Holophonic sound

Medlem
Holophonic sound

Okej jag vet att detta funnits ett tag och jag har tidigare någon gång blivit grymt imponerad av detta men det är helt klart värt att uppmärksammas igen!

http://www.youtube.com/watch?v=wT1XuB95qMk

Ta på ett par vanliga stereohörlurar och upplev ett sjukt verklighetstroget 3d-ljud.
Papperspåsen samt ett bi gav mig både paranoia och rysningar, nästan till den grad att jag, med min extrema bifobi, nästan var tvungen o ta av mig hörlurarna!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Tyvärr har jag inte sätt den förut! Men va riktigt gryyymt! Varför gör dom inte sånt här till spel?!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Jävlar! Det var häftigt.
Det här tror jag fan mer på än vanlig 3D..

Varför gör dom inte sånt här i spel? Fyfan vad detta hade varit häftigt i t.ex. amnesia.
Fan det kändes som om dom klippte av mig örona när saxen kom..


signatur

Have a good time!

Medlem

Jag undrar också varför detta inte används i spel men utan att ha någon vidare insikt så kan jag tänka mig att det antingen är patenterad teknik och dyrt att licensera, eller att det helt enkelt är komplicerat/dyrt att skapa ljud på detta sätt.

Men oavsett vad så borde det anammas i spel, ger ju en inlevelse som är helt sjuk!

SkräckFPS skulle ju bli helt ospelbart!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Jag undrar också varför detta inte används i spel men utan att ha någon vidare insikt så kan jag tänka mig att det antingen är patenterad teknik och dyrt att licensera, eller att det helt enkelt är komplicerat/dyrt att skapa ljud på detta sätt.

Men oavsett vad så borde det anammas i spel, ger ju en inlevelse som är helt sjuk!

SkräckFPS skulle ju bli helt ospelbart!

Instämmer till hundra!
Dock sa en av mina bästa polare att han inte hörde stor skillnad på 3D effekten på den här videon och 3D effekten i CoD: Black Ops. Han har rätt så dyra hörlurar, vet inte om det beror på det?

För mig var det iaf en sjuk skillnad.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av Soulless:

Jag undrar också varför detta inte används i spel men utan att ha någon vidare insikt så kan jag tänka mig att det antingen är patenterad teknik och dyrt att licensera, eller att det helt enkelt är komplicerat/dyrt att skapa ljud på detta sätt.

Men oavsett vad så borde det anammas i spel, ger ju en inlevelse som är helt sjuk!

SkräckFPS skulle ju bli helt ospelbart!

Instämmer till hundra!
Dock sa en av mina bästa polare att han inte hörde stor skillnad på 3D effekten på den här videon och 3D effekten i CoD: Black Ops. Han har rätt så dyra hörlurar, vet inte om det beror på det?

För mig var det iaf en sjuk skillnad.

Jag kan inte uttala mig då jag varken har dyra fina hörlurar eller några av de nyare spelen att testa med men inget spel med 3dljud jag spelat hitills har iaf vart i närheten så verklighetstroget. Sen finns det ju surroundlurar, sådana borde ju kunna återge verkligare ljud än detta, men man måste komma ihåg att vi nu har att göra med stereoljud.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Riktigt häftigt och lite obehagligt.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Riktigt häftigt och lite obehagligt.

Exakt! Jag tyckte mig känna hårtorken blåsa mot örat samt att jag hade ett jeffla bi i örat.

Tänk detta i ett splatterspel eller dylikt. Då skulle jag behöva vuxen-blöjjor

Medlem

Gjorde det här inatt och blev skiträdd.. Skulle inte klara av ett skräck spel med den här tekniken.

Medlem

Wow, tack för dom här länkarna... Var skitlängesen jag hörde dom här sist, speciellt frisörssalongen.
Tänk er Amnesia: The Dark Descent med den här tekniken

Medlem
Skrivet av s3ng:

Wow, tack för dom här länkarna... Var skitlängesen jag hörde dom här sist, speciellt frisörssalongen.
Tänk er Amnesia: The Dark Descent med den här tekniken

ooooh my goooood.....
ofantligt vidrigt spel, testa på en polares dator i helgen när vi var på lan, och efter 45 minuter bestämde jag mig för att detta spel kommer jag aldrig att spela.
Synd för historien verkar ju spännande

Det borde funnits co-op 2spelare


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Inte så säker på att jag förstår vad det häftiga är, det är bara stereoskopiskt ljud.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Inte så säker på att jag förstår vad det häftiga är, det är bara stereoskopiskt ljud.

Tycker det är läckert hur verkligt det låter och vilken otrolig ljudbild klippet återger, till skillnad från det man är van att lyssna på i t.ex. de flesta spel.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Kom ihåg att ha lite ljud på Ger typ bättre effekt


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Hörde den här i Thailand för två år sen, lika bra fortfarande! Hörlurar är ett måste.

1
Skriv svar