framtiden med fullbaserad 128 bitare (: /google is your friend!

Snälla låt bli att posta när du har ingen koll alls.

Medlem

Fan, man har ju knappt hunnit skaffa Windows 7 ju


signatur

Game long and prosper

Medlem

fel, livet börjar på nytt 2012!!! en mkt vanlig missuppfattning är att den går under. det enda visionerna säger är att något stort händer, inget talar för att det är negativt läs på!


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av rewoX:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av rewoX:

Windows 8 ska bli server operativsystem och Windows 9 ska bli nya Windows 7

Källa?

Jag läste det förut, minns inte vart men dom verkar ha lagt till att W8 ska bli server och vanlig, med 32,64 bit och 128, windows 9 kommer senare i framtiden med fullbaserad 128 bitare (: /google is your friend!

Så dom ska köra ett ServerOS på ARM, låter ju, host logiskt

En stor nyhet med just W8 är att det ska finnas i ARM-utförande, tveksam till poängen o köra ett serverOS på en Tabletdator.

Medlem
Skrivet av Horzie:
Skrivet av rewoX:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av rewoX:

Windows 8 ska bli server operativsystem och Windows 9 ska bli nya Windows 7

Källa?

Jag läste det förut, minns inte vart men dom verkar ha lagt till att W8 ska bli server och vanlig, med 32,64 bit och 128, windows 9 kommer senare i framtiden med fullbaserad 128 bitare (: /google is your friend!

Så dom ska köra ett ServerOS på ARM, låter ju, host logiskt

En stor nyhet med just W8 är att det ska finnas i ARM-utförande, tveksam till poängen o köra ett serverOS på en Tabletdator.

De lägger till stöd för ARM i Windows 8, inte ersätter det befintliga. X86-stödet finns såklart kvar.

12
Skriv svar