Speedpainting 11

Medlem
Speedpainting 11

It’s Saturday skriker massan! Det gör jag med. För det innebär besök på Bennys, TV-spel och allt som gör livet värt att leva.

Har precis suttit och ritat lite till. Bra citat från lärare: ”Lär dig först rita snabbt, lär dig sen rita bra”. En och en halv timme satt bra.

Anyhowz. Det här är våra katter! Henning och Hoppi, och deras personligheter. Tjock och bitter vs glad och dum.

”Presenting mr Henning and miss Hoppi”

[ia=25052; large]

#blogg

Medlem
Speedpainting 11

Hur går det med nya ritplattan, är det för tidigt att göra en rejäl recension av den?
Skulle gärna se en sådan som ett blogginlägg.


signatur

Jag som idag på din rekommendation såg "Som Katt och Hund 2". Grym.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Traveller! Åh. ja. Härlig film. Fast 1an är bättre, på många underliga plan. 1an känns som två regissörer, en delen: super klyschig american-family-style. andra delen: hitlerkatter.

Ramrod: Ja, fasen, jag vet inte om jag ens vågar ge mig på en recension? Detta är min första ritbräda, så har ju inte referenser alls att gå från. Men tekniska specifikationer är ju bra, likabra som Wacom. Men jag har inte märkt något fel alls på den! Känns fin. :), och roliga macros.

Medlem

Kan ju använda din användning av mus och tangentbord som referens. Hur mycket bättre/sämre vissa saker är, hur det är att lära sig nya tekniken jämfört med musen och så vidare, finns ju mycket man kan ta upp


signatur
Medlem

Jadu, det går rätt okej snabbt att lära sig måste jag ändå säga! Finns nog en del att lära sig, i och med att pennan ska kunna vara tryckkänslig från olika håll. Men till en början går det rätt snabbt. Bättre än mus är det iaf ritmässigt, men gör så att jag typ håller pennan i vänster hand, musen i höger för att ändra penselstorlekar. Finns lite knappar på pennan för att ändra penselstorlekar och diverse saker, men känns lite klumpigt. Men ritmässigt, är pennan och ritbrädan toppen.

1
Skriv svar