Forza 4-teamet jobbar på realismen
Forza blir mer realistiskt än någonsin tidigare – utvecklarna detaljstuderar banor och däckslitage.
Bra att de satsar på realismen, grafik är trevligt men värdelöst. Det åldras sjukt fort, och det finns alltid andra spel som lyckas bättre.
Realism däremot är något de flesta spel saknar, och fysiken i vissa spel är rent löjligt dålig. Att satsa i det fältet betyder att Forza 4 verkligen kan skilja sig från mängden och erbjuda en bra spelupplevelse, inte bara 200 snygga bilmodeller...
Bra att de satsar på realismen, grafik är trevligt men värdelöst. Det åldras sjukt fort, och det finns alltid andra spel som lyckas bättre.
Realism däremot är något de flesta spel saknar, och fysiken i vissa spel är rent löjligt dålig. Att satsa i det fältet betyder att Forza 4 verkligen kan skilja sig från mängden och erbjuda en bra spelupplevelse, inte bara 200 snygga bilmodeller...
Tror knappast dom är ute efter full realism. Forza-serien har varit spel, inte simulatorer. Forza 3 kunde varit mer oförlåtande, även man alla hjälpsystem avslagna så är det lättare att köra än i riktiga simulatorer som rFactor och iRacing.
När dom pratar om körkänsla så pratar dom om "känslan att du kör bil" på samma sätt som Guitar Hero (för en icke-musiker)känns som att du spelar gitarr.
Inte för att det är något fel med det! Det produceras alldeles för många interaktiva filmer med dålig story och krystade "simulatorer" i dagsläget, och alldeles för lite spel!
Det som var ett stort minus i Forza 3 är ljudet.. usch och fy vad dåligt!
Sen röken när man driftar, ser ju ut som någon bara sitter och röker på i bakluckan..
Ja, just det, fartkänslan också.. aj aj aj så tråkig
Sen tycker jag man ska kunna göra mer med bilarna, typ sätta i en stor V10 eller något i en Toyota Corolla (min irl-bil)
| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |
förbättra grafiken på omgivningen!
jag ser hellre att man koncentrerar sig på realism, bättre ai och att man håller 60fps som innan. Omgivningarnas grafik är verkligen sekundärt....
Jag menade på att grafiken på omgivningen som ger ett inslag av Super Mario var det enda negativa med spelet.. Detta var innan jag tänkte efter att det faktiskt finns en hel del att förbättra.
| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |
Kimpur det är inget fel på ljudet och omgivningen, Jag tror på att du är döv och har syn problem.
Inget fel i sig, men det skulle kunna vara myycket bättre,
Omgivningarna är dåligt detaljerade och trista, platta liksom. (har ju alldeles säkert med att göra att dom kör stabila 60fps, då får man offra lullull runtom banan, men ser ser trist ut)
Samma sak med ljudet, det är funktionellt, inte mer, lyssna på valfritt Simbin-spel så vet du hur ett bilspel ska låta. Det ska rassla o skramla o gnissla o smälla o vina förutom rent motorljud och däcksskrik.
Sen kan dom gott ta o jobba på variationen, det e faktiskt skittråkigt då varje lopp är minst 10 varv långa, och dom roterar mellan typ 5(ja, jag överdriver för att göra en poäng) olika banor. Nää fler banor med färre antal varv, det e min melodi.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett