EVE Online blir mer än bara rymd

Robot
EVE Online blir mer än bara rymd

Isländska CCP meddelar att man inom kort kommer att introducera riktiga mänskliga avatarer i det annorlunda rymd-MMO:et.

#ccp, #eve-online, #star-trek-online


Medlem
EVE Online blir mer än bara rymd

Bristen på detta var anledningen till varför jag aldrig fortsatte efter min trial. Visst, det är ett bra spel, men det var bara en sak jag hela tiden tänkte på medan jag spelade, att vilja docka på en rymdstation och faktiskt gå runt och kontrollera min avatar.

Skönt att höra att det kommer!

Medlem

Blir spännande att se vad det mynnar ut i. Själva editorn för avatarerna släpptes ju i och med Incursion för inte så länge sen och den ger väldiga möjligheter samtidigt som den skapar de snyggaste avatarerna i ett MMO idag.

/ LordDaimos

Medlem

För mig som spelat i snart fem år så är det här kanske mer som en rolig feature. Skulle nog hellre se en satsning på nya skeppstyper och förbättringar på vissa aspekter dock.

Medlem

Ja att bara vara ett skepp är tyvärr lite trist

Medlem

Conan O'Brien!


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Värt att notera är att det inte "dröjer ett par veckor" utan snarare "många månader" innan något av detta kommer i skarp version. Det fz hänvisar till är att det släpps på en öppen testserver inom ett par veckor.

I övrigt är jag tveksam. De spelare som fått se detta på nära håll har blivit så besvikna att de fått en NDA-munkavel på sig från utvecklarna och får därför inte prata om det :/

Inaktiv
Skrivet av Zpiritual:

Värt att notera är att det inte "dröjer ett par veckor" utan snarare "många månader" innan något av detta kommer i skarp version. Det fz hänvisar till är att det släpps på en öppen testserver inom ett par veckor.

I övrigt är jag tveksam. De spelare som fått se detta på nära håll har blivit så besvikna att de fått en NDA-munkavel på sig från utvecklarna och får därför inte prata om det :/

Därav just "testserver", inget som säger att det blir live.
Däremot så kommer ju Eve till konsoll också! Läste om det i PCgamer och där skrivs det (säkerligen förenklat som sig bör) som att två företag i Eve beslutar sig för att kriga om en planet, och vips så får konsollnissarna kriga online över planeten i FPS miljö, den sida som sen vinner får en vinst i det "riktiga" EVE.

Medlem

Eve på konsoll heter Dust 514 och blir som sagt en strid om planeter där Eve-spelaren bidrar med vapen och utrustning till folk som slåss för honom om planeten. Kan nog bli kul om de integrerar det bra.

Medlem
Skrivet av Sillage:

Conan O'Brien!

Hahaha! Ja, det var väldigt likt!


signatur

/MJ

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Zpiritual:

Värt att notera är att det inte "dröjer ett par veckor" utan snarare "många månader" innan något av detta kommer i skarp version. Det fz hänvisar till är att det släpps på en öppen testserver inom ett par veckor.

I övrigt är jag tveksam. De spelare som fått se detta på nära håll har blivit så besvikna att de fått en NDA-munkavel på sig från utvecklarna och får därför inte prata om det :/

Därav just "testserver", inget som säger att det blir live.
Däremot så kommer ju Eve till konsoll också! Läste om det i PCgamer och där skrivs det (säkerligen förenklat som sig bör) som att två företag i Eve beslutar sig för att kriga om en planet, och vips så får konsollnissarna kriga online över planeten i FPS miljö, den sida som sen vinner får en vinst i det "riktiga" EVE.

Syftade på följande från artikeln: "Nu meddelar man att det bara dröjer ett par veckor innan det första steget i den riktningen tas - då kommer din avatar att få en egen kaptenshytt.". Står inget om att det är en testversion som släpps. Kommer ta många månader för en skarp version att leta sig ut till den riktiga servern.

Inaktiv

Inte för att låte negativ men att gå runt på rymdstationerna är det sista eve behöver.

Hade inte alls passat till spelet faktiskt

Medlem

Själv hoppas jag på att de trycker in mer o mer saker i Eve som gör att man kan förändra utseende på saker. Det enda som gjorde APB värt att lira. Samt att de kanske lockar in en lite annan spelarbas än de som spelar nu. Känns som de e douche-fest som det är nu.
Ser fram emot detta!

Medlem

De borde fixa en station som liknar den i Global Agenda.
Den i GA är väldigt bra då det är en ganska fin konstruktion och passar ganska bra.
Dock så skulle de behöva fixa en lite större då EVE är mer populärt men samma konstruktion i större skala skulle nog bli väldigt nice.

Medlem

Det vore nog coolt om de la till 3:epersonstyrning av ens avatar, men vad jag skulle se mer av är NPC-aktivitet, mtp hur långt EVE-universumet har kommit i rymdfarande så borde det vara en jäkla aktivitet runt empiresystemen, skyttlar till och från planeterna etc.

Sen skulle jag gärna se att planeterna faktiskt rörde sig i ngn sorts bana runt sina respektive huvudkroppar (solar, störe planeter etc) och att ringarna runt vissa planeter verkligen var fyllda med grus sten och is.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

En sak jag alltid velat ha (men som antagligen inte skulle fungera) är stora rymdskepp där 4-5 st (eller fler) sammarbetade. Olika positioner på den osv.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Har försökt sätta mig in i detta spel flera gånger men lyckas inte ta mig över den skyhöga tröskel som spelet begåvats med.
Allt känns bra i början bra musik trevlig sci-fi stil coolt designade rymdskepp, sen börjar man kriga och inser att all navigation av sin lilla fighter sker via menyer som man måste bläddra igenom så fort man vill göra något, tex låsa på ett fiende skepp anpassa hastighet osv.
Sen när man väl lyckats döda sitt mål då stannar skeppet och man blir till ett enkelt byte för resterande motståndare.
Där nån stans tröttnar man, slutar spela och installerar Freelancer istället.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem
Skrivet av bionicman:

Har försökt sätta mig in i detta spel flera gånger men lyckas inte ta mig över den skyhöga tröskel som spelet begåvats med.
Allt känns bra i början bra musik trevlig sci-fi stil coolt designade rymdskepp, sen börjar man kriga och inser att all navigation av sin lilla fighter sker via menyer som man måste bläddra igenom så fort man vill göra något, tex låsa på ett fiende skepp anpassa hastighet osv.
Sen när man väl lyckats döda sitt mål då stannar skeppet och man blir till ett enkelt byte för resterande motståndare.
Där nån stans tröttnar man, slutar spela och installerar Freelancer istället.

Riight, du vet att man kan styra skeppet genom att klicka lite vartstans i rymden med va? Och orbit är inte alltid det bästa valet för att ta ut fiender.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Eves största problem för mig är hela "point and klick" systemet, tar bort all realism och inlevelse. Star Trek Online må ha sina brister, men rymdstriderna och själva spelandet i rymden var ljusår (haha) roligare än EVe, samt att de hade avatarer...
Skulle dock inte klaga om SM återupplivade Freelancer, bättre än ett moddat Freelancer blir det inte

1
Skriv svar