förslag på billig gaming-mus?

Medlem
förslag på billig gaming-mus?

jag behöver en ny mus då min gamla (2 månader gamla) mus gick sönder. det var ingen gaming mus för jag spelade inte så myckat på datorn då.
nu spelar jag starcraft 2 och Crysis ibland.
behöver inte vara något avancerat med extravikter och uber-precision bara något som är utvecklat för gaming till ett bra pris
8)

Medlem

http://www.webhallen.com/hardvara/39343-logitech_mx518_optica...

flera kompisar som köper en mus för mkt, håller 6månader, lackar och går tillbaka till 518 i 2år, verkar vara en oändlig cirkel

nästa prisnivå är nog http://www.webhallen.com/hardvara/103940-razer_deathadder_res...

men skulle inte säga att den är bättre på något sett, och sen går priserna upp när det bli laser.

så för under 500kr kan du inte få något bättre, och att den kostar 290kr är ju ett ordenligt plus


signatur

Intel kvadrubbelcore 400ghz, 6k interminne 10000mhz, 5yotabite hårdisk, Radeon 7770x6 10gb.

Medlem

http://www.webhallen.com/hardvara/62576-microsoft_intellimous...

Bytte från den som är i tidigare post, till den i min länk. Mest av ergonomiska skäl, väldigt bra och billig mus. Fungerar finfint till spel.

Medlem

The one and only, intelli mouse explorer 3.0 så klart!?
vad annars?

Medlem
Skrivet av Ludolf:

så för under 500kr kan du inte få något bättre, och att den kostar 290kr är ju ett ordenligt plus

Nja... det håller jag inte riktigt med om. Det finns alltid A4Tech X7 mössen, som är bra mycket billigare (och har bättre prestanda om man nu behöver det).

Grym prestanda, bra kvalitet och lågt pris.

Medlem

Det finns bara en mus. mx518

Medlem

Det finns bara några hundra möss. Razer DeathAdder kör jag på, underbar mus

Medlem

det blir nog den dära mx518 för det verkar ju vara mycket för pengarna och sen vare ju många om rekommenderade den

Medlem

föresten är det viktigt med en bra musmatta?
för just nu använder jag en pc-gamer tidning som musmatta

Medlem

Det är ju mycket skönare glid med en bra musmatta, men är tidningen ergonomisk, så är väl det bra. Beror på hur noga du är med att kunna reagera snabbt och så vidare.

Inaktiv

En 20 kr musmatta från random butik som säljer kontorsprylar är hundra gånger bättre än en pc-gamer tidning.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Köp förtusan bara inte razer copperhead eller razer diamondback. Min bror o jag haft haft dom. rättare sagt några stycken av dom.. Laserna går sönder på dom! och tryck-knapparna...


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Köp förtusan bara inte razer copperhead eller razer diamondback. Min bror o jag haft haft dom. rättare sagt några stycken av dom.. Laserna går sönder på dom! och tryck-knapparna...

Min Razer Diamondback bytte jag ut efter 3-4 år. Funkar perfekt.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av andreashal91:

Köp förtusan bara inte razer copperhead eller razer diamondback. Min bror o jag haft haft dom. rättare sagt några stycken av dom.. Laserna går sönder på dom! och tryck-knapparna...

Min Razer Diamondback bytte jag ut efter 3-4 år. Funkar perfekt.

Shit... Dom jag känner har haft sina i 2-6 månader sen är dom kassa.. Mina höll max 8 månader :S


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av andreashal91:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av andreashal91:

Köp förtusan bara inte razer copperhead eller razer diamondback. Min bror o jag haft haft dom. rättare sagt några stycken av dom.. Laserna går sönder på dom! och tryck-knapparna...

Min Razer Diamondback bytte jag ut efter 3-4 år. Funkar perfekt.

Shit... Dom jag känner har haft sina i 2-6 månader sen är dom kassa.. Mina höll max 8 månader :S

Skumt det där. Man får väl hitta en som man trivs med och hoppas att den håller

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av andreashal91:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av andreashal91:

Köp förtusan bara inte razer copperhead eller razer diamondback. Min bror o jag haft haft dom. rättare sagt några stycken av dom.. Laserna går sönder på dom! och tryck-knapparna...

Min Razer Diamondback bytte jag ut efter 3-4 år. Funkar perfekt.

så rätt så! Som alla säger "Det var bättre förr!!"

Shit... Dom jag känner har haft sina i 2-6 månader sen är dom kassa.. Mina höll max 8 månader :S

Skumt det där. Man får väl hitta en som man trivs med och hoppas att den håller


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Du har så rätt så!

Jag får väl säga som alla andra :

""Det var bättre förr!!!""


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Inaktiv
Skrivet av andreashal91:

Köp förtusan bara inte razer copperhead eller razer diamondback. Min bror o jag haft haft dom. rättare sagt några stycken av dom.. Laserna går sönder på dom! och tryck-knapparna...

Har en Diamondback, en Salmosa och en Krait. Alla funkar fint och då har jag ändå varit korkad ibland och slagit dom i bordet flera gånger.

Lär inte byta ut dom förrän dom går sönder.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem
Skrivet av amphix:
Skrivet av andreashal91:

Köp förtusan bara inte razer copperhead eller razer diamondback. Min bror o jag haft haft dom. rättare sagt några stycken av dom.. Laserna går sönder på dom! och tryck-knapparna...

Har en Diamondback, en Salmosa och en Krait. Alla funkar fint och då har jag ändå varit korkad ibland och slagit dom i bordet flera gånger.

Lär inte byta ut dom förrän dom går sönder.

Vissa verkar ha riktigt tur med sin razer :S


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

1
Skriv svar