För Dator, i tiden - När i tiden ska man köpa ny dator?

Medlem
För Dator, i tiden - När i tiden ska man köpa ny dator?

Goddagens!

Funderar på att köpa en ny dator. Som alltid tycker jag att det är svårt att hitta en bra tidpunkt att göra detta. Man vill helt enkelt ha en dator som håller ett tag.

Så när i den närliggande framtiden är det smart att lägga pengar på en ny dator? Vilka faktorer att tänka på?

Medlem

Jag tänker inte så mycket på olika faktorer..
Är väl mer hur mycket du vill lägga ut och vilka syften du använder den i..
Har du mycket kosing så kan du ju ta inspiration från Alienware datorer...
Dubbla moderkort 4 grafikkort och 16 kärning processorkraft osv..
Finns ju dock en hel uppsjö av saker..
Jag är långt ifrån expert, men finns alltid någon expert här på FZ

Medlem
Skrivet av Fluffo:

Goddagens!

Funderar på att köpa en ny dator. Som alltid tycker jag att det är svårt att hitta en bra tidpunkt att göra detta. Man vill helt enkelt ha en dator som håller ett tag.

Så när i den närliggande framtiden är det smart att lägga pengar på en ny dator? Vilka faktorer att tänka på?

En sandy bridge när de fixat styrkretsarna låter väl som ett bra tillfälle.

Medlem

Du kan skaffa ny dator redan nu som kommer att hålla sig ett tag, annars vill du komma undan lite billigare så ska du försöka tajma din köp med presentasioner av senaste varor till handeln, vid den tidpunkt brukar föregående generation får bra prissänkning och det håller sig mot de nya saker. Om du vill veta mera kan du skicka en pm så kan jag hjälpa dig med att anpassa dator för dina behov som kommer att hålla sig


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem
Skrivet av zhapp:
Skrivet av Fluffo:

Goddagens!

Funderar på att köpa en ny dator. Som alltid tycker jag att det är svårt att hitta en bra tidpunkt att göra detta. Man vill helt enkelt ha en dator som håller ett tag.

Så när i den närliggande framtiden är det smart att lägga pengar på en ny dator? Vilka faktorer att tänka på?

En sandy bridge när de fixat styrkretsarna låter väl som ett bra tillfälle.

+1 på den!


signatur

Have a good time!

Medlem

Som de ovanför säger. Vänta tills i April ungefär, när de nya Sandy Bridge-moderkortet har börjat rulla ut igen, och AMD's och Nvidia's dubbel-GPU grafikkort har nått marknaden, vilket bäddar för ännu ett priskrig. Dessutom har Intels nya generation SSD kommit ut då. Annars är April en fantastisk månad i sig.

1
Skriv svar