AMD Phenom II X6 1055T = skit?

Medlem
AMD Phenom II X6 1055T = skit?

Köpte mig en ny dator från komplett här om dagen

[http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=601364]

p.g.a att min gamla dator inte var så bra, har använt mig mkt av fl studio på den och upplevt lite lag på den i de programet, men med den nya datorn blev de fan ta mig inte bättre, vad i hela fridens?!

Har köpt ny dator för 10000kr och de blev inte bättre?!
Har även ett ljudkort för 3500kr så det e de inte fel på.

är amd x6 enligt fl studio krämar den ut allt ur prosessorn men enligt aktivitets hanterarn används typ bara 30%

vad är fel liksom?


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Kan vara mycket.. du get för lite information.
Antagligen är det nå tjafs med ljudkortet och/eller drivrutiner samt OS. Har själv upplevt otroligt mycket problem med ljudkort och deras drivrutiner.

FL Studio kräver ju inte särskilt mycket processor kraft.

En annan möjlighet är att FL Studio bara kan ta vara på en processkärna. Din AMD har 6 kärnor och lämpar sig isåfall inte till FL Studio. Varför bestämde du dig för 6 kärnigt?


signatur

Have a good time!

Medlem

FL Studio kräver ju typ inget. Måste vara något fel. Om du har installerat drivrutiner från cd skivan så föreslår jag dig att ladda hem dom nyaste från internet.

Vet du inte vilka drivrutiner du ska ha så installera "Driver Genius PRO" Riktigt nice program. Första jag installerar när jag installerar om windows. Den hittar dom drivers du behöver till din dator och hittar gamla drivare o uppdaterar dom.

Men det kan va rätt mycket annat också som kan krångla. Som Brain sa, Os osv.

Ser att du har 8 gig minne. du kör 64bit va?

Jag håller på med Sony Vegas rätt mycket just nu. Laggar apa för mig. Vet icke varför. Orkar inte installera om det så kör med lagg ist


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

hmm, prova å köra med ASIO drivrutinerna om du inte redan kör dom?

Medlem

FL Studio är inte direkt ett tungkört program. Din x6:a lär visa framfötterna i program som faktiskt drar reell nytt av flera kärnor.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

Kör Cubase eller Pro Tools, så ska du se på tungkört. Det låter som något haveri med hårdvara, eller någon mjukvara som spökar.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Kör Cubase eller Pro Tools, så ska du se på tungkört. Det låter som något haveri med hårdvara, eller någon mjukvara som spökar.

Tycker det låter mer som mjukvaran som spökar som du sa.

Men hur fungerar allt annat? Spel, andra program? Något strul med det?


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Spelen fungerar väl ganska bra, inte helt nöjd för den peng jag lagt ut, kan inte lira BFBC2 på högsta utan lite lagg men de tar väll ganska mkt, märkte precis att oblivion hackade lite i ljudet, provade även att stänga av mitt interna ljudkort i biosen och avinstallera dess drivrutiner, allt borde vara tip top igentligen


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem
Skrivet av USF-BH:

Spelen fungerar väl ganska bra, inte helt nöjd för den peng jag lagt ut, kan inte lira BFBC2 på högsta utan lite lagg men de tar väll ganska mkt, märkte precis att oblivion hackade lite i ljudet, provade även att stänga av mitt interna ljudkort i biosen och avinstallera dess drivrutiner, allt borde vara tip top igentligen

Hmm.. Oblivion har jag med prob med! Ljudet och grafiken. Men det är väl inte anpassat till dom nyaste datorerna tror jag.. Hmm... Bad company2 ska du väl kunna köra på maxat.. det ska inte vara något problem. Installera "EVEREST Ultimate Edition" och se till att graffet/cpu osv inte blir för varmt. Kan bero något med värmen.. Spelade jag bad company2 förlänge laggade det AS! För det hade jag problem med innan jag bytte till en big tower burk med 8 fläktar i


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Inaktiv

Processorn är inte skit, något annat måste vara fel. Då vet du det iallafall.

Medlem

jag kör med SpeedFan och sitter i ett ganska svalt rum inget ligger över 35c*


signatur

Snusar till varje pris!

Synd att du inte köpte Intel istället; jag körde med AMD på min förra dator, och det var ständigt problem med Photoshop, inte ditt problem, men jag antar att det kanske är liknande med andra applikationer (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

jag tror också att jag skulle köpt en intel...


signatur

Snusar till varje pris!

1
Skriv svar