Star Wars i Billund!

Medlem
Star Wars i Billund!

Igår såg jag i aftonbladet (tror jag) att i Billund ska öppna upp ett Lego Star Wars område i miniland i år. Mycket trevliga nyheter. Jag letade lite på nätet om detta och insåg att det var länge sedan jag var på Legoland.

Jag måste ha varit 7-år, Sverige låg i vaggan på den lånekarusell som skulle bli en ekonomisk katastrof för många, Jim Davis skapar en katt med namnet Gustaf och Charles Chaplins kista återfinns ca 15 km från kyrkogården där den stals tidigare det året. Jag kommer fortfarande ihåg mitt körkort som jag tog på bilbanan och all den inspiration som jag fick i Legoland och som gav mig några års ytterligare legoskapande.

Ja, jag har spelat igenom Lego Star Wars på min PS2, det var skoj, men det spelet tillhör en annan åldersgrupp och gav mig inte mer sug efter fler spel. Men oj vad jag vill ta och packa in familjen i bilen och åka ner dit. Här kommer då min fråga, hur många månader ska barnet vara innan man kan använda henne som ursäkt för att ha skoj på Legoland? För det är väl det barn är till för, att pappa kan gå på barnbio och se IceAge m.m. att köpa leksaker (bilbana och radiostyrt) och naturligtvis åka till Legoland och titta på Star Wars.

Jag är Star Wars fantast, det betyder att jag endast gillar originalen och the phantom menace är en skymf mot oss alla och jag är evigt tacksam till de som satte sig ner och tog bort Jar-Jar Binks från filmen.

Legoland here I come!

#blogg

Legoland i Billund!

Oj, det var en rolig nyhet...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ska dit med lillgrabben iår. Undra när det Star Wars landet är klart, såg något om den 1/7. Men väldigt osäker.

1
Skriv svar