En rejäl bit kött är allt jag begär

Flakmonkey
En rejäl bit kött är allt jag begär

Ibland är det bäst att hålla det enkelt och det gäller inte minst mat. Ett perfekt exempel på detta är maten som serveras på Texas Longhorn som jag besökt ikväll med några kollegor i vad som bäst kan beskrivas som en mini-AW. Det är verkligen ingent fancy ställe. Lokalen Menyn är enkel och består i stort sett enbart av kötträtter som serveras med pommes eller bakad potatis samt olika grillsåser. Extremt enkelt är det men fruktansvärt gott eftersom de gör det så otroligt bra. Det är fantastiskt bra kött till att börja med och de har sån kontroll över kolgrillen att det blir fantastiskt gott trots att de inte fluffar till det. Mätt blir man också så har du möjlighet att besöka någon av deras restauranger så föreslår jag att du gör det

Ja det var väl bara det jag vill säga med det här inlägget för nu är det dags att lira lite #Alan Wake....

#blogg

Medlem
En rejäl bit kött är allt jag begär

Ohhja, riktigt gott är det där Sen att hamburgarna kostar ca 100kr styck är en annan femma, men helt klart värt att gå dit någon gång.

Medlem

Sådan otrolig skillnad mellan hur de tillagas med, iaf om man besöker smoke houses eller BBQ. Svensk så kallad BBQ är i princip vanlig grill fast med amerikanska kryddor och kanske rökpulver.... patetiskt egentligen.

Riktig BBQ är låååååångsam tillagning (11h - 15h) och massor med rub, såser och annat gott som baddas på under tillagningen (och efter med för den delen).

Se på programmet "Man Vs Food" så fattar ni. Grymt mört kött som är saftigt och smakrikt på ett sett som man aldrig kan få på svenskt vis.

Jädrar vad sugen jag blev på en redig köttbit nu...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar