Risen 2: Dark Waters tillkännagivet

Robot
Risen 2: Dark Waters tillkännagivet

Tyska PC Games levererar första informationen om Piranha Bytes efterlängtade uppföljare.

#risen-2-dark-waters, #piranha-bytes


Medlem
Risen 2: Dark Waters tillkännagivet

Aldrig spelet dehär.. Någon som kan säga om 1an var bra eller dåligt?


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

det var ju lyckat som det stog

Medlem
Skrivet av angelcs:

det var ju lyckat som det stog

Lyckat kan va mycket

"lyckad grafik"
"lyckad spelkänsla"
"Lyckad osv"


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Risen 1 var rätt gött, även om lite svårt att sätta sig in i, lite som ett RPG ska vara.. inte riktigt "pew pew allt är död" som med Dead Space 2, även om det också var rätt kul

Medlem

Första Risen var välgjort. Bra stridssystem för närstrid som krävde att man faktiskt skillade lite, stora öppna ytor, intressanta områden och quests. Nackdelen var att magi var lite väl simpelt och enformigt, samma sak med båge.

Har man inte kört ettan så kan det vara värt att pröva.

Vad fragzone menar med "Inquisition fortfarande belägen på en av öarna" kan man dock fråga sig. Det är ju inte samma ö i detta spel som nu, så hur passar "fortfarande" in där?

Medlem

1an var riktigt nice.
Blir ett säkert köp på detta asså

@Paladia:
De ockuperade ju ön som 1an utspelade sig på, alltså blir det "fortfarande" att de ockuperar en ö.

Medlem

Låter ju rätt ok ju Får väl fixa 1an o prova det!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

skoj ... gillade verkligen Risen så det lär bli köp av detta ochså.


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Ettan var jävligt snyggt, helt ok gameplay men stridssystemet kändes klumpigt, stelt och jävligt enformigt. För mig är spelet en stark trea, duger definitivt om man inte har något bättre att spela men i mitt tycke finns inte det problemet just nu, snarare tvärtom.

Men jävligt mäktiga landskap gjorde utforskaren i en bra glad!

Inaktiv

JAAA!


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

360-versionen sög iaf, framerate-problem hela jävla spelet typ. Nä, det gick inte att spela. Har hört att PC-versionen är mycket bättre iaf.

Medlem

För er som gillade Risen kan jag ju starkt rekommendera Gothic serien, fram till 4an, som inte gjordes av Piranha.

Gothic 1 - Mycket bra
Gothic 2 - Fantastiskt
Gothic 3 - Bra
Risen - Mycket bra

Medlem

Att tycka Gothic 3 är "bra" är som att man gillar skära sig i ansiktet med en osthyvel

Medlem

Risen är ett fantastiskt spel - men bara till PC. Konsol-kontrollerna ska tydligen vara värdelösa. Ett av mina få favoritspel de senaste åren. Finns givetvis sämre saker med spelet också, men de bra sakerna väger upp det mer än väl.

Medlem

Inget fel på 360 versionen. Älskar spelet, Klarat det på pc först och sen 360. Och så är inte Gothic 3 dåligt heller, (har aldrig vetat var jag ska på det dock men allt annat verkar funka bra).

Älskar såna här spel, blir att spela Gothic 1,2 ,3an lite mer och även 4 när dom optimerat det lite mer till 360 för den versionen är katastrofal!!! Gief moar games liek these, Bara dom av Piranha bytes duger bra.

Inaktiv
Skrivet av Blad:

Att tycka Gothic 3 är "bra" är som att man gillar skära sig i ansiktet med en osthyvel

Fast nää, Det är riktigt bra om man bara har tid att sätta sig in i det,för det tar ett tag. men när man kommit in i det är det extremt bra.

Förråda Humans(Rebellerna) ftw


signatur

The true worth of a man, is not measured by what he does for himself, but what he does for someone else.

Inaktiv
Skrivet av Mack:

För er som gillade Risen kan jag ju starkt rekommendera Gothic serien, fram till 4an, som inte gjordes av Piranha.

Gothic 1 - Mycket bra
Gothic 2 - Fantastiskt
Gothic 3 - Bra
Risen - Mycket bra

de här betygen stämmer faktist. gothic 3 kan vara både ett bra o dåligt spel. det beror på patcharna o spelstilen.

Medlem

Mycket goda nyheter, klarade precis Risen 1 och måste säga att början på det spelet (kapitel 1 och 2 är fantastiskt bra, om man bara lyckas att inte bli frustrerad av att typ alla monster kommer döda dig, om och om igen) Slutet är däremot riktigt dåligt och märks tydligt att de fått slut på tid.

Börjat spela lite Gothic 3 med community patcharna men det har inte riktigt åldrats med stil och striderna är rätt dåliga.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Tyckte ettan var väldigt underhållande.
Ett spel som överaskade i positiv mening från början till slut.


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem

Fast vette fan om jag gillar kanoner och musköter etc. Men blir nog bra iaf.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av kaem79:
Skrivet av Mack:

För er som gillade Risen kan jag ju starkt rekommendera Gothic serien, fram till 4an, som inte gjordes av Piranha.

Gothic 1 - Mycket bra
Gothic 2 - Fantastiskt
Gothic 3 - Bra
Risen - Mycket bra

de här betygen stämmer faktist. gothic 3 kan vara både ett bra o dåligt spel. det beror på patcharna o spelstilen.

Tro mig, jag var också bland de första att slita sönder mitt hår i vrede när G3 först släptes. Men tack vare alla patcher (officiella och inofficiella) så är det inte bara spelbart, det är ett rätt bra spel. Men jag skulle inte rekommendera att spela det innan man har testat G1 och G2.

Medlem

Har faktiskt inte spelat Gothic 1, men tvåan var brilliant. Trean var kul som fasen, men kunde ha gjorts mycket bättre. "fyran" må brinna i helvetet!!!!!!

Risen 1 påminde väldigt mycket om gothic 2. Underbart spel, och risen 2 låter så mycket bättre!! *dreglar*

Medlem

Fan va nice!, jag är ett "ultra" fan... har både en uppsätting gothic å risen på dvd samt på steam Risen va bra men som magicer va det jääääävligt svårt tyckte jag att slåss bra som dom säger strids systemet kräver verkligen att man är med, inte bara klickar så dör saker


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

Medlem

Jag tyckte heller inte att Gothic4 var sådär jättedåligt.
Det var ju inte riktigt Gothic och levelsystemet var totalt newbie, men ganska hyfsat ändå tyckte jag. Spelade klart fyran. Trean klarade jag aldrig av och har inte orkat patcha. Ettan och framför allt tvåan var super.
Risen är också en favorit.

Medlem
Citat:

Ska kännas mer realistiskt än Risen 1 (tomma kistor eller med skräp i, till exempel)

Äntligen! Realismen i ettan var helt ok, men det som verkligen saknades för den där tvättäkta realismen var just "tomma kistor eller med skräp i"

1
Skriv svar