Forza 4-teamet jobbar på realismen

Robot
Forza 4-teamet jobbar på realismen

Forza blir mer realistiskt än någonsin tidigare – utvecklarna detaljstuderar banor och däckslitage.

#forza-motorsport-4, #turn-10


Medlem
Forza 4-teamet jobbar på realismen

Låter mycket lovande! Skaffa ett Xshit 360 tills det släpps o sälja skiter efter man har tröttnat på spelet?


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

förbättra grafiken på omgivningen!


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Varje racingspel nuf;rtiden skriker ut realism.. Tror inte på det förs än jag spelat.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Bra att de satsar på realismen, grafik är trevligt men värdelöst. Det åldras sjukt fort, och det finns alltid andra spel som lyckas bättre.
Realism däremot är något de flesta spel saknar, och fysiken i vissa spel är rent löjligt dålig. Att satsa i det fältet betyder att Forza 4 verkligen kan skilja sig från mängden och erbjuda en bra spelupplevelse, inte bara 200 snygga bilmodeller...

Ish
Medlem

Kan bli att man slänger ut PS3'an asså.. Vart inte särskilt imponerad av GT5.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Det r väl dags för en ny ratt också. Det finns väl bara en att köpa nuförtiden. Fanatecs (som jag har) som kostar ung. 3000:-.


signatur

Jäh!

Medlem
Skrivet av Kimpur:

förbättra grafiken på omgivningen!

jag ser hellre att man koncentrerar sig på realism, bättre ai och att man håller 60fps som innan. Omgivningarnas grafik är verkligen sekundärt....


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Om de ska jobba på realismen så måste de släppa det på PC så att man kan använda mer än en ratt.

Medlem

älskar forza men det som drar ner forza är att microsoft inte vill tillåta alla rattar.

Medlem

Undra om dom tänkt fixa fartkänsla i detta då? något som saknats i 2an och 3an.

Medlem

Slutat köpa racing spel till xboxe då jag inte kan använda samma ratt som på ps3an och datorn.

Medlem

Var inte så jätteimponerad av Forza 3 som alla hyllar till skyarna. Hoppas de gör ett bättre jobb med 4:an!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Bara de tagit bort upprepningsmomenten ifrån 3an, har inte orkat köra alla events där ännu...annars ger nya Forza-spel mig ståfräs

Medlem

De behöver införa större startfält (max 8st bilar i ett race är alldeles för lite) och ha betydligt fler riktiga banor för att det ska bli intressant för min del. Jag vill se ett större fokus på just racing-delen av spelet.

Skrivet av Grumbledock:

Bra att de satsar på realismen, grafik är trevligt men värdelöst. Det åldras sjukt fort, och det finns alltid andra spel som lyckas bättre.
Realism däremot är något de flesta spel saknar, och fysiken i vissa spel är rent löjligt dålig. Att satsa i det fältet betyder att Forza 4 verkligen kan skilja sig från mängden och erbjuda en bra spelupplevelse, inte bara 200 snygga bilmodeller...

Tror knappast dom är ute efter full realism. Forza-serien har varit spel, inte simulatorer. Forza 3 kunde varit mer oförlåtande, även man alla hjälpsystem avslagna så är det lättare att köra än i riktiga simulatorer som rFactor och iRacing.
När dom pratar om körkänsla så pratar dom om "känslan att du kör bil" på samma sätt som Guitar Hero (för en icke-musiker)känns som att du spelar gitarr.

Inte för att det är något fel med det! Det produceras alldeles för många interaktiva filmer med dålig story och krystade "simulatorer" i dagsläget, och alldeles för lite spel!

Medlem

Jag valde ps3 just för att jag kunde använda min ratt G25


signatur

Det var detta...

Medlem

Det som var ett stort minus i Forza 3 är ljudet.. usch och fy vad dåligt!
Sen röken när man driftar, ser ju ut som någon bara sitter och röker på i bakluckan..

Ja, just det, fartkänslan också.. aj aj aj så tråkig

Sen tycker jag man ska kunna göra mer med bilarna, typ sätta i en stor V10 eller något i en Toyota Corolla (min irl-bil)


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Kimpur:

förbättra grafiken på omgivningen!

jag ser hellre att man koncentrerar sig på realism, bättre ai och att man håller 60fps som innan. Omgivningarnas grafik är verkligen sekundärt....

Jag menade på att grafiken på omgivningen som ger ett inslag av Super Mario var det enda negativa med spelet.. Detta var innan jag tänkte efter att det faktiskt finns en hel del att förbättra.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Kimpur det är inget fel på ljudet och omgivningen, Jag tror på att du är döv och har syn problem.

Medlem
Skrivet av L00c0:

Kimpur det är inget fel på ljudet och omgivningen, Jag tror på att du är döv och har syn problem.

Inget fel i sig, men det skulle kunna vara myycket bättre,
Omgivningarna är dåligt detaljerade och trista, platta liksom. (har ju alldeles säkert med att göra att dom kör stabila 60fps, då får man offra lullull runtom banan, men ser ser trist ut)

Samma sak med ljudet, det är funktionellt, inte mer, lyssna på valfritt Simbin-spel så vet du hur ett bilspel ska låta. Det ska rassla o skramla o gnissla o smälla o vina förutom rent motorljud och däcksskrik.

Sen kan dom gott ta o jobba på variationen, det e faktiskt skittråkigt då varje lopp är minst 10 varv långa, och dom roterar mellan typ 5(ja, jag överdriver för att göra en poäng) olika banor. Nää fler banor med färre antal varv, det e min melodi.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar