I Just Had Sex - Female Version

I Just Had Sex - Female Version

Hej!
Jag och några vänner har gjort en musikvideo/parodi till en skoluppgift. Alla lär ju ha hört I Just Had Sex av Lonely Island, det vi har gjort är att vi har vänt lite på steken och gjort en parodi istället som är en slags "Female Version", där vi spelar lite på utnyttjande tjejer / toffelrelationer.

Den vackra produktionen:
http://www.youtube.com/watch?v=jz5vkIxEj_U

Det jag undrar är vad ni tycker om dels själva videon, men även om ni känner igen er i själva situationen. Har ni varit med om hur tjejer utnyttjar killar och leker med dom för att få vad dom vill medan killen blir toffel och gör allt tjejen ber om för att t.ex få ligga?

Kom ihåg att detta är ett nollkronorsprojekt där ingen av oss har någon slags musikalisk bakgrund, så döm oss inte för hårt på just den biten Visserligen är all kritik bra kritik, men vi har en hel del haters ändå =P

Medlem

Jag tyckte den var sjukt pinsam och dålig. Men det är jag det. Ta det inte personligt, jag är kräsen av mig. Söt tjej iaf. Det kan ni få plus för.

Skrivet av Fargo:

Jag tyckte den var sjukt pinsam och dålig. Men det är jag det.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av CryingInTheShower:

men vi har en hel del haters ändå =P

I can see that
Tyckte den var rätt okej och ni var modiga.. speciellt med dusch scenen

Antikvitet

Haha, vilken jäkla neggoattityd det var i den här tråden då. Jag tycker det var en jättekul video!

Det märks ju rätt tydligt att ni inte är varken sångare eller skådisar - däremot tycker jag själva produktionen var snyggt gjord med smarta vinklar och bra klippning.

Till ert försvar hade ni väl säkert inte heller en autotune-trollkarl av guds like, vilket jag är rätt övertygad om att Lonely Island har.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av John:

Haha, vilken jäkla neggoattityd det var i den här tråden då. Jag tycker det var en jättekul video!

Det märks ju rätt tydligt att ni inte är varken sångare eller skådisar - däremot tycker jag själva produktionen var snyggt gjord med smarta vinklar och bra klippning.

Till ert försvar hade ni väl säkert inte heller en autotune-trollkarl av guds like, vilket jag är rätt övertygad om att Lonely Island har.

^^This^^

Inaktiv

haha den var skön

Medlem

Musikalproduktionen var väl inte den allra bästa, men videon var toppkvalitet. Det märks att ni hade det väldigt roligt när det gjorde det. Jag gillade den.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Originalet är ju jävligt glad och fylld med "känsla". Hade varit bättre om ni vinklade den åt samma håll fast från en tjejs syn.. texten blev ju lite "skojdeppig" vad det nu är för något medan musiken säger något annat.
Håller med övriga. Engelskan var inte så bra men klippning / videoinsplening var riktigt bra.


signatur

Have a good time!

Medlem

klart mer underhållande än originalet!


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Jag tyckte den var bra, mer sånt...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vafan, får inget ljud att fungera i videon...

Medlem

Helt okej! Nu måste jag mima till originalet bara för det.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Skitbra video! Dock är ni inga sångare


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Riktigt nice Man hörde att ni var svenskar iaf =P


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Först och främst måste jag säga att jag är förvånad över all positiv feedback, trodde vi skulle bli totalsågade =P Kul att de flesta av er gillade den Och kul att de flesta av er verkar förstå att det inte är ett seriöst försök till att göra en grym låt, utan bara en parodi

På många andra sidor har vi fått enormt mycket hat för att vi inte kan sjunga eller för att engelskan är kass.... folk verkar inte fatta att vi är svenskar som aldrig sjungit förut, dom förväntar sig att vi ska sjunga som Akon typ.

Så detta var en positiv överraskning!

Antikvitet

Vadå, sjunger inte alla svenskar som Akon? Jag trodde han var svensk! Hejkon, Bacon och Akon?

Skämt åsido, fler videos!


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av John:

Vadå, sjunger inte alla svenskar som Akon? Jag trodde han var svensk! Hejkon, Bacon och Akon?

Skämt åsido, fler videos!

Är inte Akon = Axon?


signatur

Have a good time!

Medlem

Ni sjunger iaf 100 ggr bättre än mig

Medlem

Jag gillar er entusiasm! Fortsätt bara

Medlem

Lägg på lite overkill autotune så låter ni nog som Akon

Medlem

Jag vet inte vad ni använder för mjukvara för redigering och så, men Cubase 5 har en inbyggd auto-tune som är helt okej.

Medlem

5 poäng av 5 för entusiasm och kreativitet
0.74 poäng av 5 för genomförandet


signatur

Dryg och bitter.

Gillade också låten! Den var faktiskt riktigt rolig.

Riktigt bra idéer och välgjort för att vara en "skämtgrej". Enda som förstörde lite var ert hejdlöst svengelska uttal.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind CREW:

Enda som förstörde lite var ert hejdlöst svengelska uttal.

Haha precis det jag menade Men det var typ inte förstörde, det va lite roligt


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

1
Skriv svar